• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • lillagreizn
    jahapp skrev 2011-02-19 15:00:30 följande:

Jag hade gärna sovit hela dagarna känns det som, men det är väl bara att vänta på piggare tider :) 

Jag har ett ganska stillasittande jobb så jag är lite rädd för att somna ibland..

Men hur tusan ska man hålla igång om det inte ger sig?

Jag jobbar inom vården men där blire ändå mycket sittande för jobbar som pers.ass.
    Ja du jag vet inte, har själv problem att hålla mig vaken, försöker sova varenda stund jag kan.
    Som det är nu sover jag på lunchen när jag går hem och äter på jobbet, skulle aldrig palla annars :/

Lovar att komma med tips om jag hittar på någon mirakel kur ;)
  • 83Lovika

Berättat för våra närmsta familjemedlemmar idag genom att spela upp hjärtljudet och sen säga att det är erat barnbarns hjärta som slår - det blev succe kan jag lova Drömmer
    Nu har vi desto fler tummar som hålls för att allt ska gå vägen!

• hanna elise

Landat i soffan nu efter en intensiv dag. 7  timmars dans känns i kroppen, ( precis som det ska.) Tyvärr så känns det även i fogarna. Kan kanppt gå nu....
    Jag som hade hoppats kunna dansa fram till sommaren iaf.
    På måndag ska jag ringa sjg och höra om det finns något att göra åt det. (förutom att sluta dansa då) 

• skomakarfrun

det stramar och drar i min livmoder väldigt mycket, speciellt när jag rör på mig. är i v 12 (11+3) antar att den är inne i nån sorts tillväxtperiod. Någon som känner igen sig, inga kramper eller sammandragning utan mer molvärk... blev orolig först men har bestämt mig för att det är helt normalt...

är också precis som många andra väldigt trött. Illamåendet har försvunnit och jag kan nog äta vad jag vill. Men är inte sugen på allt, sugen på väldigt lite faktiskt. Allt jag är sugen på är onyttigt, men försöker äta mycket frukt och så...

lilla ärtan, stanna där du är
  • katzon

Lagottolisa: vi är exakt lika långt gångna o jag har också väldigt mycket molvärk. Såklart det måste växa massor nu, typ om en månad närmar sig väl livmodern naveln

• Flisan79
    skomakarfrun skrev 2011-02-19 22:37:27 följande:
    det stramar och drar i min livmoder väldigt mycket, speciellt när jag rör på mig. är i v 12 (11+3) antar att den är inne i nån sorts tillväxtperiod. Någon som känner igen sig, inga kramper eller sammandragning utan mer molvärk... blev orolig först men har bestämt mig för att det är helt normalt...

är också precis som många andra väldigt trött. Illamåendet har försvunnit och jag kan nog äta vad jag vill. Men är inte sugen på allt, sugen på väldigt lite faktiskt. Allt jag är sugen på är onyttigt, men försöker äta mycket frukt och så...
    Nu när du skriver det känns det bekant. Tror jag hade lite molvärk (som jag typ inte haft under hela grav) just för en v sen. Är ju v 12+0 idag

Var hos föräldrarna med mina systrar m fam och åt middag. Har ju som sagt inte berättat än och vill vänta tills efter kub som är på fredag. Hur som helst så var det sjukt jobbig.
    1: tog en halvtimma att hitta mest döljande outfit
    2: konstant hålla in magen
    3: inse att tightsen (vanliga) gör att jag får ont i magen då de är just tighta
    4. den goda middagen gjorde mig till en spärrballong och ovanligt svullen....

Fick lov att sitta konstant och satte tillslut på mig en av mammas fleecetröjor för att dölja magen. Fick av byxorna och av att inte kunna ha magen fritt sjuuuuukt ont i magen. Nej tur att det bara är en vecka kvar nu för det där klarar jag inte en gång till. Ingen sa något men vete sjutton om ingen tänkte en liten tanke iaf.
  • Flisan79
    skomakarfrun skrev 2011-02-19 22:37:27 följande:

Ja, jag kan tillägga att för en v sen så kunde jag knappt känna livmodern och nu känns den väldigt tydligt så vuxit måste den ju ja gjort
  • Lindi01

Väntar mitt andra barn, min lilla prinsessa fyller 2 år 3 mars=)

Jag är beräknad till slutet av september ca har inte varit på inskrivningssamtal ännu!
    Förra graviditeten mådde jag utmärkt och hade inga problem alls, antagligen därför jag också gick upp så mycket som jag gjorde;) denna gången däremot mår jag illa konstant somnar med lillan halv åtta varje
    kväll men det ska väl släppa snart hoppas man!!!

Har också många funderinga hur det ska gå när 2an föds om det blir mycket svartsjuka från den äldre elelr
    om hon tom kommer tycka om det, hon e extremt mammig just nu men det är ju ett tag kvar!!

Hos min BM blev jag inte erbjuden KUB  för att jag är under 33 år så har inte så mycket valmöjlighet där, tycker det är så märkligt att det är olika på olika ställen, borde vara lika för alla!!

• Allinug

Du kan ju allt betala själv. Jag är under 35 år så jag får betala KUB själv. 1500 kr kostar det.

Svar på tråden BF september 2011