• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • hadhouda

Har också märkt att immunförsvaret är sämre. Jag har varit förkyld minst 3-4 veckor fy säger jag bara..
    Inte nog med att man redan mår sååå illa usch...längtar tills allt smakar bra igen...
    Saknar mitt kaffe på morgonen...(Är i vecka 10+2)

• givinglife
    Renni skrev 2011-02-23 10:13:38 följande:
    Godmorgon!

Nu kommer jag med en väldigt intim fråga,  ( Ursäkta )
    Men jag har såna konstigt flytningar, det är precis som ägglossningsflytningar. Segt slem typ. Är det nån mer än jag som drabbats av detta?

Sen får jag som sammandragningar efter sex..... Nån mer?
    Ska man vara orolig för det? känns som om det är lite tidigt...
    Jag svarar väl samma som flisan... helt normalt, har massa snigelslem tyvärr...

Om jag får fortsätta på det spåret, akta er för svampen, den smittar tydligen.. har en inte så nöjd sambo där hemma nu :-P. Det är ju inte farligt så han kan väl få lida lite han med, hehe...

Tack alla för de tröstande orden om kissen, idag ska vi lämna bort henne, känner mig vemodig, men vet att hon får det bra, det är ju människor som älskar katter som jobbar där och eftersom det finns plats så betyder det ju att katterna också får nya hem efter ett tag.
  • Renni

jag har ju problem med mycket sammandragningar med vårat första barn & det visade sig att det var pga av GBS.
    Så då fick jag antibiotika på förlossningen... Nu är jag ju lite orolig om det kan vara det nu också :SS

• vanligmänniska
    Sofiafia82 skrev 2011-02-23 11:08:55 följande:
    Nu har jag haft förkylningsinfluensa sen i söndags och jag upplever det som om jag är sjuk längre nu mot vad jag brukar. Kan det vara så att man inte tillfrisknar lika snabbt som gravid? En liten teori bara...
    Kommer vara sjukskriven hela veckan från jobbet (de vill inte ha tillbaka mig förrän jag är helt frisk för de vill inte bli smittade)och idag har jag tappat rösten helt av allt hostande och nysande under natten. Tror aldrig jag tappat rösten förut. Känne rmig handikappad. Inte ens honung och varm dryck hjälper....
    Jag har precis samma! En förkylning och feber som inte vill ge med sig alls.. känns som återhämtning överhuvud taget tar längre tid nu när man är gravid. Jag har precis avslutat en lång period av nattarbete med nu så utöver en härlig förkylning så är sömnen helt ur balans.. inget kul alls när man är så sinnes trött!
  • NornaB

Jag kunde inte heller ät varm matt inna. Levde mest på kräm, smörgåstårta och mackor. Nu är det bättre men gillar fortfarnde inte choklad som jag annars älskar!!

Flyttningar har jag rätt mycket. När jag va och tog cellprov förra veckan sa BM att jag hade en liten  svampinfektion också, men jag har inte kännt nån klåda eller så. Har inte behandlat heller.

Nepp, nu är lunchen slut och kossorna ska mjölkas! Ha en bra eftermiddag  

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • Sofiafia82

Eftersom man redan är extra trött så krävs det kanske fler dagars vila innan kroppen återhämtat sig. Man blir ju frisk fortare (i vanliga fall) om man kan vila mkt.

Hoppas på att vara bättre tills lördag då jag ska på KUB-test!

• Flisan79

Många KUB nu i dagarna märker jag. Och på fredag är vi flera stycken. Hoppas så på att få ett positivt resultat, önskar er andra desamma förstås.

Någon fler än jag som är trött på denna vinter nu. Var härliga -14 när jag körde barnen till dagis i morse...brrrrrr. Jag som är frusen som person ändå och föredrar en temp inne på ca 25 grader.

• vanligmänniska

Jag skall på KUB-testet imorgon och det känns så kul och pirrigt.
    Har aldrig funderat eller hört så mycket om MF eller MA innan.. men ser ju att det faktiskt är en del som fått vara med om detta vilket skrämmer mig lite. Hade väldigt tydliga symtom ända till v10+0.. men nu (v11+4) är det mesta borta. Har lite känningar till och från på olika sätt, men inte alls som innan. Hoppas därför det skall visa ett fint tickande hjärta imon!

• Nica01

En till som har en evighetsförkylning. Inne på andra veckan hemma från jobbet. Minsta ansträgning så hostar jag så att jag kräks så det funkar liksom inte att jobba.  Hade en sån här mardrömsförkylning med 1:an också. Man har sämre imunförsvar som gravid och det är jobbigare för kroppen med återhämtningen eftersom att den redan jobbar hårt med att bygga en helt ny liten människa. Men visst är det tungt!

Ang svampen och smittan. Till Pevarayl vagitorierna finns det en salva (säljs i kombipack) och den är till för just partnerbehandling.

• velvet

var och lämnade blodprov igår. vilket jag tyckte var skitjobbigt.

hur fort har ni andra fått svar?

Svar på tråden BF september 2011