• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • betula

Just ja, glömde ju. Första frågan när jag berättat för mormor blev så klart "skall ni gifta er?" *suck* Och när jag sa nej blev hon genast sur och undrade varför, efter lite surande och funderande undrade hon vad barnet skulle få för namn då? :P Vi har inte ens reflekterat över det ännu! Det känns liksom som det minsta bekymret, att besluta vems efternamn bebis skall ha. Finns ju betydligt mer vettiga saker som upptar ens tankar nu liksom...

• katzon

Flisan79: Jobbar du som tatuerare? Blev nyfiken av ett inlägg du gjorde för ett tag sen

• Flisan79

Katzon: jag håller på att lära mig. De flesta tatueringar jag gjort finns i mitt galleri
    Drömmen skulle vara att jobba med det ca 50 % och illustration/konst/design 50%.

• Flisan79

Betula: tvärt emot dig så frågade min morfar om jag var gravid när jag berättade att jag skulle gifta mig. Var väl kanske för att jag bara var 21 men allvarlig. Vem stressar till altaret av den anledningen numera...hahaha.

• k03san

Godmorgon kära blivande mammor!!

Så börjar en ny måndag...suck...men tiden går framåt för oss som väntar på något gott =)

Jag gick in i vecka 13 igår, men vill fortfarande inte ropa hej. Hm, men jag sitter och fulsurfar barnvagnar på jobb...(hoppas kollegor/chefer inte läser här!!)

Hur mår ni idag?

• hanna elise

jag mår bra idag. men det gör jag altid på förmiddagarna. Det är på em och kväll som illamåendet kommer smygande.

Idag går jag in i v 12. Bara en vecka kvar alltså tills det är lite mer säkert. Men egentligen så spelar det inte så stor roll eftersom vi berättade för ALLA i helgen. Kunde inte hålla oss längre :)
    Så kul det var, eftersom det är 8 år sedan jag var gravid sist så trodde nog många att vi  inte skulle ha fler än ett barn. Det var tom de som grät, och det var inte närmsta familjen utan en arbetskompis, en granne, en kompis mamma mfl.... 

• k03san

Solig Det är så roligt att kunna berätta sådana nyheter, och framförallt i er situation där det säkert kom som en överaskning för många! Vilka härliga människor att ha runt om kring sig i en tid som denna.

• Renni

Oh visst är det härligt att få berätta för alla =)... ( Om dem blir lika glada som en själv förstås, annars känns det ju inte så bra)

11+4 idag... Och jag kom på mig själv att jag inte alls är lika orolig längre, vilket känns så himla skönt. Om en vecka ska vi på KUB ultaljud. Jippiiiiii!!

Sitter och försöker luska ut vilken syskonvagn som är bäst...=) Någon som har nått förslag?

• Shirley

Nu har vi "gått ut" med gravidieten, det var verkligen svårt att gömma Magen och jag kände att nej, varför ska jag gömma det vackraste i min kropp för?

Svar på tråden BF september 2011