• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Lillywhite

Syltvesslan- Jag kan enbart sova på sidan nu. Har alltid sovit på mage tidigare men det känns väldigt obehagligt nu och känner lite som dig för att sova på rygg.

Har alltid en kudde som "stöd" vid/mot magen och drar upp benen mot den i fostersyällning- DÄR har jag ställningen som funkar fle l

• Lillywhite

Hoppsan- råkade trycka iväg. :P

det är positionen som funkar för mig, inte hittat ngn annan bekväm än. :)

• syltvessla
    Lillywhite skrev 2011-02-22 09:40:44 följande:
    Syltvesslan- Jag kan enbart sova på sidan nu. Har alltid sovit på mage tidigare men det känns väldigt obehagligt nu och känner lite som dig för att sova på rygg.

Har alltid en kudde som "stöd" vid/mot magen och drar upp benen mot den i fostersyällning- DÄR har jag ställningen som funkar fle l
    ja, fosterställning e de enda som funkar nu...
    det känns verkligen riktígt obehagligt att ligga på rygg..
    Men man hinneer nog vänja sig.. de e ju ett halvår kvar!
  • Flisan79

God morgon!

När jag vaknade tänkte jag känna om jag kände livmodern. Tryckte lite över blygbenet men hittade ingenting. Kände högre upp och upptäckte att kulan låg mellan naveln och ner till blygbenet...haha, var så kiasnödig att urinblåsan tryckte upp livmodern så högt. Knasigt

• hanna elise
    Flisan79 skrev 2011-02-22 10:26:12 följande:
    God morgon!

När jag vaknade tänkte jag känna om jag kände livmodern. Tryckte lite över blygbenet men hittade ingenting. Kände högre upp och upptäckte att kulan låg mellan naveln och ner till blygbenet...haha, var så kiasnödig att urinblåsan tryckte upp livmodern så högt. Knasigt

Jag fattar inte hur livmodern känns. Trodde först att jag inte kan känna den för att den ligger alldeles för lång ner eller för att man har för mkt stoppning i vägen.

Men när jag var på UL förra veckan så kände läkaren och hittade livmoderskanten hur enkelt som helst (och då hade jag nykissat innan jag gick in). Den kändes tydligt sa han, tror att de var ca 7 cm(?) under naveln som han klämde.
    Men jag känner och känner men det känns bara mjukt överallt.

• betula
    Flisan79 skrev 2011-02-22 10:26:12 följande:
    God morgon!

Min ligger alltid där på mornarna numer, så det är mysigt att känna den innan man går upp tycker jag. :)

Mitt tips till er som vill hitta livmodern är helt klart att vara rejält kissnödiga och sen se till att komma ;) Det var så jag hittade min första gången, då den drog ihop sig och blev mkt hårdare vid orgasmen.
  • betula

Går in i v 13 nu, vilket känns underbart. :) Bortsett från den härliga känslan så lider jag dock mest. :( sista dagarna har jag mått riktigt illa och har haft svårt att äta + att jag har haft sån huvudvärk att jag knappt vet vart jag skall ta vägen. Trodde man skulle gå in i den där sköna perioden nu då man bara kan njuuuuta innan magen sen blir för stor och otymplig. *suck*

• Mliic

Men oj, nästan hela mitt inlägg försvann!
    Det skulle stå:

Idag går jag in i vecka 13=12 fulla veckor! Det känns så skönt, en lättnad faktiskt!
    Jag har mått oförskämt bra i några dagar nu och det tackar jag för!

På fredag så ska jag göra KUB-testet! Förra gången jag var gravid så vart jag aldrig erbjuden KUB,
    min son är född i december och vid årsskftet så ändrade dom och då fick alla som ville göra testet,
    så lite nervös är jag allt=)
    Vi brukar lyssna med en angelsound ibland för att försäkra oss att det är något i magen=)

• Allinug

Tack tjejer för era kommentarer. Dock blöder jag mer nu och har ondare. Ska till gyn klockan 14. Gråter av och till på jobbet. Inte så kul. Tur att man har bra jobbarkompisar.

Svar på tråden BF september 2011