• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Flisan79
    Puman84 skrev 2011-02-24 23:13:51 följande:
    Visst går det att byta bm på mottagningen, eller jag tror det iaf.
    Men denna va den som var bra, men inte enligt min åsikt, har lust att ge henne en rak höger.
    Ska ringa och prata med henne imorgon, och hon fortfarande säger att jag måste väga mig så byter jag direkt.

trodde det var min kropp och mina val eller jag kanske har missförstått det?
    Du har så rätt

Hon kanske är duktig men går inte ihop med dig tyvärr. Kan inte tänka mig att de andra är så mycket sämre. Sen så tycker jag att kemin och personligheten är viktigare än om de anses vara "bäst".
  • Mliic

Åh vad jag vill att tiden ska gå fortare! KUB i morgon förmiddag och jag kan inte riktigt slappna av!

• lillagreizn
    Jag behöver tips och råd! Vaknade till av att jag tyckte det spännde som fan i buken, kändes lite som om man hållt sig länge innan man pissar, den dära lilla smärtan/krampliknade känslan. Sedan gick jag och duschade och då släppte det lite grann, men nu har det börjar det spänna igen. Har aldrig haft mensvärk i hela mitt liv så är inte så haj på spänningar/smärtor från nedre regionen.

Någon som känt likadant, ska det kännas såhära?  HJÄLP! Bör jag kontakta min barnmorska?
  • NornaB
    lillagreizn skrev 2011-02-25 03:57:06 följande:
    Jag behöver tips och råd! Vaknade till av att jag tyckte det spännde som fan i buken, kändes lite som om man hållt sig länge innan man pissar, den dära lilla smärtan/krampliknade känslan. Sedan gick jag och duschade och då släppte det lite grann, men nu har det börjar det spänna igen. Har aldrig haft mensvärk i hela mitt liv så är inte så haj på spänningar/smärtor från nedre regionen.

Någon som känt likadant, ska det kännas såhära?  HJÄLP! Bör jag kontakta min barnmorska?
    Det låter lite obehagligt Obestämd Känner inte igen känslan. Men går det inte över hade jag nog ringt och frågat BM.

Hoppas det går om!!

Till Alla er som ska på KUB idag önskar jag lycka till och hoppas ni får en mysig stund!! {#emotions_dlg.flower}Gravid 
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • Nelia82
    lillagreizn skrev 2011-02-25 03:57:06 följande:

Tycker det låter som vanlig växtvärk. Tror inte du behöver oroa dig. Det är helt normalt att känna hugg/kramper/mensvärk m.m. i graviditeten. Om jag sträcker ut mig för fort i sängen eller reser mig för snabbt kan det hugga till så jag viker mig dubbel. Heeeelt normalt! Hade så under de första veckorna när jag väntade sonen också.
    Stay Strong Bönan
  • Nelia82

Någon mer som känt sin livmoder så tidigt som vecka 10? Om jag inte minns helt fel så är det väl först runt vecka 12 den sticker upp ovanför blygdbenet? Jag känner min jättetydligt, den är enorm! *fnissar* Och jag är bara i vecka 10. Kan det vara för att jag är omföderska? Är orolig för tvillingar nämligen, det ligger i släkten samt att jag mått så extremt mycket mer illa den här gången mot förra graviditeten..... Kan det vara det eller nojjar jag bara??

Stay Strong Bönan
  • Flisan79

Nelia82: kan vara för att du är om föderska men jag kände inte min förens v 12 och jag är inne på nr 3.
    Kan vara tecken på tvillingar med..hehe. Spännande

• Puman84
    Flisan79 skrev 2011-02-24 23:28:55 följande:
    Du har så rätt

Hon kanske är duktig men går inte ihop med dig tyvärr. Kan inte tänka mig att de andra är så mycket sämre. Sen så tycker jag att kemin och personligheten är viktigare än om de anses vara "bäst".
    Kemin tycker jag också är viktigare, men skulle jag gå kvar så skulle jag vilja ha hon som studerar till bm, hon hade iaf fötterna på jorden.

Men ska ringa bm om en stund och se vad hon säger idag...
  • Mliic

Wiii jag har just varit på KUB testet:) det var lågrisk och den lilla sprattlade och hoppade hela tiden.
    Fick 2 fina bilder, ser ut som h*n har kroknäsa dock hahaha:)
    Framflyttad 2 dagar och det känns ju också jätte bra:) frågade också om risken för missfall nu och den var jätte jätte jätte liten!! Jag går som på moln nu.. Vilken härlig dag:D

• betula

Nu börjar jag tröttna på huvudvärk. :( Hade migrän i tisdags och spenderade större delen av dagen i sängen i mörklagt rum, och idag vaknade jag m värsta huvudvärken igen :( Orkar inte ha s här ont i huvudet längre :(

Svar på tråden BF september 2011