• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • jessii87

Hej Allioppa!

Hoppas ni alla mår bra o njuter av graviditeten! =)) Har en liten fundering kring kläder för nyfödda. Jag är sån som inte kan hålla sej utan kommer väl att köpa lite då o då. Men vilken storlek ska jag satsa på? Tror ni 56 blir lagom den första tiden? Vad behöver man första tiden innan man vill ut o börja shoppa? =))

• Vic2ria

Det beror helt på storlek på bebis. vissa börjar ju direk med 56. Jag hade lite i 50 och min son var 3.6 kg och 49 cm lång så det kunde han ha några veckor. 56 var alldeles för stort. Men det kan ju oxå bli att 50 är alldeles för litet. Så jag skulle främst handla 56 och 62 isf och lite i 50 men vara beredd på att de kanske blir oanvända =)

• plutteluddelutt
    katzon skrev 2011-02-09 18:33:45 följande:
    Min chef är min pappa så det blev ganska enkelt
    Haha ja det va ju enkelt!
    hanna elise skrev 2011-02-09 18:21:48 följande:
    Det gör man väl  när man vill. Men helst i god tid innan man ska vara föräldraledig, alt ha havandeskapspenning. (har för mej att man måste anmäla föräldraledighet 2 månader i förväg till AG). Men så länge är det ju svårt att dölja hur som helst ;)

Jag kommer att berätta först för arbetsgivaren innan jag berättar för arbetskamraterna, känns mest schysst att göra så :) 
    Ok men då är det ju lungt, då lär det ju inte gå att dölja!!!

Är lite nojjig för det då jag dels försöker få upp min arbetstid (och jag tror väkligen inte de lägger nån energi på att fixa det när jag ändå ska gå snart) dels har vi STORA problem på arbetsplattsen i och med att en ny person kom in och dels ska vi få ny chef så jag vill liksom inte berätta det det örsta jag gör... Har dock berättat för en väldigt nära kolega, så jag har ändå förståelsen från henne, hon är även den enda som skulle kunna lägga ihop ett och ett och förstå att jag är gravid! SÅ nu ska jag sluta nojja mej för det!
    Satt just och fick lite panik över allt man måste veta hela tiden! Nu var det faktiskt inte angående grav utan sen när barnet är fött med mant och så, så jag skatte mej och läste lite på nätet och kom ffram till att det var nog ändå inga nyheter... Det känns ändå när jag pratar med folk som har barn att de vet så mycket så de borde kunna vara rymdaustronauter!! Läskigt!

Kram på er 
  • laref
    jessii87 skrev 2011-02-09 18:34:11 följande:
    Hej Allioppa!

Hoppas ni alla mår bra o njuter av graviditeten! =)) Har en liten fundering kring kläder för nyfödda. Jag är sån som inte kan hålla sej utan kommer väl att köpa lite då o då. Men vilken storlek ska jag satsa på? Tror ni 56 blir lagom den första tiden? Vad behöver man första tiden innan man vill ut o börja shoppa? =))
    min kille var en stadig 4kg klump o stl 50 var tom den lite stor men de växer fort på sig så stl 56 passade ganska snabbt.
    vi använde mycket pyjamas, vilka som är bäst är en smaksak, de med dragkjedja ner hela vägen längs ena benet är smidiga spec på natten d är mest att dem är bra att ha lite större för annars är det lite knökigt att få ner benet som saknar dragkjedja. de med tryckknappar är smidiga för man lätt får upp dem o lätt kan dra upp helanederdelen under ryggen när man byter blöja..dock lätt att det blir lite knäppa sup som man säger när man mitt i natten e lite yrvaken :)
    hmhm vad som mer är bra att ha hemma: mysiga bebisfiltar, vi hade en kräkbebis så ikeas billiga handdukar gick varma i tvättmaskinen :), dregellappar(funkar lika bra för att ta upp lite kräk) så slipper man byta bodys så ofta,hmhm o till dig själv stora rediga bindor ;) o skön amningsbh
  • hanna elise

Hoppsan.

Såg just att min tid för UL den 17 februari inte alls är en onsdag (då jag eg är ledig) utan nästa torsdag. Det är precis en tid på dagen när det isåna fall behövs en vikarie för mej. Alternativt att den andra pedagogen går med på att vara ensam ett tag.
    Den andra pedagogen är för övrigt en av mina bästa vänner både på jobbet och privat, så att säga att jag måste till läkare utan att säga varför vore hur konstigt som helst.

Så jag inser att jag måste berätta för henne imorgon eller på fredag hur läget ligger, om hon går med på att jobba en timme på egen hand så kommer jag inte att berätta ngt för min chef (min närmsta arbetsledare har sagt upp sej så chefen är den "högste" och vet väl knappt vad jag heter, än mindre skulle han bry sej om att skaffa någon vikarie för mej)

Så nu blir det kanske som jag inte hade tänkt göra, att berätta för arbetskamraten före chefen. Man jag är ganska säker på att hon inte skvallrar, så då kan jag berätta för chefen om 2 veckor och låtsas att han fick veta först av alla ;) 

• Ellebellebi2010

Någon mer som såg programmet med Cherry? Åh vad jag grät vid alla förlossningarna, SÅ fint! Längtar!

• skomakarfrun

Nu blir jag så trött på det här, jag vet att man inte ska klaga men jag gör det ändå! Under några dagar har jag börjat mått bättre, har kunnat äta vad jag vill osv men i går kändes det som om jag var tillbaka någon vecka i tiden.
    Jag fick inte i mig någon mat och var så trött att jag somnade mitt på dagen, på kvällen kom illamåendet. Usch! Jag är så dålig på att må dåligt. Vill bara ligga hemma och bli ompysslad...

• Hannabus

Foglossning, är det jäkelskapet som ilar i mina höfter när jag ställer mig upp? Är i vecka 10

• Lillywhite

Kliar mig i huvudet åt en sak.
    Det här med GRAVIDFÖRSÄKRING???
    Har ni tecknat/tänkt teckna en sådan? Den som är bas och gratis eller en som täcker mer och kostar?

Jag har inte tänkt tanken på att man ska teckna ngt sådant- e d bara jag som är så dåligt uppdaterad och inte vet om man bör teckna en sådan? :/

• She is Me
    Lillywhite skrev 2011-02-10 09:07:35 följande:
    Kliar mig i huvudet åt en sak.
    Det här med GRAVIDFÖRSÄKRING???
    Har ni tecknat/tänkt teckna en sådan? Den som är bas och gratis eller en som täcker mer och kostar?

Jag har inte tänkt tanken på att man ska teckna ngt sådant- e d bara jag som är så dåligt uppdaterad och inte vet om man bör teckna en sådan? :/
    Vi kommer tecknas Trygghansas väntabarn och mammabarn  försäkring el vad den heter, den kostar 1000 kr och det tycker jag det är värt, om det skulle hända något om barnet blir skadat vid förlossningen, eller mig  och för den delen. De där gratisförsäkringarna täcker ju ingenting. Plus att den gäller till bebisen är 6 månader, så man behöver inte tänka på försäkring till barnet det första man gör.
    Google is my friend ♥
Svar på tråden BF september 2011