• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • NornaB
    Mliic skrev 2011-02-25 11:09:40 följande:
    Wiii jag har just varit på KUB testet:) det var lågrisk och den lilla sprattlade och hoppade hela tiden.
    Fick 2 fina bilder, ser ut som h*n har kroknäsa dock hahaha:)
    Framflyttad 2 dagar och det känns ju också jätte bra:) frågade också om risken för missfall nu och den var jätte jätte jätte liten!! Jag går som på moln nu.. Vilken härlig dag:D
    Åhhh, vad härligt {#emotions_dlg.flower} Längtar ännu mer till vårt KUB nu!
    betula skrev 2011-02-25 11:12:51 följande:
    Nu börjar jag tröttna på huvudvärk. :( Hade migrän i tisdags och spenderade större delen av dagen i sängen i mörklagt rum, och idag vaknade jag m värsta huvudvärken igen :( Orkar inte ha s här ont i huvudet längre :(
     Usch, va jobbigt med sån huvudvärk! Hoppas den blir bättre snart!
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • knorrig

Det är så många som skriver om sprattlande små bebisar,
    men när jag var på VUL så låg h*n helt stilla.
    Logiskt så förstår jag ju att den lill* också måste vila, fast det hade ju
    varit så mysigt att få se lite rörelse...

• trivsamma forandringar
    Mliic skrev 2011-02-25 11:09:40 följande:
    Wiii jag har just varit på KUB testet:) det var lågrisk och den lilla sprattlade och hoppade hela tiden.
    Fick 2 fina bilder, ser ut som h*n har kroknäsa dock hahaha:)
    Framflyttad 2 dagar och det känns ju också jätte bra:) frågade också om risken för missfall nu och den var jätte jätte jätte liten!! Jag går som på moln nu.. Vilken härlig dag:D
    Grattis! Vilken underbar känsla det måste vara! =)
    Att få se en livlig bebis, att få höra att risken för kromosomförändringar är minimala och att dessutom missfallsrisken nu är minimal, bättre kan det ju knappt bli!
  • Flisan79

Håll tummarna för mig tjejer! Ska åka om ca 30 min för att vara ute i god tid. Är så nervös att jag darrar och mår illa. Allas KUB hittills har varit så lyckade att jag på sätt och vis är rädd för att vara den med negativt resultat

• NornaB
    Flisan79 skrev 2011-02-25 12:29:31 följande:
    Håll tummarna för mig tjejer! Ska åka om ca 30 min för att vara ute i god tid. Är så nervös att jag darrar och mår illa. Allas KUB hittills har varit så lyckade att jag på sätt och vis är rädd för att vara den med negativt resultat
    Du ska se att om en stund är du lika lycklig för bra resultat som alla andra!! Lycka Till!! {#emotions_dlg.flower}
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • Mliic

Flisan79: jag håller tummarna för dig, det kommer nog gå jätte bra:)

• Tekla78
    Nelia82 skrev 2011-02-25 09:41:15 följande:
    Någon mer som känt sin livmoder så tidigt som vecka 10? Om jag inte minns helt fel så är det väl först runt vecka 12 den sticker upp ovanför blygdbenet? Jag känner min jättetydligt, den är enorm! *fnissar* Och jag är bara i vecka 10. Kan det vara för att jag är omföderska? Är orolig för tvillingar nämligen, det ligger i släkten samt att jag mått så extremt mycket mer illa den här gången mot förra graviditeten..... Kan det vara det eller nojjar jag bara??
    Hihi, jag är i 10+2 och min är mittemellan blygdbenet och naveln. Har samma nojja som du... Har ett barn sedan tidigare. Om 2 veckor får jag veta...

Kan man känna rörelser såhär tidigt? Jag tycker att jag känt att den ligger på vänster sida och att det ibland spritter/bubblar till på samma ställe. Min bror hade en rolig kommentar till det. Nä, du kan inte känna något nu. Du kommer att känna innifrån i vecka 16 och din man kommer att kunna känna i vecka 20. Bra att du har sån fin erfarenhet av att vara gravid sa jag då
  • Sofiafia82
    M y skrev 2011-02-24 21:52:40 följande:
    Sofiafia82: Jag gick när jag gjorde i Köpenhamn på UL- kliniken, men då gjorde jag den som kostar 1100dk, minns inte vad den heter. När jag gjorde det tidiga i Malmö fick jag bilder på skivan. Fick utskrivna från båda ställena.
    Ok du kanske gjorde nupp-testet. Jag trodde att skivan skulle innehålla en film av bebisen i magen. Är det bara bilder tro? Det stod nämligen att att man fick med en dvd från undersökningen samt bilder.
  • lillagreizn
    Hade tid hos läkaren idag för att se över mina allergi mediciner, tur som tusan. Nämnde mina besvär från inatt och han ville att jag skulle lämna ett urinprov. Visade sig tydligen att jag hade någon form av blås infektion, men eftersom jag inte kunde kissa ordentligt så ska jag återkomma på måndag så jag kan lämna in en odling.

Jag fick ingen behandling men läser nu på nätet att man alltid ger gravida kvinnor en antibiotika kur i misstanke av urinvägsinfektion/blåskatarr
Svar på tråden BF september 2011