• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Lattelower
    lillagreizn skrev 2011-02-25 13:57:38 följande:
    Hade tid hos läkaren idag för att se över mina allergi mediciner, tur som tusan. Nämnde mina besvär från inatt och han ville att jag skulle lämna ett urinprov. Visade sig tydligen att jag hade någon form av blås infektion, men eftersom jag inte kunde kissa ordentligt så ska jag återkomma på måndag så jag kan lämna in en odling.

Jag fick ingen behandling men läser nu på nätet att man alltid ger gravida kvinnor en antibiotika kur i misstanke av urinvägsinfektion/blåskatarr
    Nä man får inte alltid det, jag har sökt ett par gånger redan och har fått lämna prov först för odling och sen fått antibiotika eller sulfa. Men om det inte visar sig nåt så får man inget även om misstanken är stor. det är nog väldigt olika på olika doktorer skulle jag tro. Men dom vill ju inte skriva ut i onödan. Jag har annars ett par av gångerna bara haft urinrörskatarr och det svider och bränner när man kissar men utan bakterier, då kan dom inte mkt göra. trist för det är ett h.vete.
  • Flisan79

Hej hopp!

Tillbaka från KUB. Allt såg toppen ut och lill*n körde arobics så att det var svårt att mäta. Gick dock tillslut och fick en risk på 1:20 000 dvs bästa man kan få igen. Sååååå glad

Vid mätning av längd blev jag flyttad bakåt en vecka men tror det inte blev helt korekt med tanke på all aktivitet. Vet ju dessutom exakt när jag hade äl så kör vidare på min vanliga räkning till RUL.

• NornaB
    Flisan79 skrev 2011-02-25 15:03:05 följande:
    Hej hopp!

Tillbaka från KUB. Allt såg toppen ut och lill*n körde arobics så att det var svårt att mäta. Gick dock tillslut och fick en risk på 1:20 000 dvs bästa man kan få igen. Sååååå glad

Vid mätning av längd blev jag flyttad bakåt en vecka men tror det inte blev helt korekt med tanke på all aktivitet. Vet ju dessutom exakt när jag hade äl så kör vidare på min vanliga räkning till RUL.
    Härligt {#emotions_dlg.flower} Skönt att veta att allt är bra
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • Ebba11

Gjorde KUB-UL i morse... Trodde att det skulle bli en rolig dag men istället känns det bara värre. FIck siffrorna 1/900, vilket är bättre än snittet för min ålder. Men, nackspalten var bredare än normalt... Det måste varit blodprovet och det faktum att man kunde se näsbenet som trots allt fick upp siffrorna. Vill göra fostervattenprov nu, måste veta! Hoppas bara att vi får göra det, är inte över 35.

Givetvis är jag glad att bebisen lever och verkar pigg där inne, men jag blev jätteorolig över resultatet på nackspalten. Depp...... Trodde att oron skulle lätta men nu är jag faktiskt mer orolig.

• She is Me

Oj vad jobbigt! Hur bred var nackspalten? Det behöver ju inte betyda något har ju mycket med hur bebisen liggger, men förstår din oro. Blir du erbjuden fostervattenprov då?

• Ebba11

Den var 3,2 - gränsen för normal går vid 2,9. Jag gjorde KUB privat, så de har ingen möjlighet att erbjuda fostervattenprov, men jag kommer be min vanliga bm att skicka en remiss. Eftersom jag fick siffrorna 1/900 så tyckte hon ändå att det var lågrisk, men jag är ändå orolig över nackspalten.

• Nelia82
    Flisan79 skrev 2011-02-25 09:56:12 följande:
    Nelia82: kan vara för att du är om föderska men jag kände inte min förens v 12 och jag är inne på nr 3.
    Kan vara tecken på tvillingar med..hehe. Spännande
    Haha, ja vi får väl se. Jag ska be bm om jag inte kan få ett VUL av den anledningen. Det kanske är beräknat fel annars med BF osv... vem vet...?
    Tekla78 skrev 2011-02-25 13:10:20 följande:
    Hihi, jag är i 10+2 och min är mittemellan blygdbenet och naveln. Har samma nojja som du... Har ett barn sedan tidigare. Om 2 veckor får jag veta...

Kan man känna rörelser såhär tidigt? Jag tycker att jag känt att den ligger på vänster sida och att det ibland spritter/bubblar till på samma ställe. Min bror hade en rolig kommentar till det. Nä, du kan inte känna något nu. Du kommer att känna innifrån i vecka 16 och din man kommer att kunna känna i vecka 20. Bra att du har sån fin erfarenhet av att vara gravid sa jag då
    Då är jag inte ensam iaf, hihi
    Stay Strong Bönan
  • She is Me

Ebba11 hoppas att din BM förstår dig och din oro, det är ju små marginaler med min BM mätte 5 gånger innan hon var nöjd. Det är ju viktigt att barnet ligger precis rätt. Lycka till med allt

• lillagreizn
    Lattelower skrev 2011-02-25 14:34:25 följande:
    Nä man får inte alltid det, jag har sökt ett par gånger redan och har fått lämna prov först för odling och sen fått antibiotika eller sulfa. Men om det inte visar sig nåt så får man inget även om misstanken är stor. det är nog väldigt olika på olika doktorer skulle jag tro. Men dom vill ju inte skriva ut i onödan. Jag har annars ett par av gångerna bara haft urinrörskatarr och det svider och bränner när man kissar men utan bakterier, då kan dom inte mkt göra. trist för det är ett h.vete.
    Jooo men när han har så jävla ont att man inte kan sova & knappt gå, så borde dom fan göra nått tycker jag.
    Blir det värre får jag väll fara på akuten, trist bara att det är helg så även fast jag far på akuten så kommer dom väll inte kunna ge mig nå mediciner, möjligtvis smärtstillande.
  • betula
    Ebba11 skrev 2011-02-25 15:11:39 följande:
    Gjorde KUB-UL i morse... Trodde att det skulle bli en rolig dag men istället känns det bara värre. FIck siffrorna 1/900, vilket är bättre än snittet för min ålder. Men, nackspalten var bredare än normalt... Det måste varit blodprovet och det faktum att man kunde se näsbenet som trots allt fick upp siffrorna. Vill göra fostervattenprov nu, måste veta! Hoppas bara att vi får göra det, är inte över 35.

Givetvis är jag glad att bebisen lever och verkar pigg där inne, men jag blev jätteorolig över resultatet på nackspalten. Depp...... Trodde att oron skulle lätta men nu är jag faktiskt mer orolig.
    1/900 är ju fortfarande ganska så låg risk. :) Här erbjuds man fostervattenprov om man har 1/300 eller sämre. Sen tror jag att man blir erbjuden utökat UL vid RUL när nackspalten är bredare än normalt kanske.

Vi fick inga siffror alls när vi gjorde KUBet utan de sa bara att allt sg normalt ut. Men även m ett resultat på 1/20 000 så finns det ju faktiskt en risk för kromosomförändring.

Hoppas iaf att ni får göra ett fostervatenprov om ni vill det och att det kan lugna er. :)
Svar på tråden BF september 2011