• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Flisan79
    Tekla78 skrev 2011-02-15 21:46:47 följande:
    På tal om mage som putar, min går inte att missa nu! Går enligt BM in i v. 9 imorgon (9+1 idag enligt FLs uträkning, dvs v 10, men BM kanske räknar annorlunda?) Men så är det andra barnet också och livmodern utvidgar sig väl fortare då antar jag?
    BM och läkare pratar nästan alltid en vecka bak mot vad vi gör. Dvs att man är i v 9 när man är 9+ så ni menar nog samma sak. Så har det alltid varit för mig.
  • Mliic
    sugarrush skrev 2011-02-15 21:25:45 följande:
    Tips för er med hårda magar: köp Lactulos (receptfritt) på apoteket. Det rekommenderas till gravida.
    Jag köpte det på apoteket och det hjälpte pytte lite!
    Min BM frågade på inskrivningen om jag inte blev gasig i magen av det? så jag tänkte efter och magen är ju helt uppsvälld och gasig i sig men med Lactulos så blev den ännu värre! Haha det behövs ju verkligen inte=) Slutade äta det och började käka mer fibrer och linfrön och nu är det mycket, mycket bättre!
    Alla kanske reagerar olika, men min BM frågade det så det lär ju ligga något i det!
  • sockerslav

Idag var vi på ultraljud. Jag blev flyttad till 30/8, men hänger kvar här ändå!

Allt såg bra ut, den lille krabaten var livlig och rörde mycket på sig, speciellt armarna. 

• M y

Jag är heeelt slut,vaknade precis på soffan och tror jag sommnade innan barnen hade sommnat.
    Idag för 8 år sen föddes min första kille,så vuxenkalas för släkt och vänner med allt vad det innebär. Inte konstigt att man är slut kanske.Och gud vad jag kämpade med att dra in magen,fast jag såg att mamma min tittade på mig då och då utan att säga något. Vi ska inte berätta innan KUB testet är klart den 7mars.
    Tyckte jag kände ett kick för några kvällar sen,sambon låg med örat och trodde han skulle få höra något.Men fick sig ett spark istället för samtidigt som han lyfte på huvudet och frågade vad det va gapade jag "kände du?"

• trivsamma forandringar

Halloj!

Har suttit och läst en del i den här tråden ikväll. Jag plussade den 5 feb och har varit på hälsosamtal hos BM förra veckan.
    Väntar första barnet. Hade ett missfall i våras, ingen trevlig upplevelse alls. Men försöker att inte oroa mig allt för mycket. Har molvärk i nedre delen av magen och får springa på toa titt som tätt och vill absolut inte se något knallrött blod på pappret den här gången. Trots att jag vet att det är normalt för många att blöda i ett tidigt skede i graviditeten.

Jag hoppar gärna med här, men jag är så ny här så någon får nog hjälpa mig att skriva in mig i listan, BF 24 september enligt barnmorskans beräkningar.

Må så gott och klappa om magarna! =)

• givinglife

Inatt är jag vaknade akut kissnödig så kände jag livmodern med handen, första gången, kändes lite mysigt. Som flera sagt tidigare vad högt upp den sitter, ca 5 cm nedanför naveln! 11+0 (enligt mig, 12+5 enligt bm som inte tagit på min ägglossning utan min missfallsblödning...).

Fick genast lite nojor om tvillingar, min mormors systrar var tvillingar...

Mysigt iaf , känns som en bra dag idag!

Släppte nyheten officiellt på jobbet idag, kan inte dölja magen längre, alla blev jätteglada då de även sett mig ledsen över missfallet i höstas.

• Chasingdreams

Jag passade på att ta mig en timmes sovmorgon idag. Är jättetrött hela tiden... Inatt sov jag först en timme i soffan framför TV:n och när jag la mig sov jag 10 timmar (gick inte ens på toa). Trots det känns det dock som att jag mer än gärna skulle ha sovit en stund till...

trivsamma forandringar skrev 2011-02-16 00:22:12 följande:
    Halloj!

Har suttit och läst en del i den här tråden ikväll. Jag plussade den 5 feb och har varit på hälsosamtal hos BM förra veckan.
    Väntar första barnet. Hade ett missfall i våras, ingen trevlig upplevelse alls. Men försöker att inte oroa mig allt för mycket. Har molvärk i nedre delen av magen och får springa på toa titt som tätt och vill absolut inte se något knallrött blod på pappret den här gången. Trots att jag vet att det är normalt för många att blöda i ett tidigt skede i graviditeten.

Jag hoppar gärna med här, men jag är så ny här så någon får nog hjälpa mig att skriva in mig i listan, BF 24 september enligt barnmorskans beräkningar.

Må så gott och klappa om magarna! =)
    Välkommen! Vi har BF-tråden i en annan tråd eftersom vi är så många... www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html. Jag tar och lägger in dig i den.
  • betula

Har knappt sovit nånting inatt. :( Men skit i det nu, för om 90 min skall vi kika på vårt lilla Kryp!!

• hanna elise
    betula skrev 2011-02-16 08:31:45 följande:
    Har knappt sovit nånting inatt. :( Men skit i det nu, för om 90 min skall vi kika på vårt lilla Kryp!!

Jag sover också som en kratta. Ändå är jag trött hela tiden så det känns som om jag borde kunna sova dygnet runt.

Mysigt att få titta på den lilla/lille. Lycka till med det :)
    Imorgon är det dags för mej att kika på vårt lillhjärta.

• Ellebellebi2010

Flisan: Tror att vi är lika långt gångna 11+4 idag

Svar på tråden BF september 2011