• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Vill bli fyra

Trött! Kunde inte somna inatt så somnade sent. Son vaknade och ville leka i 2.5 timme. Sen var det bara en timme kvar tills hantverkarna skulle komma och fixa så vi kan duscha här hemma igen. Nu ligger son och sover och jag skulle gärna göra honom sällskap men jag vet inte när hantverkarna kommer tillbaka och jag lovade att vara hemma och öppna :S

• Jennieee

Hej hej!

Oj vad många det är som skrivi den här tråden :)
    Inte hunnit läsa om allt, men ska kika lite sen!

Själv är jag 1a gångsföderska (10 + 4).
    Mår väl illa som många andra och är extremt trött!

Mn jag har fått så fruktansv ont i ryggen, percis i korsryggen. Vad kan det bero på tror ni?
    Någon annan som känner av samma sak?

• Sofiafia82
    Jennieee skrev 2011-02-23 14:19:26 följande:
    Hej hej!

Mn jag har fått så fruktansv ont i ryggen, percis i korsryggen. Vad kan det bero på tror ni?
    Jag har också haft extra ont nere i svanken sen jag blev gravid. Har haft problem med smärta där till och från sen jag var tonåring men är det värre och gör ont dagligen tyvärr. Jag tänker att jag får vänja mig och om det blir värre får jag gå till en sjukgymnast.
  • Skrutt74
    Jennieee skrev 2011-02-23 14:19:26 följande:
    Hej hej!

Även jag har problem nere i korsryggen. Ibland blir jag nojig över det eftersom jag kopplar ihop det med mf. Men ibland försöker jag tänka att det kan vara växtvärken som känns där. Men om det gör riktigt ont kan det ju även vara en UVI. Jag ska lämna urinprov i morgon så får vi se.

Är det ngn annan än jag som har krass sömn just nu?? Jag är jättetrött på kvällarna och orkar oftast inte hålla mig vaken till längre än kl 22. Sen då jag går och lägger mig så ska det funderas på en massa saker och jag är klarvaken. Sover gott då jag väl somnar men ska upp och kissa 01-tiden. Somnar om igen, men från 03-tiden sover jag grymt lätt och vaknar gång på gång. Oftast ligger jag i ngn halv dvala och har en massa konstiga drömmar. Någon som känner igen sig??
  • betula
    Flisan79 skrev 2011-02-23 12:28:15 följande:
    Många KUB nu i dagarna märker jag. Och på fredag är vi flera stycken. Hoppas så på att få ett positivt resultat, önskar er andra desamma förstås.

Någon fler än jag som är trött på denna vinter nu. Var härliga -14 när jag körde barnen till dagis i morse...brrrrrr. Jag som är frusen som person ändå och föredrar en temp inne på ca 25 grader.
    Jag har varit trött på vintern i över en månad nu! Och igår sa sambon (som förövrigt älsar vintern) att han längtade till sommaren. Hundpromenad i -16 var tydligen för mkt igår :D
  • M y

Efter gårdagens UL har jag knappt sovit,kommer oroa sönder mig själv till jag ska på KUB.
    Ingen annan här med blödningar runt livmodern?

• Jennieee
    Skrutt74 skrev 2011-02-23 14:33:55 följande:
    Även jag har problem nere i korsryggen. Ibland blir jag nojig över det eftersom jag kopplar ihop det med mf. Men ibland försöker jag tänka att det kan vara växtvärken som känns där. Men om det gör riktigt ont kan det ju även vara en UVI. Jag ska lämna urinprov i morgon så får vi se.

Är det ngn annan än jag som har krass sömn just nu?? Jag är jättetrött på kvällarna och orkar oftast inte hålla mig vaken till längre än kl 22. Sen då jag går och lägger mig så ska det funderas på en massa saker och jag är klarvaken. Sover gott då jag väl somnar men ska upp och kissa 01-tiden. Somnar om igen, men från 03-tiden sover jag grymt lätt och vaknar gång på gång. Oftast ligger jag i ngn halv dvala och har en massa konstiga drömmar. Någon som känner igen sig??
    Jag har också krass sömn! Ibland vaknar jag tio gånger per natt och ibland bara 1-2... och jag drömmer också en massa konstiga drömmar. Läst någonstans att det är ganska vanligt?!

Min värk i korsryggen är fruktansvärd. Ibland känns det som allt låser sig. Eller som att en hel kota ligger helt fel och nervi kläm. Kan det vara en indikator på kommande foglossning tror ni?
  • lillagreizn

Nyss hemkommen från gyn för att kolla upp blödningarna som jag har haft :)
    Fick se vårat lilla mirakel, å just nu kan ingen ta ifrån mig min lycka.
    Oron är som bortblåst, nu kan jag börja njuta av graviditeten :D

Hon sa att jag är v.11+2

• She is Me
    velvet skrev 2011-02-23 12:40:04 följande:
    var och lämnade blodprov igår. vilket jag tyckte var skitjobbigt.

hur fort har ni andra fått svar?
    menar du proverna man tar vid inskrivning, Hiv mm ?  Det tog tre veckor innan jag fick svaren, men då hade de varit och vänt hos min BM som sedan skickade ut svaret. Tror analysen tar en vecka. Du får ringa din BM och fråga annars.
    Google is my friend ♥
  • Flisan79
    lillagreizn skrev 2011-02-23 15:42:05 följande:
    Nyss hemkommen från gyn för att kolla upp blödningarna som jag har haft :)
    Fick se vårat lilla mirakel, å just nu kan ingen ta ifrån mig min lycka.
    Oron är som bortblåst, nu kan jag börja njuta av graviditeten :D

Hon sa att jag är v.11+2
    Grattis! Va skönt
Svar på tråden BF september 2011