• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Sarasvensson87
    vanligmänniska skrev 2011-02-24 14:18:23 följande:
    Jag är bara 24 år men i mitt landsting så erbjuds det alla, så jag tog chansen att få se den lill en extra gång :)
    Det är så konstigt att det är så olika från landsting till landsting, min bm är från sthlm och har jobbat där innan hon flytta hit till sundsvall. Där jobbar dom på ett helt annat sätt. Har vänner lite överallt i sverige som har fått barn och blivit erbjudna att se bebisen oavsett ålder. Men här får man absolut inte, ringde i dag för jag gärna skulle vilja få se bebisen innan v19, men fick en blankt nej och sköterskan jag pratade med sa att så funkar det inte någonstans i hela sverige, att alla landsting har samma regler, men det verkar ju knappast vara så.
  • trivsamma forandringar
    Chasingdreams skrev 2011-02-24 18:06:25 följande:
    Jag har de senaste dagarna varit lite orolig för ilningar i och runt livmodern. Tog därför mod till mig imorse och ringde gynmottagningen. Sköterskan tyckte att jag direkt skulle kolla upp det och läxade upp mig för att jag inte gjort det tidigare... Gissa om jag blev rädd. Jag som hoppades bli lugnad att det bara var normal växtvärk...
    Hade tid klockan tre, men ingen kom. Klockan fyra stängde mottagningen och fick då gå ner på akuten. När jag väl blivit införd där trodde jag att det skulle ta halva kvällen eftersom läkaren var på förlossningen... Jag hade dock knappt hunnit kissa innan jag blev uppropad och ca 10 minuter efteråt kom läkaren. Han gjorde VUL och sa att det han såg var så bra det bara kunde bli. Under kanske 30 sekunder fick jag också se och jag såg en liiiten bebis, som dock såg ganska stor ut i livmodern. Hjärtat pickade fint, gulesäcken syntes och jag tror att jag såg att den rörde på sig. Allt gick så fort att jag knappt hann med, men det kändes underbart. Läkaren hälsade välkommen tillbaka om sju månader...
    Vad härligt att få det beskedet efter att ha varit orolig!
    Blir ju inte bättre att den man ringer till stressar upp en... Phuu

Ha nu en skön kväll o njut av att du fått sett en pigg filur i magen! =)
  • pluppfamiljen

Hej jag ska ha mitt 6 barn den 15 september och längtar just nu till den 1 mars då jag ska göra ultraljud och kub test. Skrattande Sen vet jag lite mera exakt

Blivande 6 barns mamma
  • M y

Fy fasen vad kallt ni har det här i storstan,brrrrr!
    Hittar inga snygga mammakläder och inget annat heller,vilket är väldigt konstigt för min del. Tror jag hamnat i någon slags depression, kan börja gråta när som och så kommer tårarna som på beställning annars har jag svårt för att gråta.
    Fler som känner sig deppiga?

• mamma2004
    She is Me skrev 2011-02-24 14:07:36 följande:

Nån som har tips på bra bok, hur barn blir till... för jag känner att en viss liten pojke där hemma kommer fråga snart

Han är så himla go, han älskar bebisar, han bara log så där hemligt och kände på magen och la huvudet för att lyssna.... man blir så varm i mammahjärtat. Lillasyster är bara 2 så hon är bara lyckligt ovetande om vad som komma skall

Jag letar själv efter denna bok: http://www.boktipset.se/bok/sa-blev-du-till Men jag tror den kan vara för gammal för att köpa. Men den borde finnas på bibliotek. Jag minns att vi hade den när jag var liten och den var väldigt bra!
    Tacksam mamma till Jemima (040626), Jonatan (060212) och Gideon (080206)
  • Rebeccat

Hejsan : ) hoppar in här och frågar då jag också ska ha bebis i september,
    Såg att några av er har gjort Kub-test. Och jag ville höra hur ni upplevde det?
    Stressande eller bara bra?  Har blivit erbjuden och måste bestämma mig ganska snart då det tar en stund innan man får göra det..  :) Det lutar ju verkligen åt att göra det , är nyfiken på att se knytet igen.. men ja.. någon som vill dela med sig ? :)

• Flisan79
    Rebeccat skrev 2011-02-24 19:03:22 följande:
    Hejsan : ) hoppar in här och frågar då jag också ska ha bebis i september,
    Såg att några av er har gjort Kub-test. Och jag ville höra hur ni upplevde det?
    Stressande eller bara bra?  Har blivit erbjuden och måste bestämma mig ganska snart då det tar en stund innan man får göra det..  :) Det lutar ju verkligen åt att göra det , är nyfiken på att se knytet igen.. men ja.. någon som vill dela med sig ? :)
    Endast positivt. Antingen får man ju ett positivt besked och dessutom en extra glutt på lill*n. Eller så får man ett dåligt besked i god tid för antingen åtgärd eller åtminstånde chans till förberedelse inför vad som kanske komma skall.
  • Rebeccat

ja det har du ju helt rätt i ,det är ju bara fördelar .. förstår inte varför jag är nervös för att bestämma mig.
    Men tack för att du svarade :)  Får man reda på reslutatet samtidigt som man gör ultraljudet ?

• Flisan79
    Rebeccat skrev 2011-02-24 19:14:49 följande:
    ja det har du ju helt rätt i ,det är ju bara fördelar .. förstår inte varför jag är nervös för att bestämma mig.
    Men tack för att du svarade :)  Får man reda på reslutatet samtidigt som man gör ultraljudet ?
    Ja om du tagit blodprovet i god tid innan. Vi fick iaf det sist, härliga siffror med 1:20 000 vilket var det bästa som gick att få.

KUB för denna unge i morgon och hoppas först och främst på en levande bebis (såklart) men sen på liknande resultat
  • vanligmänniska

Ja jag fick reda på det direkt. Jag hade lämnat blodprov två veckor innan som hon kunde se resukltaten av på datorn, och sen beroende på måtten hon fick fram på UL och vikt och ålder skattade hon risken för avvikelser. Så när vi gick därifrån känd vi oss väl informerade!

Tyckte förresten också att det enbart var lugnande att gå dit. Mest för att se att allt var som det skulle, men också för att kunna ställa in sig på en annorlunda vardag om det skulle viljat sig så.

Svar på tråden BF september 2011