• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Flisan79
    skomakarfrun skrev 2011-02-11 20:59:48 följande:
    nu har jag börjar berätta för fler och fler, det slinker ur mig bara. Har en bra känsla att det kommer gå bra. Men gud vad jag är avundsjuk på er som går in i v 12 nu...
    själv har man några veckor kvar tills dess, när börjar den säkra perioden förresten? 11+0 eller 12+0 eller 13+0?
    12+0...tyvärr för jag är 11+0 i morgon. Hade varit skönt om det var det.
  • MuM2girls
    DaniellaG skrev 2011-02-11 19:07:46 följande:
    På mig kliar det över hela brösten.. Usch. Måste hitta nåt på apoteket imorrn iaf :)
    Kommer ihåg att min abröst klia som satan när jag var i v12 med första barnet, tillsist flagade bröstvårtorna:( Men det gick över efter några veckor, men jag smörjde med helusan, men värst var när jag ammande dottern och bröstvårtorna blev såriga, det är verklige AJAJ!!!
  • LillaLilja

När jag var på inskrivningen nu så passade hon på(efter förfrågan) att lyssna på hjärtat, BM trodde inte att hon skulle lyckas med vi fick höra ett pickande hjärta som fick oss att må super, så nu vet vi iaf att det fanns nått där inne då, och hoppas att den stannar där tills i september Glad

En liten fråga bara, är det någon som för EXTREMT ont i brösten när det är kallt ute.. Jag kan nästan börja gråta så satans ont gör det.. Min kloka mor sa att det är för att skinnet är spännt och inte "värmer" på samma sätt som förut, utan att huden är sträckt nu och då blir brösten mycket känsligare...

• Mliic
    MuM2girls skrev 2011-02-11 14:01:56 följande:
    haha då har vi ul samma dag med:)
    jag ska också göra mitt UL för kub då! =)
  • Lillywhite

Går in i vecka 12 idag!!! ;) one week to go!
    Är sjukskriven fram till nästa helg pga mitt illamående, kräkningar, blodtrycksfall och det "hotande missfallet" jag haft tidigare i graviditeten. Så nu ska VILAS, ätas o ta korta promenader så ska banne mig detta gå vägen! :)

Är det någon mer än jag som inte "lider" av att behöva rusa upp på toaletten om nätterna ? Kan utan ngr som helst problem ligga 12 timmar utan att behöva gå. Skönt men man börjar ju undra :P Överallt läser jag att NU har man problem med att sova hela nätter/ rusar på toa mkt mer än vanligt dagtid. Men det beror väl givetvis på hur den lille ligger...

• marre1980

Hej,
    Ny i tråden, är idag 8+0 och har varit/är världens lyckligast över vårt första barn, dock har jag sen igår successivt tappat alla symptomer, nu ömmar inte ens brösten längre.
    Är så orolig så har inte kunnat sova alls under natten.
    är det någon mer som tappat sina grav symptomer, är det MA tror ni?

• dea
    marre1980 : Hej å välkommen. Jag skulle tippa på att du har kommit till spök veckorna ;)
  • Ellebellebi2010

Jag har tänkt på en sak, ang. alla skriverier om mf.. OM nu inte fostret stöts ut direkt, så är man ju inte sk. "säker" innan vecks15+0??!! Någon mer som tänkt så??
    12+0 idag, illamåendet håller i sig..,

• Lillywhite

Den tanken har slagit mig med.
    Jag hoppas kunna tigga till mig ett ultraljud när jag gått 12 fulla veckor av min läkare, ska dit på måndag av annan orsak.
    Det är ju först då man kan kännas sig "säker". (men kan ju givetvis hända annat efter v 12 också...)

Men jag tycker att ni som inte haft ngr problem tidigare i graviditeten ska försöka NJUTA istället! :) Lättare sagt än gjort iofs... ;)

• N e m i
    Ellebellebi2010 skrev 2011-02-12 10:06:50 följande:
    Jag har tänkt på en sak, ang. alla skriverier om mf.. OM nu inte fostret stöts ut direkt, så är man ju inte sk. "säker" innan vecks15+0??!! Någon mer som tänkt så??
    12+0 idag, illamåendet håller i sig..,
    Absolut tänker även jag på det, tråkigt nog. Det är nog mindre vanligt att det dör i v 12 o kommer ut v 15, än att det dör tidigare o kommer ut innan v 12. Det blir väl säkrare för varje dag som går. Får se om man gör något mer vul innan rul, för att lätta på oron. Kollade 8+6, men det var ju lääänge sen nu! =P
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden BF september 2011