• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • OoOoO

Kunde inte sova så jag har smygit upp i soffan och har ätit både chips och choklad, men det får man göra som gravid eller hur ;)

Har också illamående till och från, men inte alls lika mycket och än så länge inga direkta kräkningar, inte alls som jag minns från mina tidigare graviditer. Har två tjejer på 4 och 6 år.

Skillnaden är även att jag är riktigt nojjig över att det finns någon där inne som mår som h*n ska. Hade ett ma och två mf under 2010.

• katzon

Usch, drömde inatt att dom inte hittade nån bebis på RUL, jag var bara skengravid!!!
    Snacka om att bygga på ångesten

• Nelia82
    mumia skrev 2011-02-07 21:49:27 följande:
    nelia - hur gammal är din son?? Jag har inte berättat för min tös än...
    Flisan79 skrev 2011-02-07 22:02:29 följande:
    Ursäkta att jag hoppar in. Vår äldsta blir fyra nu i mars och vi har inte berättat för henne heller. Frågade i en tråd där alla har 07 or, 09 or och 2011or på g hur de gjort och ett svar var ganska bra. De väntade tills efter RUL då de fick veta kön. Kanske lättare för någon så liten att förstå om man kan säga att det kommer en lillasyster/lillebror ist för "en bebis". Frågan är om vi kan vänta så länge med tanke på magen. Kanske får bli efter KUB då det känns lite säkrare iaf.
    Min son blev 3 år i december. Vi har pratat mycket om bebis med honom redan innan, frågat om han vill att mamma och pappa ska ha en bebis till och han har sagt ja varje gång. Jag har en vän som har en nyfödd som han har träffat och han fattar nog mer än vad vi tror för igår när de hälsade på så pekade han på deras 3-månaders och sade att mamma ska också ha en bebis och den ligger i mammas mage. Han är överlycklig och ler hela tiden när vi pratar om det. Tror det bara kan vara nyttigt att han får vara med från början, till och med fick vara med och "bestämma".

Vi tänker inte ta reda på vad det blir för kön, så det hade inte spelat någon roll att vänta för den sakens skull. Visst, missfallsrisken finns ju kvar men samtidigt så tror jag att det kan vara bra att han vet vad som händer om jag skulle få missfall och bli väldigt ledsen osv. Jag vill inte hålla igen med mina känslor inför min son, tycker det är viktigt att alla i familjen får vara delaktiga och att man förmedlar sina känslor bara.
    Stay Strong Bönan!
  • hanna elise

Vår dotter är 7 år, hinner fylla åtta innan bäbisen kommer.
    Vi har tänkt berätta för henne på lördag kväll. (strax innan man går in i v 11 alltså)
    Detta för att vi vill att hon ska få veta först och få vara den som berättar för övriga släkten och för att det inte går att dölja så mkt längre.

Vi resonerade tidigare så att vi välle vänta till efter v 12, men min man sa för någon dag sedan att OM det skulle bli missfall så skulle vi ju båda bli jätteledsna, dottern är så pass stor så att hon skulle fatta att något vore fel, så kanske är det bättre då att hon vet och också får rätt att vara ledsen?? Eller iaf får chansen att förstå varför vi i såna fall vore lite nere....

Men peppar, peppar, det här ska ju bara gå hur fint som helst :)

• betula

Inatt drömde jag att min älskade sambo var ute och svirade och sen kom hem m ett gäng för mig okända människor. Två tjejer där höll typ på och "bråkade" om vem som skulle få min sambo o ingen viste om att jag fanns. Fan jag vart så svartsjuk och ledsen! Tur nog har jag världens bästa sabo som aldrig skulle göra nåt sånt i verkligheten, vilket kändes skönt att vet5a när jag vaknade sen iaf.

Annars så vaknade jag m förbannande huvudvärk som jag hoppas skall gå över. För i em skall jag på anställningsintervju. Snälla håll tummarna för mig! Känner att jag behöver det.

• Mliic

V11 idag:) bara en vecka kvar tills det är lite säkrare!! Mår faktiskt bättre med måste jag säga, det går åt rätt håll i alla fall:)
    Hoppas det är bra med er med tjejer!?

• Lillywhite

OJ va nervös jag är!!!
    Mitt illamåendet är som BORTBLÅST! :(
    Har ju mått jättedåligt i flera veckor m konstant illamående och nu känner jag ingenting sedan igår kväll! :(

Nån annan?!

Är i vecka 10+3/4

• velvet
    Mliic skrev 2011-02-08 10:09:14 följande:
    V11 idag:) bara en vecka kvar tills det är lite säkrare!! Mår faktiskt bättre med måste jag säga, det går åt rätt håll i alla fall:)
    Hoppas det är bra med er med tjejer!?
    Grattis!

När du skriver v. 11, menar du 11+0 eller 10+0 (Dvs att du är i v 11)?

Blir så osäker på hur man ska räkna...
  • lyckligt gift

Vi har berättat för våran dotter som är lite över 2 år. Hon pekar jämt på magen när hon ser en bebis i någon tidning eller tv:n samt att hon säger att bebisen låter voff voff *skratt*

Linnéa 2008
  • Mliic
    velvet skrev 2011-02-08 11:14:55 följande:
    Grattis!

När du skriver v. 11, menar du 11+0 eller 10+0 (Dvs att du är i v 11)?

Blir så osäker på hur man ska räkna...
    Tack=) Jag är i v10+0 och räknar v11!! vilken vecka är du i?
Svar på tråden BF september 2011