• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • MuM2girls
    Flisan79 skrev 2011-02-11 14:00:30 följande:
    Varit på inskrivning idag. Var "bara" en halvtimme sen pga detta härliga väder. Bilen var inplogad, det var polisspärr pga brand, bilar hade fastnat i snön osv osv.

Gick iaf bra, hade utmärkt hb och hade faktist bara gått upp ett kg. Om ens det för jag hade jeans på mig. Fick kub UL tid den 25 feb. Tog blovprovet till det på en gång.

Syltvessla: har aldrig varit med om att de kollar om man är gravid men första barnet gjorde de som på rozenliv att de kände om livmodern var så stor som den skulle vara. Vul är de oftast snåla med.
    haha då har vi ul samma dag med:)
  • betula
    syltvessla skrev 2011-02-11 13:49:01 följande:
    En lite fråga...
    När man är på inskrivningen.. kollar dom om man verkligen är gravid då?
    e de till och med så att dom kan kolla om de finns något levande där inne?
    På mig har de inte gjort nåt gravtest eller kollat om något lever där inne, däremot kollade de ju storleken på livmodern nu på gynundersökningen som var i veckan.
  • Flisan79

Rozensliv: haha, kanske vi får rul samma dag med. Skulle vara lustigt. Nu längtar jag till 25:e så man får se om allt är bra. Är det det så ska vi "go publik" då.

• syltvessla

Hmmm, så då får man vänta ändan till RUL för att se att de e nåt som lever där inne?
    Vilken väntan!!

• MuM2girls
    Flisan79 skrev 2011-02-11 14:14:26 följande:
    Rozensliv: haha, kanske vi får rul samma dag med. Skulle vara lustigt. Nu längtar jag till 25:e så man får se om allt är bra. Är det det så ska vi "go publik" då.
    hehe ja det skulle vara knäppt:D JA samma här, om det ser bra ut så är det dax att berätta för släkt och vänner!
  • NornaB

Jag har tyvärr endel övervikt sen innan.. Gick ner massa när sköldkörteln va överaktiv, vägde ca 68 till  mina 163. Det trivdes jag jättebra med! Vill absolut inte va spinkig eller för smal. Men nu väger jag ca 90 kg vilket ju är alldeles för mycket. Gick upp ca 15 kg snabbt efter sköldkörtlen opererades bort , sen har det 10 till kommit smygande. Nu gör jag inget åt det utan fortsätter äta ungefär som innan. Mindre snask dock, för det är jag inte så sugen på! 
    Tidigare 3 graviditeter har jag gått uppp mellan 14 och 35 kg. När jag gick upp 35 va nästan 15 borta när jag åkte hem från BB! Nu hoppas jag på MAX 10 kg vuíktuppgång! 

Annars mår jag toppen faktiskt! Orkar mer på jobbet och hemma! Känns som det börjar vända! Längtar efter KUB UL som ska göras om en månad.  

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • She is Me

25% av graviditeten avklarad idag :) bara 75% kvar:) har Kub den 24e längtar...

Har aldrig fått bevisa att jag varit gravid, inga gyn undersökningar heller.

• SannaM
    syltvessla skrev 2011-02-11 14:25:32 följande:
    Hmmm, så då får man vänta ändan till RUL för att se att de e nåt som lever där inne?
    Vilken väntan!!
    Japp, men så är det ju typ för alla. Vi fick göra VUL i vecka 8 pga att vi gjort insemination och de ville skriva ut oss, och nu har vi världens bästa BM som gärna göra fler ultraljud om det är så att vi är oroliga... men vi nöjer oss med ultraljud i vecka 19 och åka dit och lyssna på hjärtljuden i v 13.

Vi har allt ett ökat kontrollbehov i den här delen av världen, bara för att vi hinner läsa och tänka så mycket, men de allra flesta graviditeter fortlöper ju bra - annars skulle ju alla ha blivit erbjudna regelbundna ultraljud under hela graviditeten!
  • SannaM

...men därmed inte sagt att jag är lugn som en filbunke, kära nån, jag undrar ju hela tiden om det på allvar finns en liten bebis där inne...

• hanna elise

Snart....... :)
    har slagit in ett paket till dottern (7 år), i paketet liggger det en sparkdräkt och ett kort där det står " du ska bli storasyster".
    Paketet står mitt på bordet, guldpapper runt, och hon är helt till sig och spricker snart av nyfikenhet.
    Hoppas reaktionen blir som vi hoppas. Men det tror jag, hon har så många gånger sagt att hon så gärna vill ha småsyskon någon gång.

Väntar bara på att maken ska komma in så vi kan äta middag och sen öppna paket :) 

Svar på tråden BF september 2011