• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Flisan79

Jag får göra kub för att min syster förlorat ett barn i v 22 pga ds. Här i Stockholm gäller väl över 35 annars?

• Sofiafia82

Angående det här med växtvärk så har jag också känt att det börjat mola rejält nu precis lagom till man gick in i v 12. Blev också orolig först eftersom jag bara känt av lite molvärk runt v 5-7 eller så. Sen har jag inte känt så mycket alls.

Men kul ändå att det växer! Vill ju att magen ska synas snart :)

• Sofiafia82
    Allinug skrev 2011-02-20 10:05:50 följande:
    Du kan ju allt betala själv. Jag är under 35 år så jag får betala KUB själv. 1500 kr kostar det.
    Vart ska du göra KUB-testet? JAg funderar på att göra det i Köpenhamn (om jag nu gör det) och där kostar det ca 2500 SEK.
  • MuM2girls

Då var man 12 +0:) Tjoho!!! nu är det bara 5 dar kvar till Kubben:) Lägntar som bara den, vill se att det verkligen finns något där inne!!! Allt blir ju så mycket verkligare om man gör det!! Hoppas bara att allt ser fint ut:)

• jahapp
    lillagreizn skrev 2011-02-19 21:16:40 följande:
    Jag jobbar inom vården men där blire ändå mycket sittande för jobbar som pers.ass.
    Ja du jag vet inte, har själv problem att hålla mig vaken, försöker sova varenda stund jag kan.
    Som det är nu sover jag på lunchen när jag går hem och äter på jobbet, skulle aldrig palla annars :/

Lovar att komma med tips om jag hittar på någon mirakel kur ;)

Önskar att jag kunde också kunde ta en tupplur mitt på dagen..  :)

Ja tack!  :D Jag får väl hålla ögonen öppna jag med! :)

• Lindi01
    Sofiafia82 skrev 2011-02-20 11:04:59 följande:
    Vart ska du göra KUB-testet? JAg funderar på att göra det i Köpenhamn (om jag nu gör det) och där kostar det ca 2500 SEK.
    jag har också hört något om köpenhamn men vet du var man får info om det?
  • betula

Har varit och hälsat på mamma mfl tors-lör och tusan vad ni har hunnit skriva en massa då! :)

Har mått helt sjukt illa de senaste två dagarna och har haft huvudvärk i säkert en vecka nu. Känner mig låg och ledsen mest hela tiden och just nu kännsinget kul. :(

Berättade för mormor i helgen och insåg sen att hela världen snart vet. Frågar man inte den gravide om det är ok att berätta det vidare? Nu kvittar det egentligen för mig, men jag blir lite less och sur på henne faktiskt. Men men... har även gjort det offentligt i min blogg.

Enligt mensen sista dag är vi i v 13 nu, men UL ändrade ju på det så jag får vänta till tisdag innan jag kan andas ut och säga att jag är i v 13. Men jag känner mig lugn och trygg ändå. Krypet mådde ju bra på UL i onsdags och nu känns det som att det inte gör så stor skillnad risk & orosmässigt om vi är i v 13 eller 22 liksom...

• Renni

Vi har har berättat för våra föräldrar/syskon och sen några enstaka vänner men inte mer. Men det är ju så att om man råkar säga det till "fel" person så vet alla om det sedan. Vi kommer försöka vänta till efter KUB iallafall.... Känns alltid bra att veta att det är OK innan hela stan vet om det.

Mitt illamående håller på att minska nu iallafall efter att legat skit länge o spytt hela dagarna.
    Känns bra att det inte är lika illa längre, nu är det bara ibland.

Svar på tråden BF september 2011