• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • sockerslav
    Flisan79 skrev 2011-03-15 11:52:00 följande:
    tja, 25 spänn mer per linne känns ju överkommligt
    Antingen är det 149 kr/st, eller 249 för två.
  • sockerslav

Jag blir irriterad. Var inne i Nordstan (Gbg) förra onsdagen och hittade gravidbyxor, typ capri/chinosmodell och de fanns i svart, beige och vitt. Givetvis hade de inte storleken jag var ute efter så jag tänkte kolla om de fanns att beställa på nätet. Men där finns de inte. Trodde att alla gravidkläder gick att handla på nätet. Orkar liksom inte flänga runt i halva Gbg för att leta brallor..... Surt!

• hanna elise

flisan79: Kul att se outfiten, riktigt snyggt :)

själv är jag på jakt efter en vårjacka. Min är figursydd i ett stumt tyg i strl 34 så den kan jag ju bara glömma att jag kan ha nu i vår.
    Hittade en jättesnygg på Vero moda, men tyvärr var den slut i min strl. Jag åker till grannstaden i morgon för en 2 dagars utbildning så jag tänkte hinna springa en vända på stan där och hoppas att jag hittar jackan där istället.

Där jag bor finns bara HM som säljer mamma-kläder, lite trist faktiskt. Men i Umeå (dit jag ska imorgon alltså) finns även PoP och en butik som heter Llilla mirakel (tror jag) så jag hoppas hitta ngt fint där.Skrattande

• Flisan79
    sockerslav skrev 2011-03-15 12:16:10 följande:

Kanske ska tillägga att det var på H&M.

Såg dem med . Hoppas de är fina på för isf känns det som en snygg vår/sommarbyxa. Tror de är nya så kanske de inte kommit in på hemsidan än? Det kanske går att maila och fråga.
  • Flisan79

Magen är för övrig lustig just nu. Hos frissan igår förmiddag fick jag kommentaren, efter att ha berättat hur långt gången jag var, att det knappast syns. Vilket det inte gjorde heller. Åt lunch direkt efter och poff, så sag jag helgravid ut....magic!

• hanna elise
    sockerslav skrev 2011-03-15 12:16:10 följande:

Kanske ska tillägga att det var på H&M.

HM har ju aldrig några storlekar.
    Var till huvudstaden en kort sväng för  några veckor sedan. Och var in på varenda HM som fanns för att köpa gravjeans. men det verkar som att strl 38 är det minsta som finns öh...
    har inte hittat några mindre här hemma heller. Så det blev tillslut att buda hem ett par från tradera.
    Blev riktigt nöjd med dem faktiskt (de var nya och hade tom lapparna kvar)Skrattande
  • Flisan79
    hanna elise skrev 2011-03-15 12:31:48 följande:
    HM har ju aldrig några storlekar.
    Var till huvudstaden en kort sväng för  några veckor sedan. Och var in på varenda HM som fanns för att köpa gravjeans. men det verkar som att strl 38 är det minsta som finns öh...
    har inte hittat några mindre här hemma heller. Så det blev tillslut att buda hem ett par från tradera.
    Blev riktigt nöjd med dem faktiskt (de var nya och hade tom lapparna kvar)Skrattande
    Visst är det skumt. Min syrra sa samma sak men när jag kollade i Farsta hade de 36 i några par iaf så det existerar. Tightsen jag skulle köpa fanns inte i st S förens i tredje butiken och de är endå stora runt magen. Ibland undrar man hur inköparna tänker för det fanns hur mycket L och XL som helst samt en hel del M. Alla gravida blir inte mycket fetare på resten av kroppen än magen. 
  • Nattis02

Finns det några bra långa linnen på HM för gravida? Typ divided? Tänkte shoppa lite linnen på fredag

• sockerslav
    Flisan79 skrev 2011-03-15 12:42:06 följande:
    Visst är det skumt. Min syrra sa samma sak men när jag kollade i Farsta hade de 36 i några par iaf så det existerar. Tightsen jag skulle köpa fanns inte i st S förens i tredje butiken och de är endå stora runt magen. Ibland undrar man hur inköparna tänker för det fanns hur mycket L och XL som helst samt en hel del M. Alla gravida blir inte mycket fetare på resten av kroppen än magen. 
    Och jag upplever det precis tvärtom, att det bara finns stl 36-40. Inget alls i 42 och uppåt. Har ganska breda lår och höfter sen innan, och de blir ju inte mindre av att man är gravid direkt. 

Var på KappAhl på lunchen och de hade en massa toppar, köp 3 för 2. Hittade inte så många som 3, men det blev en i alla fall, med trekvartsärm och liten volang längst ner. Tänkte pysa in på H&M och kolla ifall de har det där läderbältet du visade på bilden, det var riktigt snyggt!!
Svar på tråden BF september 2011