• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Grodlår

I dag är det 5 dagar sedan jag kräktes. Nice!
    Imorgon ska jag till labb för att ta prover till KUB.
    Känns som en bra dag idag.

• sandqvist

Igår berättade vi för min mamma och hennes man och det gick bra, men hat dragit ut på det i typ 4 veckor haha. På tisdag när det är kalas för min brorsdotter ska vi avslöja det för resten av familjen. Så skönt att mamma tog det bra och inte tog det på ett dåligt sätt!

• trivsamma forandringar
    Chasingdreams skrev 2011-02-16 08:12:29 följande:
    Jag passade på att ta mig en timmes sovmorgon idag. Är jättetrött hela tiden... Inatt sov jag först en timme i soffan framför TV:n och när jag la mig sov jag 10 timmar (gick inte ens på toa). Trots det känns det dock som att jag mer än gärna skulle ha sovit en stund till...Välkommen! Vi har BF-tråden i en annan tråd eftersom vi är så många... www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html. Jag tar och lägger in dig i den.
    Tack så mycket för hjälpen!
  • Skrutt74

Är det någon här som har några bra knep för att slippa den förbannade hormonhuvudvärken??? Är inne på dag 2 idag och inget hjälper.... Har så huvudvärk så hela kroppen är på orust. Så fort jag äter så slår magen lös och annars så mår jag illa hela tiden. Skallen dunkar konstant!!! Har annars en besvärlig huvudvärk (migrän) och har stark medicin jag tar då, men kan ju inte ta något annat än paracetamol just nu... Jag vet att det kommer att släppa så småningom, men de dagarna känns som år just nu. Hjälp!!

• betula
    Lillywhite skrev 2011-02-16 10:26:05 följande:
    Betula- hur gick det ?! :D
    Det var helt fantastiskt! Först tog det evigheter innan Krypet hittades (tyckte jag iaf). Vi hade en nybörjare och en mer rutinerad, så nybörjaren började och sen tog hon som var mer rutinerad över när det kom till att mäta nacken. Iaf så såg allt bra ut. Krypet var inte direkt sammarbetsvilligt och vred och vände på sig för att slippa bli mätt. Boxades lite och va så söööt! Hjärta  Flyttad från 2/9 till 5/9, vilket kändes ok, även om man helst vill bli flyttad åt andra hållet så de där frsta 12 veckorna kunde vara passerade nu. Men jag känner mig lugn och trygg på ett helt annat sätt nu. :)
    Sambon filmade allt, så jag skall väl sörsöka sätta mig och klippa ihop en film sen nån gång, men ni kan få se en liten bild iaf som vi fick med oss.

• dea
    Betula : å man blir riktigt tår ögd när man få se de små liven,2 till den 5 var ju inte så farligt ändå men visst vill man bli flyttad åt andra hållet Flört Hur lång är lilla krypet då??  kram kram {#emotions_dlg.flower}
  • Lillywhite

Gratulerar betula!
    Visst blir man grymt euforisk när man ser den lille/lilla?! :)

Jag ångrar SÅ att jag inte filmade mitt ultraljud i måndags- tänkte verkligen det men när jag väl var där vågade jag inte fråga om jag kunde få filma lite, dum man är.. Hade varit kul att visa sambon o föräldrar när bebben kickar o slår därinne. :) Vid RUL kommer jag iaf se till att få det dokumenterat. :P

• hanna elise

Betula:
    var det ett vanlig UL eller ett vaginalt? Har själv en tid imorgon och har ingen aning om vad jag ska förvänta mej, ställer in mej på att det blir ett VUL

• betula
    hanna elise skrev 2011-02-16 12:15:35 följande:
    Betula:
    var det ett vanlig UL eller ett vaginalt? Har själv en tid imorgon och har ingen aning om vad jag ska förvänta mej, ställer in mej på att det blir ett VUL
    Vanligt på magen var det. Är i v 11+1 idag enligt ul.
Svar på tråden BF september 2011