• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Shirley

Vår doppler hörde jag från v 9 med utan problem. Det är display på den så man ser antal slag också, kostade 2000 och värd varje öre, min bm brukar säga att min är bättre än deras :) finns på billigatester.se igår skrevs jag in :) lämnade blodproverna, sedan tog vi standardundersökningarna och alla värden var jättefina. Lyssnade på bebis hjärta och det slår så fint och jösses vilken vild liten haha man hörde hela tiden när h?n sparkade och vevade runt, bm tyckte det var så kul att höra ^^ ul nästa vecka :) dom har en vanlig ulmaskin samt en vulmaskin på min mvc så jg ska få komma nästa vecka för ett ul, en tjuvtitt :) skönt att man kan göra det utanpå magen nu så slipper man den andra vägen ;)

• kantarellkisse

Tänk jag har funderat i flera dagar på varför flera är glada att man kan göra på magen nu... tänkt att det är bättre på något vis och att det måste vara nåt jag missat. Det slog mig nu att det är för att det är obehagligt eller hur? Jag hade helt glömt den aspekten efter 16 fertilitetsbehandlingar med 1-3 vul före själva behandlingen och 1-2 tillfällen med underredesbesiktning i själva behandlingen. Inser plötsligt att jag är helt störd och tycker att det är värre att visa magen och hur tjock den blivit än att visa underlivet...  hmmm.... får jobba på det...

• 83Lovika

Vi berättade för våra familjer i helgen, var då inne i vecka 11 (10+3).
    De i sin tur har berättat det för några till, så som mormor + mostrar vet nu också . På jobbet tänkte jag vänta några veckor till..

Går idag in i vecka 12 (11+0). Känns som en liten milstolpe, men en vecka kvar tills missfallsrisken minskar om jag har förstått det rätt, visst är väl det i vecka 12+0`? =)

Hemma o är sjukskriven pga förkylning, jag som aldrig är sjuk! Måste vara graviditeten som ger mig försämrat immunförsvar. Men har tänkt jobba i helgen iallafall.. då borde det ha blivit bättre.

Skulle också vilja se den lille Men jag har ju hört hjärtljuden iallafall så jag VET ju att det är någon där inne (också med doppler från Kjell o Company)

• Emelie8409

Jag har också köpt den där happy tone doppler från kjell och co men jag har inte vågat prova än... Är i v 13.
    Idag firar vi våran son som fyller 2 år! Kan inte fatta vad tiden går fort! Är hemma och vabbar sen igår, då han har feber och är förkyld men idag har han inte så hög feber och är pigg.

• MuM2girls

En dag kvar till Kubb ultraljudet, kl 10.30 i morgon får man se hur det står till inne i magen. Har ju inte fått veta något, inte lyssnat hjärtljud, ingen vul så det är första gången på dessa 12 veckor som jag få se något!! Hoppas ju såklart att det är något bra som jag får se!!!! Om allt ser bra ut så ska vi berätta för familjen i morgon kväll!! Ingen vet något ännu, och gud va det har varit jobbigt!!! Men kul me och se deras reaktioner denna gång!! Vi har skrivet på en av dotterns boddisar " Jag ska bli storasyster" Som hon då ska ha på sig och då se om någon lägger märke till det:D
    Är i dag i v 12+ 4:)

• Shirley

Kantarellkisse, jag tycker inte själva vulet är obehagligt, har gjort så himla många under mina graviditeter, det jag avskyr är att ligga där och visa underlivet :) så därför ska det bli skönt att göra på magen ;) fått min rul tid nu, i slutet av mars är det dags..

www.flerbarnsmamma.se väntar 7:e barnet <3
  • rubin

Var idag hos BM och fick se parveln genom UL Glad, hjärtat slog fint. H^n låg och guppade i magen.
    Fick även tid til RUL, slutet av april, det känns väldigt långt dit.

• Renni

Vad mysigt att få titta på dem små kottarna =)
    Vi ska på KUB på måndag... jag längtar ihjäl mig.

I helgen ska jag börja jobba igen efter 3 veckors sjukskrivning, hoppas att det kommer gå bra!

• Vill bli fyra

Jag vill också se min kotte. Mår ju illa nu visserligen och är trött som aldrig förr men det är det enda jag känner. Vill gärna veta att det faktiskt är okej där inne. Har ju dock en bit in till Stockholm och med en liten parvel hemma så är det inte så lätt att kunna ta sig iväg.

Svar på tråden BF september 2011