• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Vill bli fyra

Vilka fina bilder ni har fått! Jag skulle gärna se lite bilder på min kotte. Eller känna av lite fladder. Det senare lär ju dröja länge än eftersom jag är i vecka 7+5 bara.

• betula

Åhh vad mysigt att känna när den lille sprattlar runt! Jag vet ju att mitt kryp gör det, mn det finns inte minsta lilla antydan till att jag skulle känna nåt i min mage. Gissar att jag kommer få vänta några veckor till dess iom att det är första barnet med.

Just ja, vi har bebisboom här idag iaf, då degun Vega födde 5 små ljuvliga bebbar inatt!

• She is Me
    Renni skrev 2011-02-16 14:03:27 följande:
    Oh vad underbart flisan79,,, Vilken vecka är du i nu då? Gud så spännande att få känna så här tidigt...Jag längtar så tills man känner den lilla krabaten...

Betula: vilken bedårande liten knodd =)... Kul att du ville dela med dig av den fina bilden.

Jag tänkte på det att jag ska göra KUB när jag är i vecka 12+4 (nånting) är det inte försent då?
    tror man kan göra kub fram till v14 jag ska göra  mit 12+0 så det ska inte vara för sent för dig.
    Google is my friend ♥
  • She is Me

trodde jag med kände sprattel, men sen kom det en fis....  så ack vad jag bedrog mig hehe

Google is my friend ♥
  • Flisan79
    She is Me skrev 2011-02-16 14:32:53 följande:
    trodde jag med kände sprattel, men sen kom det en fis....  så ack vad jag bedrog mig hehe
    haha, lätt hänt Jag har dock kännt massor under säkert en timme och inga fisar här inte. Undrar om parveln vänt sig med bebnen framåt så att det beror på det.
  • M y

Vilka härliga bilder,längtar tills den 7/3 då jag ska få se vårt knyte igen.

Flisan79 skrev 2011-02-16 14:08:58 följande:
    Jag är 11+4 idag Är ju barn nr 3 så har väntat på det här. Kände ju redan v 11 med 2:an

Jag kommer göra KUB när jag är v 12+6, gjorde v 12+3 sist så det är nog en bra vecka . Man ska kunna göra KUB UL tom v 13+6 tror jag BM sa.
    Då kanske det va barnet jag kände för några dagar sen,då låg jag på rygg. Sen har jag känt det när jag suttit som du men trott det va inbildning då jag inte är så långt gången. Kan ju alltid gå och hoppas.
    Japp,det är 13+6  ska göra min i Danmark när jag är 13+2.
  • Flisan79
    M y skrev 2011-02-16 15:16:49 följande:
    Vilka härliga bilder,längtar tills den 7/3 då jag ska få se vårt knyte igen.Då kanske det va barnet jag kände för några dagar sen,då låg jag på rygg. Sen har jag känt det när jag suttit som du men trott det va inbildning då jag inte är så långt gången. Kan ju alltid gå och hoppas.
    Japp,det är 13+6  ska göra min i Danmark när jag är 13+2.
    Ja det är ju möjligt eftersom att du är omföderska som mig

Första barnet kände jag inte förens v 16 men det är ju ganska tidigt ändå med tanke på att moderkakan var fram. Det var den med barn 2 med och kände som sagt ändå redan v 11. Undrar hur den ligger denna gång.
  • hanna elise

Oj.
    Jag tror inte att jag kände bebis förrän tidigast v 20 förra graviditeten. Eftersom det var så länge sedan nu, så tror jag att det kommer att dröja lika länge denna gång, eftersom jag inte alls kommer ihåg hur det kändes.

• M y
    hanna elise skrev 2011-02-16 15:39:00 följande:
    Oj.
    Jag tror inte att jag kände bebis förrän tidigast v 20 förra graviditeten. Eftersom det var så länge sedan nu, så tror jag att det kommer att dröja lika länge denna gång, eftersom jag inte alls kommer ihåg hur det kändes.

KOmmer inte ihåg? Själv gick jag med ett brutet revben med ettan,han sparkade sönder det.Idag är det bara fotboll som gäller,träning 2ggr i veckan och match på lördagar kan tillägga att han bara är 8 år.Men det gäller att börja i tid,haha.

Skämt å sido,så kände jag inte heller förren v 16 med första,v 12 med tvåan och nu v 10 med trean. Tror det pga att kroppen redan gått igenom några grav tidigare sen beror det på hur moderkakan är placerad. Mina har alltid varit ivägen långt ner och fram som har kontrollerats med UL längre fram,som tur va så har den flyttats upp varje gång och jag kunde födda normalt.

• hanna elise
    M y skrev 2011-02-16 16:06:00 följande:

KOmmer inte ihåg? Själv gick jag med ett brutet revben med ettan,han sparkade sönder det.Idag är det bara fotboll som gäller,träning 2ggr i veckan och match på lördagar kan tillägga att han bara är 8 år.Men det gäller att börja i tid,haha.

Skämt å sido,så kände jag inte heller förren v 16 med första,v 12 med tvåan och nu v 10 med trean. Tror det pga att kroppen redan gått igenom några grav tidigare sen beror det på hur moderkakan är placerad. Mina har alltid varit ivägen långt ner och fram som har kontrollerats med UL längre fram,som tur va så har den flyttats upp varje gång och jag kunde födda normalt.

Haha, ja min dotter är ganska stillsam, sitter mest och pysslar i timmar. Kanske hon var stillsam i magen också :)

Men seriöst, jag kommer verkligen inte ihåg. Det är 8 år sedan jag var gravid, jag tycker allt känns nytt på något vis. 
    (har bara ett barn dessutom) 
Svar på tråden BF september 2011