• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Vill bli fyra

Skönt att era kub-test går bra! Alla ni som gör, är ni så "gamla" eller får ni ändå? Jag antar att jag inte kommer få göra. Blir 29 om några månader så är ju för ung. Ska inte på inskrivning förrän om två veckor heller (i vecka 10+4) så då börjar det ju bli sent att bokas in på något sånt också.

• Flisan79
    Vill bli fyra skrev 2011-02-24 14:05:42 följande:
    Skönt att era kub-test går bra! Alla ni som gör, är ni så "gamla" eller får ni ändå? Jag antar att jag inte kommer få göra. Blir 29 om några månader så är ju för ung. Ska inte på inskrivning förrän om två veckor heller (i vecka 10+4) så då börjar det ju bli sent att bokas in på något sånt också.
    Är "bara" 31 men min syrra har förlorat ett barn i v 22 pga ds så jag får ändå
  • She is Me

Nån som har tips på bra bok, hur barn blir till... för jag känner att en viss liten pojke där hemma kommer fråga snart

Han är så himla go, han älskar bebisar, han bara log så där hemligt och kände på magen och la huvudet för att lyssna.... man blir så varm i mammahjärtat. Lillasyster är bara 2 så hon är bara lyckligt ovetande om vad som komma skall

Google is my friend ♥
  • vanligmänniska
    Jag är bara 24 år men i mitt landsting så erbjuds det alla, så jag tog chansen att få se den lill en extra gång :)
  • Vill bli fyra

Jag skulle också gå om jag får chansen. Har inga kända fall i släkten men är det något är det bra att vara lite förberedd.

• NornaB

Jag gör KUB för att jag erbjuds det.. här erbjuder dom det från man är 33 år, och det är ju jag nu

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • MuM2girls
    Flisan79 skrev 2011-02-24 12:37:41 följande:
    Oj, hmm, vi är sjuka båda två. Men har för mig att KUB-ul på sös inte låg vid bb så det borde väl inte vara problem. Frågan är snarare om gubben min enns pallar. Han ligger i 40 graders feber just nu. Vill inte behöva åka ensam. Tänk om man får ett dåligt besked
    Aj då, låter inte kul du!!!
    Flisan79 skrev 2011-02-24 14:03:56 följande:
    Kollade upp och jo sjutton ligger det inne på sös förlossning. Jaja, jag mår ganska bra och gubben mår faktist bättre nu. Må det fortsätta så.
    She is Me skrev 2011-02-24 13:46:37 följande:
    Idag har jag varit på Kub och sett det lilla grynet, som visade upp sig så fint. Blev lite rädd först när bm sa och här har vi ett barn... precis som om hon skulle säga och här är ett till.... men nej det var bara ett, och inte är det så bara ....  fick fina bilder och ett minskad risk från 1:380 till 1:2800 nånting, kommer inte håg exakt..... mer än att det är väldigt liten sannolikhet att det skulle vara något. kunde tom se de fyra kamrana i hjärtat, vilket man sällan lyckas med, å den lille låg där å guppade och drack, och man såg urinblåsan, så systemet var igång... som hon sa.... solen skiner idag, och jag med den! och allt detta på makens födelsedag, världens finaste present. Vi berättade för sonen idag, som fyller fyra....  när han såg bilderna så sa jag, ser du vad det är... JA en katt sen sa jag att det är en bebis. Jaha, sa han var är den?  jag svarade vad tror du. I mammas mage sa han och log och gick direkt fram och lade huvudet på magen. Sen sa när kommer den då?

blev flyttad från v12+0 till 12+2 så det var positivt, fast det är ju inte så säkert mått, när de är så små..... 

ja babbel babbel
    Gud att ni blev friska så snabbt:D Det var en rejäl bra uppfriskning det!!!
    Här erbjuds alla kubb, jag var 22 första gången bara, nu har jag blivet 24.
    She is Me skrev 2011-02-24 13:46:37 följande:
    Idag har jag varit på Kub och sett det lilla grynet, som visade upp sig så fint. Blev lite rädd först när bm sa och här har vi ett barn... precis som om hon skulle säga och här är ett till.... men nej det var bara ett, och inte är det så bara ....  fick fina bilder och ett minskad risk från 1:380 till 1:2800 nånting, kommer inte håg exakt..... mer än att det är väldigt liten sannolikhet att det skulle vara något. kunde tom se de fyra kamrana i hjärtat, vilket man sällan lyckas med, å den lille låg där å guppade och drack, och man såg urinblåsan, så systemet var igång... som hon sa.... solen skiner idag, och jag med den! och allt detta på makens födelsedag, världens finaste present. Vi berättade för sonen idag, som fyller fyra....  när han såg bilderna så sa jag, ser du vad det är... JA en katt sen sa jag att det är en bebis. Jaha, sa han var är den?  jag svarade vad tror du. I mammas mage sa han och log och gick direkt fram och lade huvudet på magen. Sen sa när kommer den då?

blev flyttad från v12+0 till 12+2 så det var positivt, fast det är ju inte så säkert mått, när de är så små..... 

ja babbel babbel
    HÄRLIGT!!!!
  • Cornellia

Är det bara jag som i princip inte orkar nånting?

Jag har precis varit ut på en promenad med hunden, nu kommer jag nog inte orka nått mer än att kolla på tv den närmsta timmen, jag blir heeelt utmattad bara av att göra minsta grej!

• She is Me
    i region  skåne där jag bor, erbjuds man när man fyllt 33 och det gjorde jag i höstas....
    Cornellia skrev 2011-02-24 15:07:29 följande:

Jag har precis varit ut på en promenad med hunden, nu kommer jag nog inte orka nått mer än att kolla på tv den närmsta timmen, jag blir heeelt utmattad bara av att göra minsta grej!
    Nä du är inte ensam, jag har inte heller nån ork.....  man får gå på vilja även om den inte alltid är så stark den heller....vill helst bara ligga i sängen och titta ut på träden och filosofera :)
    Google is my friend ♥
  • Cornellia
    She is Me skrev 2011-02-24 15:39:20 följande:
    i region  skåne där jag bor, erbjuds man när man fyllt 33 och det gjorde jag i höstas....
    Cornellia skrev 2011-02-24 15:07:29 följande:

Nä du är inte ensam, jag har inte heller nån ork.....  man får gå på vilja även om den inte alltid är så stark den heller....vill helst bara ligga i sängen och titta ut på träden och filosofera :)
    Jag borde egentligen plugga, men jag har ärligt inte orkat ta mig till skolan dom senaste veckorna. Kanske handlar om att jag egentligen inte vill eftersom jag läser så otroligt tråkiga kurser just nu .

Skönt att veta att man inte är ensam iaf!
Svar på tråden BF september 2011