• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Flisan79
    hanna elise skrev 2011-02-13 17:53:11 följande:
    Vad skönt att höra :)

Jag klämmer  o klämmer på magen men vet inte hur man kan känna livmodern (går in i v 11 imorgon så det kanske är lite för tidigt)
    Elller så är det lite för mkt fläsk ivägen helt enkelt ;)
    Hur högt är din livmoder nu? 
    Skulle nog säga ett par cm övanför blygbenet men det känns framförallt som att den kommer närmreoch närmre "ytan" när man ligger på rygg. Så problemet i början är nog att den hamnar för långt bak i ryggen när man ligger ner och det är på gränsen att man kan känna (runt v11). En teori iaf. Med de andra barnen har den varit tydlg plötsligt i v 14 så det går nog snabbt.Växandet alltså
  • LillaLilja

Gud alltså, jag tvekar än på att jag verkligen är gravid.. Här finns förklaringen för de som orkar läsa(www.familjeliv.se/Forum-7-139/m56355172.html) Men börjar inse nu att magen har växt en hel del.. Har inte märkt det riktigt eftersom jag ser magen varje dag, men igår skulle jag sätta på mig ett par jeans som är nästan nyinköpta(december) som det saknades flera cm för att dom skulle gå igen..
    Har som sagt inte tänkt på det, förrän jag satte ihop två kort..

Ett från 4+2 och ett från idag (11+1)

Resultatet är ganska tydligt och man förstår varför byxorna inte går ihop längre :D

Undra hur jag kommer se ut i slutet på augusti...

Har fått höra hjärtat som sagt så det finns ju verkligen nått därinne :P
  • M y

Hej alla, det var ett tag sen jag skrev sist har haft fullt upp och dessutom bortrest ett par dagar. Har nu bokat tid för KUB dem 7 mars, längtar efter att få se knytet igen. Om allt ser bra ut så ska vi börja berätta,fast jag tycker det är mysigt att ingen annan än vi vet.

*Håller tummar för alla er som blöder*

• SannaM

Ja puh, inget mer Niferex för mig alltså. Ska prata med min BM i veckan och höra om det finns nåt annat järnpreparat jag kan ta som inte får magen att totalt fucka upp. Hon sa ändå att detta var det mest skonsamma av preparaten typ...

Jag köpte mammabyxor igår! De bullar sig lite i rumpan eftersom jag inte har någon rumpa att tala om, men jag antar att jag växer i dem helt... Hur som helst jäkligt skönt att inte känna sig som en överspänd gris. Men, mathållningen måste bli bättre efter den här helgen. Annars är jag snart stor och tjock som ett hus.

Förresten, fler än jag som är deppiga väldigt ofta? Usch, jag känner mig ofta jättenedstämd och vill bara lägga mig ner och gråta och aldrig mer stiga upp, typ. Rädd att jag ska utveckla nån slags allvarlig graviddepp, skulle vara typiskt mig

• She is Me
    SannaMac skrev 2011-02-14 07:48:53 följande:
    Ja puh, inget mer Niferex för mig alltså. Ska prata med min BM i veckan och höra om det finns nåt annat järnpreparat jag kan ta som inte får magen att totalt fucka upp. Hon sa ändå att detta var det mest skonsamma av preparaten typ...

Jag köpte mammabyxor igår! De bullar sig lite i rumpan eftersom jag inte har någon rumpa att tala om, men jag antar att jag växer i dem helt... Hur som helst jäkligt skönt att inte känna sig som en överspänd gris. Men, mathållningen måste bli bättre efter den här helgen. Annars är jag snart stor och tjock som ett hus.

Förresten, fler än jag som är deppiga väldigt ofta? Usch, jag känner mig ofta jättenedstämd och vill bara lägga mig ner och gråta och aldrig mer stiga upp, typ. Rädd att jag ska utveckla nån slags allvarlig graviddepp, skulle vara typiskt mig
    Du kan prova att dricka blutsaft, det är inte lika hög koncentration av järn, men magen brukar må bättre på den, Finns bland hälsokosten i mataffärerna.
    Google is my friend ♥
  • Lattelower

Jag har nog hamnat i de där spök veckorna för inte känner jag mig specielt gravid längre. (föruom att magen är lite större, men även den har minskat tycker jag)
    Jag är 11+5 i dag. Jag är så glad att jag har en angelsound så att jag kan lyssna på det lilla pyrets hjärta när jag blir nervig över hur det står till. Jag lyssnade i morse och fick höra det härliga ljudet ... tjoff tjoff.tjoff som ett litet tåg där inne Skrattande
    Jag har också köpt ett par mammabyxor men än är dom lite stora över rumpan men men jag växer nog i dom. 2kg extra redan.

• She is Me

10 dagar kvar till KUB, längtar så....  känner mig så ogravid. Ingen växtvärk och illamåendet är nästan borta, bara magen som är stor och degig, måste köpa mammabrallor, för nu ser jag ut som en stoppad korv
    Nån som har tips på var man hittar fina tunikor, gärna lite längre än nerdan för rumpan... är helt lost i modevärlden

Google is my friend ♥
Svar på tråden BF september 2011