• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Flisan79

Skitnojjig nu. Resultatet....om man säger så, efter sex var missfärgat. Lite Rosa typ. Har aldrig hänt förut....faaaan. Vet att det är "normalt" men inte för mig. UL om två veckor...gahhhh

• Mliic

Jag är precis hemkommen från en fest! En vän fyllde jämnt och hade storparty:) några på festen vet om att jag ska ha bebbe men många inte så jag hade köpt en flaska alkoholfritt rödtjut:) smakade lite som svartvinbärs saft!!
    Tror det stillade en dels nyfikenhet.. Jag har ju som sagt redan fått en kula på magen så snacket börjar väl i morgon att jag blivit lönnfet eller så haha..
    Det skulle egentligen inte göra mig något om alla andra fick reda på det men jag kände att jag inte vill släppa bomben på en fest då alla är fulla!!

Men skönt att komma hem nu och må bra och veta att jag kommer må minst lika bra i morgon:)

Och en sak till: faan va fulla människor tjatar, shit alltså! Samma saker om och om igen:) fast det är kanske ingen nyhet heller haha

• kantarellkisse

Och så händer det igen... Jag blöder igen. Och det ackopanjeras av dov mensvärskliknande känsla i livmodern. Och det är ju inte så bra. Förra skrämskottet lärde mig väl i alla fall att inte räkna ut graviditeten direkt, men även om Lillsudd levde i torsdags så mätte hen 7+2 istället för 7+4 vilket var inom normaldiff enligt gyn även om man vet exakt när Lillsudd blev till. Men jag började å andra sidan blöda 7+1 och nu när jag blöder igen börjar jag undra om det var då hen började halka efter... fast jag fattar att det inte spelar någon större roll och vi såg trots allt att blödningen låg på ett annat ställe i livmodern så så länge blödningen inte river med sig Lillsudd så kan hen fortsätta som vanligt. Men bläää vad jobbigt allting blir känner jag. Jag vill vara blödningsfri och utan strul. Iofs är det nu 8+0 vilket är en av de dels stora riskerna för mf dels en stor risk för ofarliga blödningar pga att mensen skulle ha startat nu. Nåja... nästa VUL bokat 11+1 så det är definitivt en stund kvar.

• Chasingdreams
    kantarellkisse skrev 2011-02-13 08:29:40 följande:
    Och så händer det igen... Jag blöder igen. Och det ackopanjeras av dov mensvärskliknande känsla i livmodern. Och det är ju inte så bra. Förra skrämskottet lärde mig väl i alla fall att inte räkna ut graviditeten direkt, men även om Lillsudd levde i torsdags så mätte hen 7+2 istället för 7+4 vilket var inom normaldiff enligt gyn även om man vet exakt när Lillsudd blev till. Men jag började å andra sidan blöda 7+1 och nu när jag blöder igen börjar jag undra om det var då hen började halka efter... fast jag fattar att det inte spelar någon större roll och vi såg trots allt att blödningen låg på ett annat ställe i livmodern så så länge blödningen inte river med sig Lillsudd så kan hen fortsätta som vanligt. Men bläää vad jobbigt allting blir känner jag. Jag vill vara blödningsfri och utan strul. Iofs är det nu 8+0 vilket är en av de dels stora riskerna för mf dels en stor risk för ofarliga blödningar pga att mensen skulle ha startat nu. Nåja... nästa VUL bokat 11+1 så det är definitivt en stund kvar.
    Hoppas att allt går bra!
    Jag är själv lite orolig idag. Har mått mycket illa i två veckor och varken lergigan, sea band eller postafen har hjälpt. Idag vaknade jag dock upp (7+5), struntade i tabletterna, åt frukost och inget illamående. Blir lite nojig för detta. Har kräkts flera gånger om dagen tidigare. Man blir så lätt orolig att något ska ha hänt med den lille inne i magen.
  • nenne87
    Flisan79 skrev 2011-02-13 00:42:45 följande:
    Skitnojjig nu. Resultatet....om man säger så, efter sex var missfärgat. Lite Rosa typ. Har aldrig hänt förut....faaaan. Vet att det är "normalt" men inte för mig. UL om två veckor...gahhhh
    hade jag med förra torsdagen och i måndags men mitt lilla pyre lever ändå:) var på vul på torsdagen å allt såg bra ut!! Oroa dig inte!!:)
  • SannaM
    syltvessla skrev 2011-02-12 19:30:18 följande:
    Finns de nån möjlighet tror ni att få ett vanligt ultraljud i tex vecka 13? iallafall så man kan få höra hjärtljuden?
    Min BM sa att jag gärna får komma och göra ett vanligt UL i v 13-14 om det är så att jag är väldigt orolig. Jag ville dock inte vara hysterisk så jag nöjde mig med att boka in ett besök för att lyssna på hjärtljuden, då kommer jag vara i 13+5 och hon sa att "det är inga problem för mig att boka in att lyssna på hjärtljud, det tar 2 minuter och det kan jag göra när som helst - bättre det än att du går omkring och är orolig!"

Så fråga din BM vetja
  • Shirley

Jag fick lyssna på hjärtat i vecka 9 :) hördes jättebra på mig, men det gäller ju inte alla. Har hört tidigt med alla våra barn.

• SannaM

Kan järnkapslar orsaka illamående?

Har ju mått konstant illa hela dagarna i tre och en halv vecka nu, men de senaste tre dagarna (10+4 idag) har det liksom eskalerat och jag funderar på om Niferexen som jag fick i torsdags kan vara bov i dramat. Tog en kapsel i torsdags och en igår, och har mått sååå sjukt illa, till och med på nätterna. Och magen ska vi inte tala om, som en jäkla sten, helt öm och hård och blääää, säger jag bara

Svar på tråden BF september 2011