• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Lillywhite

Tack för hjälpen! :)
    Jo det är ju helt klart värt det om det täcker barnets första månader också- ska kika lite mer på det här med försäkringarna!

Nån som äter/ätit LERGIGAN COMP och känt av svår yrsel/blodtrycksfall o hjärtklappning? Ska pröva Postafen enligt BM ist - är hemma och sjukskriven en vecka och då gör det ju inte så mkt att man blir dåsig. :P

• givinglife

10+1 idag.... hur kommer det sig att jag helt plötsligt är mer illamående igen?? Har haft en jobbig natt o inte kunnat sova för att jag mått apa...
    Ja det och att den jäkla foglossningen gör sig påmind, ilar som knivar när jag vänder mig i sängen...

VAB idag, rätt skönt att vara hemma, lillan är inte jättesjuk utan ögonfluss o då är hon portad från dagis....

Försäkringar, kanske man skulle försöka sätta sig in i det litegrann. Visst kan man koppla det till hemförsäkringen med vissa bolag?

• She is Me
    givinglife skrev 2011-02-10 09:27:05 följande:
    10+1 idag.... hur kommer det sig att jag helt plötsligt är mer illamående igen?? Har haft en jobbig natt o inte kunnat sova för att jag mått apa...
    Ja det och att den jäkla foglossningen gör sig påmind, ilar som knivar när jag vänder mig i sängen...

VAB idag, rätt skönt att vara hemma, lillan är inte jättesjuk utan ögonfluss o då är hon portad från dagis....

Försäkringar, kanske man skulle försöka sätta sig in i det litegrann. Visst kan man koppla det till hemförsäkringen med vissa bolag?
    Jag tycker att de nätter man sover dåligt och lite, så kommer illamåendet som ett brev på posten.... (hur modernt är det uttrycket eg Tungan ute

Vi har som sagt Trygg Hansa, och där får man rabatt om man redan har försäkringar hos dem.
    Google is my friend ♥
  • givinglife
    She is Me skrev 2011-02-10 09:30:20 följande:
    Jag tycker att de nätter man sover dåligt och lite, så kommer illamåendet som ett brev på posten.... (hur modernt är det uttrycket eg Tungan ute

Vi har som sagt Trygg Hansa, och där får man rabatt om man redan har försäkringar hos dem.
    Det har du rätt i, sover man dåligt mår man sämre.... dock kunde jag inte sova pga illamåendet, fick gå upp o ta en tablett o en macka vid tre sen fick jag sova några timmar

Vi har ett dotterbolag till folksam via banken så frågan är om man kan koppla det med en folksam försäkring... Är ju hemma o dottern roar sig själv så får väl jag roa mig med det :-P
  • betula

Försäkring har vi inte diskuterat ännu, men ser det som en självklarhet att vi skall teckna det. Frågan är bara VAD? Har länsförsäkringar till boende o bil, men folksam till hundarna. Undra om man får nån rabatt hos länsförsäkringar om man tecknar hos dem (för de bör väl ha en gravidförsäkring?)? Folksam brukar vara snåla m rabatter tycker jag, men å andra sidan är jag supernöjd m dem gällande hundarna.

Idag är sista inskrivningsbesöket hos BM. Nu skall jag vägas, mätas och allt vad det är som skall undersökas :D

• dea
    Katzon : Jag undrar lite om du har haft nån i din närhet (mamma,moster, syster,mormor) som har fått propp i lunga lr ben??
    Varför jag undrar det är för att min mamma fick en stroke i sommras och blev halv sides förlamad(läget för henne är fortfarande oförändrat) Gråter. Min Bm trodde jag skulle få göra en utredning ifall jag har lätt för att få proppar men Gyn läkaren sa att jag inte skulle göra nån utredning pga av att ingen i min närhet har fått propp i varken lunga lr ben. Jag tycker det var lite märkligt med tanke på min mammas tillstånd Förvånad.
  • LillaLilja

Det här med gravid försäkring har vi också funderat på men jag vet inte hur jag ska göra.. Pratade med bm om det men hon fick varken råda mig till det eller avråda mig från det..

Det lutar åt trygg hansa's försäkring fast vi har våra försäkringar hos if och Folksam..

• MuM2girls
    betula skrev 2011-02-10 10:05:24 följande:
    Försäkring har vi inte diskuterat ännu, men ser det som en självklarhet att vi skall teckna det. Frågan är bara VAD? Har länsförsäkringar till boende o bil, men folksam till hundarna. Undra om man får nån rabatt hos länsförsäkringar om man tecknar hos dem (för de bör väl ha en gravidförsäkring?)? Folksam brukar vara snåla m rabatter tycker jag, men å andra sidan är jag supernöjd m dem gällande hundarna.

Idag är sista inskrivningsbesöket hos BM. Nu skall jag vägas, mätas och allt vad det är som skall undersökas :D
    Länsförsäkringar har gravförsäkringar, en bas som är gratis sedan kan man ta plus och tillkommer en kostad på typ 700 tror jag det var. Den försäkringen blir även en barnförsäkring de första 6 månaderna av barnets liv. Sedan får man erbjudande om barnförsäkring. Vår barnförsäkring hos de går på 915 per år då är vi helkunder hos läns och får 15% billigare!!
    Vi tycker de är bra, men de har ju fått skit för några år sedan men det är ju viktigt att man läser vilkor m.m.
    jessii87 skrev 2011-02-09 18:34:11 följande:
    Hej Allioppa!

Hoppas ni alla mår bra o njuter av graviditeten! =)) Har en liten fundering kring kläder för nyfödda. Jag är sån som inte kan hålla sej utan kommer väl att köpa lite då o då. Men vilken storlek ska jag satsa på? Tror ni 56 blir lagom den första tiden? Vad behöver man första tiden innan man vill ut o börja shoppa? =))
    Det beror ju på bebisen stl, vi hade stl 50, och det var nästan för stort för våran tös!! Så bästa är att köpa några 50 och lite mer 56 .
  • betula

Hittade denna sida bankforsakring.konsumenternas.se/Forsakring/Barn/Gravidforsakring/Jamfor-gravidforsakring/

Känns nästan som det lutar åt folksam, men länsförsäkrningar känns så mkt smidigare iom att man har hem o bil där... Tror även att jag har en personförsäkrning där som min mor fortfarande betalar. Folksam ger ersättning för vissa grejer (gällande mig & sambon) redan från v 10, så skall man ha den borde man ju teckna försäkringen så fort det bara går liksom...

• Renni

Hej hej...

Idag har jag varit hos läkarn ang. illamåendet & svimingar & jag blev sjukskriven i två veckor till nu.
    Jag hoppas verkligen att det hinner bli bättre tills dess för ja är verkligen inte den som gillar att gå hemma... Känns som om man är olaglig.
    Jag fick även titta på våran lilla skrutt... 10+1 idag fick läkarn det till ( jag trodde 9+6) men det kändes skönt att få se den lilla igen. Man såg så tydligt armar & ben och den lilla rumpan :D

Det där med försärkingar är en djungel... Sist hade vi trygghansa. Det var vi jätte nöjda med & vi fick även ersättning för vistelsen på BB, vilket jag blev förvånad över. Men jag tror vi kommer att välja dem igen... vi har våra personförsäkringar där också.

Vecka 11 idag då... =)) Underbart!!

Svar på tråden BF september 2011