• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • M y

Sofiafia82: Jag gick när jag gjorde i Köpenhamn på UL- kliniken, men då gjorde jag den som kostar 1100dk, minns inte vad den heter. När jag gjorde det tidiga i Malmö fick jag bilder på skivan. Fick utskrivna från båda ställena.

• Tekla78
    M y skrev 2011-02-24 18:41:10 följande:
    Fy fasen vad kallt ni har det här i storstan,brrrrr!
    Hittar inga snygga mammakläder och inget annat heller,vilket är väldigt konstigt för min del. Tror jag hamnat i någon slags depression, kan börja gråta när som och så kommer tårarna som på beställning annars har jag svårt för att gråta.
    Fler som känner sig deppiga?
    Jag börjar gråta för ingenting, eller oftast om jag hör något rörande. Sommar i P1 är garanterat att böla till vem det än är som pratar. Känner mig omotiverad på jobbet och lite håglös härhemma. Svårt att veta om det är vintern och kylan som gör mig omotiverad och håglös eller om det är graviditeten.
  • Puman84

Hej!
    Har bara lite funderingar...
    Vi väntar vårat andra barn nu i september, blev gravid  ca 4 månader efter förlossningen.

Men idag var jag i alla fall på inskrivning hos bm här jag bor, har hört att dom ska vara ganska så bra så jag tänkte ge det en chans.

Jag vill inte väga mig, har världens viktnoja och även ätstörning som ligger bakom mig. Slapp väga mig med min dotter, vägde mig inte ens på förlossningen.

Nu säger denna Bm att jag måste väga mig för dom MÅSTE ha mitt BMI när dom gör ultraljudet... Någon annan som har varit med om det??
    Hon skiter i om jag säger att jag vägrar, utan dom måste ha det på ul'et. Fick även göra ett cellprov idag nu när jag är gravid i v.11. Om det så sa hon att man kan göra cellprovtaning med bra resultat fram till v.14.

Har pratat med andra som säger att man inte ska göra cellprov när man är gravid för det kan öka risken för missfall...??

• Flisan79
    Puman84 skrev 2011-02-24 22:16:32 följande:
    Hej!
    Vi väntar vårat andra barn nu i september, blev gravid  ca 4 månader efter förlossningen.

Men idag var jag i alla fall på inskrivning hos bm här jag bor, har hört att dom ska vara ganska så bra så jag tänkte ge det en chans.

Jag vill inte väga mig, har världens viktnoja och även ätstörning som ligger bakom mig. Slapp väga mig med min dotter, vägde mig inte ens på förlossningen.

Nu säger denna Bm att jag måste väga mig för dom MÅSTE ha mitt BMI när dom gör ultraljudet... Någon annan som har varit med om det??
    Hon skiter i om jag säger att jag vägrar, utan dom måste ha det på ul'et. Fick även göra ett cellprov idag nu när jag är gravid i v.11. Om det så sa hon att man kan göra cellprovtaning med bra resultat fram till v.14.

Har pratat med andra som säger att man inte ska göra cellprov när man är gravid för det kan öka risken för missfall...??
    Menar du att ditt BMI behövs till KUB:en. Det är isf sant men finns det ingen möjlighet att du typ blundar på vågen och BM noterar tyst så att du slipper veta? En kompromiss?

Att ta cellprov i början på graviditeten ska inte vara någon fara alls
  • Cornellia
    Puman84 skrev 2011-02-24 22:16:32 följande:
    Hej!

Allt är frivilligt, dom kommer inte kunna tvinga dig att väga dig.
  • Puman84
    Flisan79 skrev 2011-02-24 22:33:03 följande:
    Menar du att ditt BMI behövs till KUB:en. Det är isf sant men finns det ingen möjlighet att du typ blundar på vågen och BM noterar tyst så att du slipper veta? En kompromiss?

Att ta cellprov i början på graviditeten ska inte vara någon fara alls
    Hon sa att dom behöver det till rul'et. Har aldrig behövt väga mig innan, mår så sjukt dåligt av det.

Skönt det med cellprovet i alla fall, fick ju lite ont i magen när alla sa att det kan öka risken för missfall. och jag har haft två st innan jag fick min dotter nu.
  • Flisan79
    Puman84 skrev 2011-02-24 22:39:13 följande:
    Hon sa att dom behöver det till rul'et. Har aldrig behövt väga mig innan, mår så sjukt dåligt av det.

Skönt det med cellprovet i alla fall, fick ju lite ont i magen när alla sa att det kan öka risken för missfall. och jag har haft två st innan jag fick min dotter nu.
    Va? Till RUL? Byt BM säger jag då. Fattar inte alls vad de ska med ditt BMI till där. Finns det möjlighet att byta? Låter som att det kommer vara spännt mellan er i fortsättningen hur det än slutar.
  • Puman84
    Flisan79 skrev 2011-02-24 22:42:55 följande:
    Va? Till RUL? Byt BM säger jag då. Fattar inte alls vad de ska med ditt BMI till där. Finns det möjlighet att byta? Låter som att det kommer vara spännt mellan er i fortsättningen hur det än slutar.
    Jo, men då kommer jag även byta mottagning och gå inne i stan på en privat.
    Där är dom klockrena och har allt på samma stället, sen så lyssnar dom på mig, men det är ju resvägen nu när bilen är trasig...

Jag hade en Bm studerande som tog hand om mig idag, hon sa att dom inte kan tvinga mig, sen kommer själva bm in och säger att jag MÅSTE!

Blev lite ställd kan jag säga dig, berättade att jag har sluppit det innan då jag väntade min dotter. Men det spelade ingen roll för henne. :/
  • Flisan79
    Puman84 skrev 2011-02-24 22:47:03 följande:
    Jo, men då kommer jag även byta mottagning och gå inne i stan på en privat.
    Där är dom klockrena och har allt på samma stället, sen så lyssnar dom på mig, men det är ju resvägen nu när bilen är trasig...

Jag hade en Bm studerande som tog hand om mig idag, hon sa att dom inte kan tvinga mig, sen kommer själva bm in och säger att jag MÅSTE!

Blev lite ställd kan jag säga dig, berättade att jag har sluppit det innan då jag väntade min dotter. Men det spelade ingen roll för henne. :/
    Ja du får ju känna själv. Vid barn nr 2 är ju inte BM besöken lika täta som med ettan så kanske du orkar ta dig till stan? Annars kan ju inte BM tvinga dig. Hon lär ju inte putta dig på vågen ...skämt åt sido, men är hon enda BM på den mottagningen? Du kan inte bara byta BM då? Det gjorde en nära vän till mig av liknande orsaker. Inte för att hon tvingades men hennes BM var mycket på henne om vikten och hon tyckte det var jättejobbigt.
  • Puman84

Visst går det att byta bm på mottagningen, eller jag tror det iaf.
    Men denna va den som var bra, men inte enligt min åsikt, har lust att ge henne en rak höger.
    Ska ringa och prata med henne imorgon, och hon fortfarande säger att jag måste väga mig så byter jag direkt.

trodde det var min kropp och mina val eller jag kanske har missförstått det?

Svar på tråden BF september 2011