• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • betula
    Lillywhite skrev 2011-02-16 12:07:59 följande:
    Gratulerar betula!
    Visst blir man grymt euforisk när man ser den lille/lilla?! :)

Jag ångrar SÅ att jag inte filmade mitt ultraljud i måndags- tänkte verkligen det men när jag väl var där vågade jag inte fråga om jag kunde få filma lite, dum man är.. Hade varit kul att visa sambon o föräldrar när bebben kickar o slår därinne. :) Vid RUL kommer jag iaf se till att få det dokumenterat. :P
    Ja helt euforisk!! Jag frågade om det var ok att filma typ så fort jag kom innanför dörren och BM skrattade lite och sa ja det får du väl. sen fick vi ju en bild med oss hem med, som sambon fotade m mobilen och så skickade vi mms till våra syrror. :)
  • betula
    dea skrev 2011-02-16 12:07:10 följande:
    Betula : å man blir riktigt tår ögd när man få se de små liven,2 till den 5 var ju inte så farligt ändå men visst vill man bli flyttad åt andra hållet Flört Hur lång är lilla krypet då??  kram kram {#emotions_dlg.flower}
    Nä det är ju inte så farligt trots allt. Lilla Krypet ville ju inte bli mätt alls och konstrade runt lite, men tydligen skall h*n vara 45 mm lång nu ungefär. Och så där ljuvligt ailiensöt Hjärta
  • Flisan79
    Ellebellebi2010 skrev 2011-02-16 09:47:11 följande:
    Flisan: Tror att vi är lika långt gångna 11+4 idag
    Japp, inte långt kvar till v 13 nu
  • v i r r a
    amina22 skrev 2011-02-15 18:06:50 följande:

Hejsan Jag har läst lite i tråden och hänger gärna på om det är oki,?

Är äntligen gravid efter 9 Mån försök och ett missfall är i vecka 8 plus 3,

Har en son sen innan som är 6 år, jag är 23 Bf är 27 september är så orolig för misfall och vågar inte riktigt glädjas,

Välkommen!
    Du är i "gott sällskap" när det gäller oro för missfall. Några av oss har upplevt det, andra inte men vi ser nog  alla här fram emot v 12-13...
  • Chasingdreams

Det är många här som skriver om hård mage/förstoppning. Jag upplever snarare motsatsen till det (är idag 8+1). Inte så att det alltid är "rinner" (ursäkta detaljerna), men idag gjorde det det. Tror inte att jag är magsjuk. Illamåendet har dock gjort att min kost inte är riktigt som vanligt... Tänkte bara höra om någon annan varit med om liknande?

• Flisan79
    Chasingdreams skrev 2011-02-16 13:52:28 följande:
    Det är många här som skriver om hård mage/förstoppning. Jag upplever snarare motsatsen till det (är idag 8+1). Inte så att det alltid är "rinner" (ursäkta detaljerna), men idag gjorde det det. Tror inte att jag är magsjuk. Illamåendet har dock gjort att min kost inte är riktigt som vanligt... Tänkte bara höra om någon annan varit med om liknande?
    Var det hela v 5 och tolkade det som att hormonerna påverkade. Min mage växlar ganska duktigt från det ena til det andra.

Har läst om flera med lösa magar så det är inget att oror sig för.

Själv sitter jag just nu MYCKET NÖJD för som jag sitter nu (lite framåtlutad i soffan) så känner jag sprattel hela tiden. Känns som en liten galning där inne . Jag är helt säker på vad jag känner....myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyys!!!!!!
  • Renni

Oh vad underbart flisan79,,, Vilken vecka är du i nu då? Gud så spännande att få känna så här tidigt...Jag längtar så tills man känner den lilla krabaten...

Betula: vilken bedårande liten knodd =)... Kul att du ville dela med dig av den fina bilden.

Jag tänkte på det att jag ska göra KUB när jag är i vecka 12+4 (nånting) är det inte försent då?

• Flisan79
    Renni skrev 2011-02-16 14:03:27 följande:
    Oh vad underbart flisan79,,, Vilken vecka är du i nu då? Gud så spännande att få känna så här tidigt...Jag längtar så tills man känner den lilla krabaten...

Betula: vilken bedårande liten knodd =)... Kul att du ville dela med dig av den fina bilden.

Jag tänkte på det att jag ska göra KUB när jag är i vecka 12+4 (nånting) är det inte försent då?
    Jag är 11+4 idag Är ju barn nr 3 så har väntat på det här. Kände ju redan v 11 med 2:an

Jag kommer göra KUB när jag är v 12+6, gjorde v 12+3 sist så det är nog en bra vecka . Man ska kunna göra KUB UL tom v 13+6 tror jag BM sa.
  • Flisan79

Vilka härliga UL-bilder . Har en liknande bild i mitt galleri från förra kuben. Tycker dock att man ser så mycket mer på skärmen än vad som kommer med på bilden. De ser ännu mer "bebislika" ut.

Svar på tråden BF september 2011