• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • vanligmänniska

Idag har jag vart på KUB och fått se vårt lilla underverk!!!
    Som levde (var min största skräck, att inte se något hjärtslag) och viftade med armarna hela tiden! Kändes så skönt att se.. fick även veta att vi är i v 11+6 och inte 11+4 som vi trott.. så lite tidigare, hoppas vi, kommer vi få möta den lilla/lille. Har även planerat in en tid till det vanliga UL som blir i början av april, inte alls så långt dit!

Dock måste jag ju bara få berätta en lite småkomisk sak.. jag jobbar ju på sjukhuset, två plan under där KK ligger och tror ni inte att jag i hissen möter flera av mina kollegor!? Jo självklart. Så nu kan jag bara misstänka hur snacket går. Hoppas de bara pratar med varandra och inte blandar in hela avdelningen bara.. vill berätta själv, om ytterligare några veckor. What to do? :) Världsligt problem, men så typiskt!

• Alcastar

Hej på er!
    Har varit på inskrivning nu. Alla värden såg bra ut, tog sen 5 rör blod och har bokat upp 5 olika besök (b la läkare, kubb och återbesök). Väntar spänt nu på att få se tvillingarna igen på kub den 10/3 :)

• Flisan79
    kantarellkisse skrev 2011-02-24 08:46:40 följande:
    Tänk jag har funderat i flera dagar på varför flera är glada att man kan göra på magen nu... tänkt att det är bättre på något vis och att det måste vara nåt jag missat. Det slog mig nu att det är för att det är obehagligt eller hur? Jag hade helt glömt den aspekten efter 16 fertilitetsbehandlingar med 1-3 vul före själva behandlingen och 1-2 tillfällen med underredesbesiktning i själva behandlingen. Inser plötsligt att jag är helt störd och tycker att det är värre att visa magen och hur tjock den blivit än att visa underlivet...  hmmm.... får jobba på det...
    Haha, helt skum är du inte. Även om jag såklart föredrar ul på magen för man slipper klä av sig osv så har jag inget emot gyn. Var tydligen den första personen på gynakuten på sös som sagt "gud va skönt" när jag la upp bena...hahaha. Var efter förlossning där jag spruckit och stygnen gått upp 2 ggr. Var så skönt att ha ändan fri utan att något låg emot Gyn skrattade så hon fick tårar.
  • Flisan79
    MuM2girls skrev 2011-02-24 09:54:29 följande:
    En dag kvar till Kubb ultraljudet, kl 10.30 i morgon får man se hur det står till inne i magen. Har ju inte fått veta något, inte lyssnat hjärtljud, ingen vul så det är första gången på dessa 12 veckor som jag få se något!! Hoppas ju såklart att det är något bra som jag får se!!!! Om allt ser bra ut så ska vi berätta för familjen i morgon kväll!! Ingen vet något ännu, och gud va det har varit jobbigt!!! Men kul me och se deras reaktioner denna gång!! Vi har skrivet på en av dotterns boddisar " Jag ska bli storasyster" Som hon då ska ha på sig och då se om någon lägger märke till det:D
    Är i dag i v 12+ 4:)
    Japp, imorgon gäller det. Jag får vänta enda till kl 14. Är sjukt nervös för min mage är så liten tycker jag. Är ju ändå barn nr 3.
  • MuM2girls
    Flisan79 skrev 2011-02-24 12:01:51 följande:
    Japp, imorgon gäller det. Jag får vänta enda till kl 14. Är sjukt nervös för min mage är så liten tycker jag. Är ju ändå barn nr 3.
    Oj kl 14 då får du vänta länge:( Värsta är ju att ha en eftermiddags tid då man hela tiden går och väntar och tiden går snigel. Själv ska jag jobba i morgon bitti och då brukar tiden gå snabbt!!!
    Men det tråkiga är att jag nu har blivet sjuk för tredje gången på två månader och har fått huvudvärk och halsont, inte så kul nu när man ska dit i morgon!! Får allt se frisk ut för förra gången på kuben fick man ju inte enns gå in på avdelningen om man hade influensa eller liknade!!!
  • Flisan79
    MuM2girls skrev 2011-02-24 12:18:07 följande:
    Oj kl 14 då får du vänta länge:( Värsta är ju att ha en eftermiddags tid då man hela tiden går och väntar och tiden går snigel. Själv ska jag jobba i morgon bitti och då brukar tiden gå snabbt!!!
    Men det tråkiga är att jag nu har blivet sjuk för tredje gången på två månader och har fått huvudvärk och halsont, inte så kul nu när man ska dit i morgon!! Får allt se frisk ut för förra gången på kuben fick man ju inte enns gå in på avdelningen om man hade influensa eller liknade!!!
    Oj, hmm, vi är sjuka båda två. Men har för mig att KUB-ul på sös inte låg vid bb så det borde väl inte vara problem. Frågan är snarare om gubben min enns pallar. Han ligger i 40 graders feber just nu. Vill inte behöva åka ensam. Tänk om man får ett dåligt besked
  • She is Me

