• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • SannaM
    kantarellkisse skrev 2011-02-13 08:29:40 följande:
    Och så händer det igen... Jag blöder igen. Och det ackopanjeras av dov mensvärskliknande känsla i livmodern. Och det är ju inte så bra. Förra skrämskottet lärde mig väl i alla fall att inte räkna ut graviditeten direkt, men även om Lillsudd levde i torsdags så mätte hen 7+2 istället för 7+4 vilket var inom normaldiff enligt gyn även om man vet exakt när Lillsudd blev till. Men jag började å andra sidan blöda 7+1 och nu när jag blöder igen börjar jag undra om det var då hen började halka efter... fast jag fattar att det inte spelar någon större roll och vi såg trots allt att blödningen låg på ett annat ställe i livmodern så så länge blödningen inte river med sig Lillsudd så kan hen fortsätta som vanligt. Men bläää vad jobbigt allting blir känner jag. Jag vill vara blödningsfri och utan strul. Iofs är det nu 8+0 vilket är en av de dels stora riskerna för mf dels en stor risk för ofarliga blödningar pga att mensen skulle ha startat nu. Nåja... nästa VUL bokat 11+1 så det är definitivt en stund kvar.
    Åååh, din stackare!!! Förstår att det är näst intill omöjligt att slappna av när du blöder. Har ju läst om jättemånga som haft hysteriska blödningar, men ändå fått fina barn, men såklart händer även motsatsen. Puh, lider med dig och håller alla tummar att lillsudden håller sig stenhårt fast där inne, även när det stormar!!
  • Shirley

Håller tummarna för er som blöder, tänkte bara säga att jag blödde med 5 av barnen, mer än vid mens och färskt blod samt klumpar, har aldrig fått missfall.

• betula
    SannaMac skrev 2011-02-13 10:54:56 följande:
    Kan järnkapslar orsaka illamående?

Har ju mått konstant illa hela dagarna i tre och en halv vecka nu, men de senaste tre dagarna (10+4 idag) har det liksom eskalerat och jag funderar på om Niferexen som jag fick i torsdags kan vara bov i dramat. Tog en kapsel i torsdags och en igår, och har mått sååå sjukt illa, till och med på nätterna. Och magen ska vi inte tala om, som en jäkla sten, helt öm och hård och blääää, säger jag bara
    Järn är ju iaf känt för att ge stenhård mage, om det orsakar illamående vet jag dock inte.

Och till er som blöder, håller tummarna stenhårt för er!!
  • miqaw
    betula skrev 2011-02-13 13:53:17 följande:
    Järn är ju iaf känt för att ge stenhård mage, om det orsakar illamående vet jag dock inte.
    Om den stenhårda magen orsakar förstoppning kan illamåendet bli värre... Tyvärr... Kände av det som yngre när jag åt järn och även nu, då äter jag ju inte järn ännu men förstoppning har kommit och gått och då är illamåendet som värst...
    Knapra ananas så ska det släppa enligt min BM.
  • Mliic

Hoppas det löser sig för er tjejer som blöder! Håller tummar och tår.
    Och ni ska se att det kommer gå bra!

• Flisan79

Känns bättre nu för det blev inge mer missfärgat än det som var precis efter sex. Får väl anta att det var pga sköra slemhinnor eller känslig tapp. Var det inte någon som skrev att det kunde vara värre om tappen satt lågt. Min sitter sjukt lågt så kanske därför isf? Vete sjutton om det blir mer sex nu innan KUB:en....

Tror jag kunde känna livmodern igår..alltid något. Och brösten är nu en kupstorlek större...mer än nöjd med detta

• rubin

Var tvungen att åka o shoppa idag, alla byxor jag har klämmer på min svullna mage.
    Jag hittade jeans med resår, vilken räddning, samt leggings och tunikor. Nu hoppas jag på plusgrader så jag kan börja använda leggingsen. 

• hanna elise
    Flisan79 skrev 2011-02-13 16:32:54 följande:
    Känns bättre nu för det blev inge mer missfärgat än det som var precis efter sex. Får väl anta att det var pga sköra slemhinnor eller känslig tapp. Var det inte någon som skrev att det kunde vara värre om tappen satt lågt. Min sitter sjukt lågt så kanske därför isf? Vete sjutton om det blir mer sex nu innan KUB:en....

Tror jag kunde känna livmodern igår..alltid något. Och brösten är nu en kupstorlek större...mer än nöjd med detta
    Vad skönt att höra :)

Jag klämmer  o klämmer på magen men vet inte hur man kan känna livmodern (går in i v 11 imorgon så det kanske är lite för tidigt)
    Elller så är det lite för mkt fläsk ivägen helt enkelt ;)
    Hur högt är din livmoder nu? 
  • MuM2girls
    Flisan79 skrev 2011-02-13 16:32:54 följande:

Ja så är det nog:)
    För så sa barnmorska till mig:)
    hanna elise skrev 2011-02-13 17:53:11 följande:
    Vad skönt att höra :)

Jag klämmer  o klämmer på magen men vet inte hur man kan känna livmodern (går in i v 11 imorgon så det kanske är lite för tidigt)
    Elller så är det lite för mkt fläsk ivägen helt enkelt ;)
    Hur högt är din livmoder nu? 
    Jag vet var min livmoder är nu, efter barnmorska visade och det var faktiskt längre upp en vad jag trodde:) ca 7 cm under naveln typ:) var då i v 10+5. Så mam ska kunna känna den ovan pubesbenet nu om allt är rätt:)
  • syltvessla
    SannaMac skrev 2011-02-13 10:33:13 följande:
    Min BM sa att jag gärna får komma och göra ett vanligt UL i v 13-14 om det är så att jag är väldigt orolig. Jag ville dock inte vara hysterisk så jag nöjde mig med att boka in ett besök för att lyssna på hjärtljuden, då kommer jag vara i 13+5 och hon sa att "det är inga problem för mig att boka in att lyssna på hjärtljud, det tar 2 minuter och det kan jag göra när som helst - bättre det än att du går omkring och är orolig!"

Så fråga din BM vetja
    Jag hade varit mer än nöjd av att höra hjärtljuden...
    jag vill bara få veta att jag har något levande i mig!
    nu blev min inskrivning framflyttad, så nu kommer jag vara i v 12+3, så då borde man väl kunna höra hjärtljud..
    Har läst lite och vissa har kunnat höra de redan i v 9.
    får väl ringa imorn och kolla... hade lugnat sambon en del oxå.. har ju ändå ett  MF i bagaget...
Svar på tråden BF september 2011