• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • lyckligt gift

Usch känner mig jättehemsk mot dottern, idag har jag verkligen varit en sur och grinig mamma som bara vill vila.......
    Och när gubben jobbar borta och man är ensam med henne är det ju inte lättare, denna vecka har varit riktigt jobbig. Tungan ute

Linnéa 2008
  • SannaM

Hade i på tok för mycket grädde och mjölk i potatisgratängen, den blev simmig och inte alls sådär krämig som jag ju ville ha den Dagens ledsammaste ögonblick  för en gravid hungrig kvinna

• nasj

Idag är jag i vecka 12+0, yeahh,min extrema deppighet och "vill inte ha barn" ångest försvann på 2 dagar,så uppenbarligen var det hormonerna,för nu känns allt lika kul som förut..Jag har börjat jobba nu, vilket gör stor skillnad från att vara mammaledig,dagarna känns mer meningsfulla. Har gått ner 2-3 kg,men däremot har jag extrema problem med magen,skitpinsamt på jobbet,min mage är som en fotboll av gaser,fattar inte att det aldrig försvinner. Jag läste nått om att allt brukar bli bättre i vecka 12,visst illamåendet är bättre,men magen,gasbollen,döljer den nu under blusar och skjortor men shit när det tar slut på bra döljar kläder,då kommer gasbollen fram och jag kommer se gravid ut,fast det egentligen inte är en gravidmage utan ett explosivt tarmtrassel..frukt är bara att glömma,suck,det enda jag egentligen har lust att ätaFlört

• skomakarfrun
    katzon skrev 2011-02-10 18:21:53 följande:
    Jag måste fråga er en sak.. en ganska genant fråga Skäms
    Alltså, jag och mannen har låtit bli att sexa på rätt många veckor nu, dels för att jag bara är trött och dels för att jag fick så sjukt ont i livmodern vid orgasm.
    Nu har jag, flera nätter i rad, drömt nåt sexigt som jag inte kommer ihåg för jag vaknar av att jag får orgasm.. och det kan vara flera gånger per natt Förvånad
    Känns ju lagom skumt! Men det värsta är att jag får skitont i livmodern, idag släppte det inte förrän framåt lunch.
    Är det farligt månntro? Och ska man låta bli att sexa eftersom det gör så ont? Man börjar ju ändå bli lite sugen på mannen Tungan ute
    men guuuud exakt samma för mig, jag får inte ont iofs men drömmer världens sexdrömmar.. lesbiska dessutom, jag som aldrig haft något lesbisk upplevelse i hela mitt liv (förutom fyllekyssar)
    men drömmarna har liksom känts fel och i natt som var kom det en kille med i drömmen. Jake Gyllenhaal (som jag såg på bio igår, Love and other drugs) MY GOD ville inte sluta drömma
    Valde att snooza en 1.5 h i morse bara för att få lite mer het Jake-sex, min "flickvän" var inte glad i drömmen. Jag var gravid i drömmen också, hade tydligen blivit det av nån onenightare...
    jaja spännande att se vad som händer inatt.. hoppas att Jake besöker mig igen..
    lilla ärtan, stanna där du är
  • Ellebellebi2010

Hur mycket har ni gått upp?? Jag ligger på samma vikt, går in i vecka 12 på lördag. Nu har jag extra kilon sen innan, så jag ska ju inte gå upp mer än 7-8 kg totalt. Antar att viktuppgången kommer sen!!!??
    Jag äter dock nyttigare nu, men dock lika mkt som innan.

• knorrig
    skomakarfrun skrev 2011-02-10 20:12:02 följande:
    men guuuud exakt samma för mig, jag får inte ont iofs men drömmer världens sexdrömmar.. lesbiska dessutom, jag som aldrig haft något lesbisk upplevelse i hela mitt liv (förutom fyllekyssar)
    men drömmarna har liksom känts fel och i natt som var kom det en kille med i drömmen. Jake Gyllenhaal (som jag såg på bio igår, Love and other drugs) MY GOD ville inte sluta drömma
    Valde att snooza en 1.5 h i morse bara för att få lite mer het Jake-sex, min "flickvän" var inte glad i drömmen. Jag var gravid i drömmen också, hade tydligen blivit det av nån onenightare...
    Haha, det låter himla spännande att ha sådana livliga och trevliga drömmar :)
    Själv så har jag bara haft jobbiga drömmar. En där jag ska åka utomlands men varje gång jag kommer till arlanda så har jag glömt passet (paniiiik!), en dröm där flera närstående sviker mig och en annan där jag blir jagad.
    Undrar just vad det betyder? :O
  • DaniellaG

Idag fick jag se min lilla plutt. V 11+5 och 5 cm lång var den. Så underbart att äntligen få se det lilla livet. Började nästan gråta när hon sa "här ser vi två sprattlande ben och ett tickande hjärta".

På tal om annat.. Nån som vet någon bra kräm eller smörja för kliande bröst? Kliar något så otroligt. Har fått röda utslag..

• SannaM
    Ellebellebi2010 skrev 2011-02-10 20:15:38 följande:
    Hur mycket har ni gått upp?? Jag ligger på samma vikt, går in i vecka 12 på lördag. Nu har jag extra kilon sen innan, så jag ska ju inte gå upp mer än 7-8 kg totalt. Antar att viktuppgången kommer sen!!!??
    Jag äter dock nyttigare nu, men dock lika mkt som innan.
    Jag har gått upp ca 2 kilo, från 64-65 till 67. Är 172 cm lång och i vecka 11, så kommer förmodligen gå från slank till tjockis Nää, alltså tror inte att så många går upp massor i början, framför allt inte om man har kilon att ta av innan man blir gravid. En vän till mig hade ca 30-40 kilos övervikt när hon blev gravid, hon gick allt som allt upp 4 kilo typ = egentligen viktnedgång. Men det gjorde ju inget i hennes fall Överlag är det nog väääldigt olika... min BM sa idag att allt mellan 8-20 kg är helt normalt. I min familj har kvinnorna gått upp 25 eller mer, så kag har väl att brås på.
  • malar87

sitter å kollar på sveriges värsta bilförare :D Men en sak stör mig tvillning paret som är med har ngn av dom varit med i tv förut tkr jag känner igen den ena men får inye hop de

• SannaM
    skomakarfrun skrev 2011-02-10 20:12:02 följande:
    Haha, underbart!
    Jag drömmer mest otäcka drömmar om missfall... men en gång vaknade jag av att jag fick orgasm också faktiskt. Överlag väldigt asexuell just nu, vill inte ens kramas
Svar på tråden BF september 2011