Idag har jag varit på Kub och sett det lilla grynet, som visade upp sig så fint. Blev lite rädd först när bm sa och här har vi ett barn... precis som om hon skulle säga och här är ett till.... men nej det var bara ett, och inte är det så bara ....  fick fina bilder och ett minskad risk från 1:380 till 1:2800 nånting, kommer inte håg exakt..... mer än att det är väldigt liten sannolikhet att det skulle vara något. kunde tom se de fyra kamrana i hjärtat, vilket man sällan lyckas med, å den lille låg där å guppade och drack, och man såg urinblåsan, så systemet var igång... som hon sa.... solen skiner idag, och jag med den! och allt detta på makens födelsedag, världens finaste present. Vi berättade för sonen idag, som fyller fyra....  när han såg bilderna så sa jag, ser du vad det är... JA en katt sen sa jag att det är en bebis. Jaha, sa han var är den?  jag svarade vad tror du. I mammas mage sa han och log och gick direkt fram och lade huvudet på magen. Sen sa när kommer den då?

blev flyttad från v12+0 till 12+2 så det var positivt, fast det är ju inte så säkert mått, när de är så små..... 

ja babbel babbel

Google is my friend ♥
  • NornaB

Många som har KUB i dagarna Mitt UL är inte förren den 9 mars, men det går nog rätt fort dit  
    Ska bli underbart att se den lille i magen

Jag har ju vatt en sväng i stan idag det blev lite presenter till Isac. Och sen blev det faktiskt liiite bebis kläder också Jag kunde inte låta bli! HaHa!

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • NornaB
    She is Me skrev 2011-02-24 13:46:37 följande:
    Idag har jag varit på Kub och sett det lilla grynet, som visade upp sig så fint. Blev lite rädd först när bm sa och här har vi ett barn... precis som om hon skulle säga och här är ett till.... men nej det var bara ett, och inte är det så bara ....  fick fina bilder och ett minskad risk från 1:380 till 1:2800 nånting, kommer inte håg exakt..... mer än att det är väldigt liten sannolikhet att det skulle vara något. kunde tom se de fyra kamrana i hjärtat, vilket man sällan lyckas med, å den lille låg där å guppade och drack, och man såg urinblåsan, så systemet var igång... som hon sa.... solen skiner idag, och jag med den! och allt detta på makens födelsedag, världens finaste present. Vi berättade för sonen idag, som fyller fyra....  när han såg bilderna så sa jag, ser du vad det är... JA en katt sen sa jag att det är en bebis. Jaha, sa han var är den?  jag svarade vad tror du. I mammas mage sa han och log och gick direkt fram och lade huvudet på magen. Sen sa när kommer den då?

blev flyttad från v12+0 till 12+2 så det var positivt, fast det är ju inte så säkert mått, när de är så små..... 

ja babbel babbel
    Härligt    Ler när jag läser ditt inlägg {#emotions_dlg.flower}
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • Flisan79
    Flisan79 skrev 2011-02-24 12:37:41 följande:
    Oj, hmm, vi är sjuka båda två. Men har för mig att KUB-ul på sös inte låg vid bb så det borde väl inte vara problem. Frågan är snarare om gubben min enns pallar. Han ligger i 40 graders feber just nu. Vill inte behöva åka ensam. Tänk om man får ett dåligt besked
    Kollade upp och jo sjutton ligger det inne på sös förlossning. Jaja, jag mår ganska bra och gubben mår faktist bättre nu. Må det fortsätta så.
    She is Me skrev 2011-02-24 13:46:37 följande:

ja babbel babbel
    Härligt med bra resultat . Min gubbe fyller också år idag
Svar på tråden BF september 2011