• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • SannaM
    hanna elise skrev 2011-02-11 17:43:05 följande:
    Snart....... :)
    har slagit in ett paket till dottern (7 år), i paketet liggger det en sparkdräkt och ett kort där det står " du ska bli storasyster".
    Paketet står mitt på bordet, guldpapper runt, och hon är helt till sig och spricker snart av nyfikenhet.
    Hoppas reaktionen blir som vi hoppas. Men det tror jag, hon har så många gånger sagt att hon så gärna vill ha småsyskon någon gång.

Väntar bara på att maken ska komma in så vi kan äta middag och sen öppna paket :) 
    Åååh! Hon blir säkert överlycklig!! Kommer ihåg själv när jag fick syskon, första när jag var 5, andra när jag var 6 och de två sista när jag var 13 och 15 - och jag blev lika lycklig varje gång Skriv och berätta sen!
  • SannaM
    DaniellaG skrev 2011-02-11 18:49:55 följande:
    Nån som vet någon supersalva för kliande bröst?
    Tyvärr, men har samma problem. Det sticker och "bränner" i bröstvårtorna. Ska nog testa vanlig superfet kräm, locobase. Kanske funkar?!

Vad funkar mot AKUT illamående?? Jag småäter, oftast bra grejer, jag dricker vatten, jag tar frisk luft någon gång per dag och rör på mig... men fan alltså, såhär på kvällen bara ökar illamåendet och jag vet inte vad jag ska ta mig till Kan ju inte kräkas... 10+2 idag...
  • betula
    SannaMac skrev 2011-02-11 18:57:48 följande:
    Tyvärr, men har samma problem. Det sticker och "bränner" i bröstvårtorna. Ska nog testa vanlig superfet kräm, locobase. Kanske funkar?!

Vad funkar mot AKUT illamående?? Jag småäter, oftast bra grejer, jag dricker vatten, jag tar frisk luft någon gång per dag och rör på mig... men fan alltså, såhär på kvällen bara ökar illamåendet och jag vet inte vad jag ska ta mig till Kan ju inte kräkas... 10+2 idag...
    Samma här. Slog till i affären och jag vet inte vart jag skall ta vägen :( Dricker vatten och skall testa att försöka få i mig en morot nu tänkte jag, men det e f-n inte roligt.
  • DaniellaG

På mig kliar det över hela brösten.. Usch. Måste hitta nåt på apoteket imorrn iaf :)

• SannaM
    betula skrev 2011-02-11 19:06:19 följande:
    Samma här. Slog till i affären och jag vet inte vart jag skall ta vägen :( Dricker vatten och skall testa att försöka få i mig en morot nu tänkte jag, men det e f-n inte roligt.
    Jag äter verkligen skitmycket... både riktiga måltider och massa mellanmål, men det hjälper bara i stunden. Fy fan alltså, tröttsamt nu efter dryga tre veckors konstant illamående
  • hanna elise
    SannaMac skrev 2011-02-11 17:50:30 följande:
    Åååh! Hon blir säkert överlycklig!! Kommer ihåg själv när jag fick syskon, första när jag var 5, andra när jag var 6 och de två sista när jag var 13 och 15 - och jag blev lika lycklig varje gång Skriv och berätta sen!
    Hon läste kortet och skrattade till lite, sen frågade hon vad vi menade. Det syntes att hon var lite rädd för att bli för glad, hon var nog inte riktigt säker på att det var sant.
    När jag då sa att jag har en bäbis i magen som ska komma efter sommaren så gled hon ner från sin stol och gick försiktigt runt bordet, smög upp i mitt knä, kramade om och skrattade och grät.

Hon sa att det var den bästa presenten hon nånsin fått. Tom bättre än studsmattan, ;)

Sen fick jag en uppläxning av henne om att jag måste äta mer mat så att bäbisen överlever. (Jag äter mkt till lunch och frukost, men middag går bara inte....) 
  • betula
    hanna elise skrev 2011-02-11 19:27:48 följande:
    Hon läste kortet och skrattade till lite, sen frågade hon vad vi menade. Det syntes att hon var lite rädd för att bli för glad, hon var nog inte riktigt säker på att det var sant.
    När jag då sa att jag har en bäbis i magen som ska komma efter sommaren så gled hon ner från sin stol och gick försiktigt runt bordet, smög upp i mitt knä, kramade om och skrattade och grät.

Hon sa att det var den bästa presenten hon nånsin fått. Tom bättre än studsmattan, ;)

Sen fick jag en uppläxning av henne om att jag måste äta mer mat så att bäbisen överlever. (Jag äter mkt till lunch och frukost, men middag går bara inte....) 
    Åh, bättre än studsmattan! Hjärta

Och bra, nu kommer hon hålla koll på dig så att bebis får tillräckligt m mat. :)
  • Emelie8409
    hanna elise skrev 2011-02-11 19:27:48 följande:

Vad mysigt det lät!! =)

Sj!älv är jag inne i en period då jag är kissnödig jätteofta!! Blir jättekissnödig men när jag väl sitter där kommer det knappt något! Drygt!! Men jag tar det som ett gott tecken, att den lilla fortfarande lever och frodas! ;) Jag har inte berättat något på jobbet än men de lär ju fundera som jag ränner på toa hela tiden! På måndag går jag in i vecka 12!
  • skomakarfrun

nu har jag börjar berätta för fler och fler, det slinker ur mig bara. Har en bra känsla att det kommer gå bra. Men gud vad jag är avundsjuk på er som går in i v 12 nu...
    själv har man några veckor kvar tills dess, när börjar den säkra perioden förresten? 11+0 eller 12+0 eller 13+0?

lilla ärtan, stanna där du är
Svar på tråden BF september 2011