• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • betula
    Flisan79 skrev 2011-02-20 23:49:58 följande:
    Betula: tvärt emot dig så frågade min morfar om jag var gravid när jag berättade att jag skulle gifta mig. Var väl kanske för att jag bara var 21 men allvarlig. Vem stressar till altaret av den anledningen numera...hahaha.
    Haha Känns på nåt vis "skönt" att jag inte är ensam om att ha en gammalmodig mormor. Men min mormor är allmänt ganska så skum och speciell, så jag borde ha vänta mig den frågan, precis som antydan om att vi behöver ta bort hundarna nu för det kan ju hända att de skadar barnet. *suck*
  • betula
    Alcastar skrev 2011-02-21 10:13:55 följande:
    Hej på er alla!
    Värsta chocken börjar lägga sig och jag börjar nu tänka att det är två barn i magen ist för ett :).
    Det roliga var att läkaren sa att dom såg stora och fina ut. Hon sa även "nu behöver ni inte oroa er för missfall, den risken är väldigt liten nu".

Så vi berättade för min familj i helgen, vi var där då min Mamma fyllde år och även min bror m familj var där. Vi hade ett kort där vi satt in ultraljudsbilden och skrivit "Grattis på födelsedagen Mormor, vi ses i september". Det blev succe!!! Ännu roligare var att ingen reflekterade över att det var två rackare på ultraljudsbilden. Så jag fick fråga om dem inte såg något konstigt på bilden, då tjoa svägerskan "nämen... är det TVÅ???". Haha, succe igen!!!
    Vad underbart! Hade missat att ni skulle få två! Dubbel glädje ju :) Fast min sambo va glad över att det "bara" var en på vårt UL :)
  • betula
    givinglife skrev 2011-02-21 11:59:21 följande:
    Har en jobbig dag idag, inte just för graviditeten ... dock drar det rätt mycket energi just nu. Tröttheten är verkligen förlamande.

Det jobbiga är att vi måste lämna bort vår kisse. Hon har börjat kissa i våran säng för några månader sen, vi har verkligen försökt allt, med och utan veterinär hjälp, nu är det ohållbart, att byta täcken, bäddmadrasser etc en gång i veckan.
    Katthemmet i stan tar emot henne i veckan, det kändes bara så jobbigt att vår lilla misse inte kan vara kvar, att vi ska lämna henne på ett katthem med en massa andra katter och folk hon inte känner.
    Vi har inget val i dagsläget, och mycket hellre att de hjälper oss än att vi måste låta henne somna in, då får hon chansen att få ett nytt hem och ett fint liv. Men ledsen blir jag...

Var bara tvungen att få berätta för nån även om det inte har med ämnet att göra...
    Usch vad jobbigt. :( Finns verkligen inget jobbigare än kattpiss på fel ställen. :( Vår hankatt kissade i gästsängen en period då jag var bort mkt, det slutade tack o lov sen när jag var hemma mer igen, men det höll på att driva oss tokiga.

Hoppas det dyker upp ett lämpligt hem för er kisse!
  • betula
    Lillywhite skrev 2011-02-21 16:10:38 följande:
    Är det ngn som fått svar på alla dessa prov som togs på inskrivningsdagen...? Var över en månad sen för mig o jag hat inte hört ngt.
    Antar att allt är som det ska då... var rätt övertygad om att jag skulle ha dåligt på iaf järnvärdet. Stickprovet i fingret visade för lågt o trodde även det andra skulle göra det.

Man borde väl inte ringa barnmorskan o dubbelkolla...? Dom skulle ju ringa om det var ngt på tok- men d e väl lätt hänt o missa...?
    Jag fick svaren vid nästa möte m BM. Alla mina prover var bra, gissar att de kanske hade hört av sig tidigare om något var dåligt och ev behövde åtgärdas.
  • trivsamma forandringar
    sugarrush skrev 2011-02-21 15:54:38 följande:
    På inskrivningen tas det prover. Blodvärde, blodgrupp, RH-positiv eller negativ, syfilis, HIV.. en massa rutintester helt enkelt. På vissa ställen bokar man tid till RUL också.

Gravtest funkar inte för att utesluta ma, som du säger. Det enda som funkar är ett tidigt VUL. Kolla privata kliniker där du bor, det brukar inte kosta så mkt.

Hejhej!

Tusen tack för ditt svar!

Jag har inte hittat någon privat klinik i Karlstad som tar emot om inte en läkare eller barnmorska tycker att man ska bli undersökt. Jag får prata med barnmorskan helt enkelt, ska dit om en vecka...

Nu vet jag iallafall vad de ska göra på inskrivningen, och jag vet redan nu att vi ska ha bestämt oss för om vi vill göra KUB-testet eller inte. Gick in i vecka 10 igår, så det borde inte ligga allt för långt bort i tiden det heller. Tror dock att jag kommer bli framflyttad i datumet för BF för jag har så lång cykel o tror jag har rätt sen ägglossning. Så därför känns allt som himla ovisst...
  • Allinug

Är så ledsen. Jag blöder och har ont i livmodern. Har haft det på känn eftersom allt har avstannat. Ska få en akuttid till gyn imorgon. Tyckte ju att det gick för lätt. :(

Mamma till Björn 030812 (v.38+4) och Adrian 070126 (v.38+2)
  • trivsamma forandringar
    Allinug skrev 2011-02-21 17:27:24 följande:
    Är så ledsen. Jag blöder och har ont i livmodern. Har haft det på känn eftersom allt har avstannat. Ska få en akuttid till gyn imorgon. Tyckte ju att det gick för lätt. :(
    Usch, stackare! Här kommer en styrkekram till dig.
    Hoppas du får ett positivt besked hos gyn imorgon o att allt är normalt.

Jag är rädd för att min graviditet också har stannat upp, eller att nåt har hänt. Jag har knappt några tecken alls på att jag är gravid och får gå runt och försöka påminna mig själv om det... Men har inte haft några direkt tydliga tecken innan heller, bara lite molvärk i livmordern som nu också har försvunnit...

Styrkekramar!!!
  • skomakarfrun
    fy, jag håller tummarna för att du får ett positivt besked imorgon. Stykekramar
    lilla ärtan, stanna där du är
  • Flisan79
    Håller tummarna för att din magkänsla ska ha helt fel och att det "bara" är en normal blödning.

Själv har ny nervositet satt in då jag inte kännt mer sprattel....tänk om jag trots allt inbillade mig? KUB på fredag så jag får ju iaf svar snart.

Måste få skryta lite. Min dotter som fyller 4 snart skrev just hela sitt namn helt rätt och utantill. Inte sjutton kunde jag skriva en enda bokstav i den åldern {#emotions_dlg.dreamer}
  • OoOoO
    Trist, håller tummarna, man tappar inte det sista hoppet förrän man är helt säker.
    När jag fick mitt ma, kände jag att det var över när första bruna flytningen kom, men trodde in i det sista att det skulle vara ok.

Hoppas verkligen att allt är bra, det finns ju faktiskt de som blöder mycket under graviditeten.
Svar på tråden BF september 2011