• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • melwin11
    Flisan79 skrev 2011-03-14 21:22:14 följande:
    Kollar på en unge i minuten. Vet någon vad det är för apparat mannen masserar tjejens rygg med. Aldrig sett tidigare ....eller jo, i förra programet med.
    undrar detsamma, är västeråsare så det blir där uppe vi hamnar..
  • April04
    OoOoO skrev 2011-03-14 18:10:04 följande:
    Jag har berättat för mina tjejer 4 och 6 år. Gjorde det efter inskrivningen 10+4, då vi fick se något som levde på ett snabbt ul. 4-åringen vill ha bebisen nu. På ett sätt var det kanske lite tidigt, men vi har inte kunnat låta bli.

De visste även i somras, men då fick jag MA.
    4- åringen sa några dagar efter vi berättat nu: Tänk om doktorn plockar ut en död bebis. De har så mycket tankar och funderingar 
    Vi berättade igår, kunde inte hålla oss - båda längtar efter syskon. Eftersom de vet om att jag fick missfall sist så sade bägge: man vet inte om den dör eller inte, vi får se! Men de blev glada i alla fall. Imorse frågade 5-åringen om jag hade fått bebisen nu... :) Det blir nog en lång väntan...
  • IdaElinLivia040611

Flisan79: Jätte fint ju. Har också alltid köpt vanliga överdelar och sen kombinerat det med gravid nederdelar. Det mesta av kläderna passar ju oss gravida perfekt särskillt med ett skärp till som du hade.
    I vecka 16 nu så kan fortfarande ha mina jeans med låg knäppning men har köpt en del långa linnen så skönt att dra ner ordentligt över magen.
    Måste ta en sväng på stan när jag fått lön och köpa lite nya överdelar:)

Mår så himla mycket bättre nu än för bara ett par veckor sen. Har verkligen haft ett illamående från helvetet i 10 veckor men det är så mycket bättre nu.

Bäbis e jätte livlig i magen nu på morgonen, ett himmla bökande mot urinblåsan och neråt...känns som en konstig kittlande känsla.

Såg på en unge i minuten igår och led så med hon i svart hår när hon fick sina kryst värkar, kände verkligen den där paniken med henne när ungen precis ska ut men det känns som man håller på att gå i två bitar och inte klarar mer. Jag längtar tills det e min tur även om jag är lite små nervös. 5 år sen sist känns lite som första gången:)

• Sofiafia82

Flisan: Fina kläder! Gillar verkligen blusen/tunikan. Själv har jag köpt en del linnen för gravida men de verkar kosta lite mer än långa linnen som inte specifikt är för gravida. Kan det stämma eller inbillar jag mig bara?

• Flisan79

Kan säkert stämma. Allt i trikå fungerar ju så som sagt Gina har mycket som fungerar. Känner dessutom att jag vill kunna använda kläderna efteråt med.

Något jag däremot ska köpa fler av är amningslinnen. Är enda amningsplagget förutom amningsbh som jag verkligen använde.

• IdaElinLivia040611
    Sofiafia82 skrev 2011-03-15 09:09:33 följande:
    Flisan: Fina kläder! Gillar verkligen blusen/tunikan. Själv har jag köpt en del linnen för gravida men de verkar kosta lite mer än långa linnen som inte specifikt är för gravida. Kan det stämma eller inbillar jag mig bara?
    Dom har just nu linnen i alla färger på Gina för 99:- och dom e långa och super bra. Gravid linnen e dyrare oftast i alla fall.
  • Flisan79
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-03-15 10:15:22 följande:
    Dom har just nu linnen i alla färger på Gina för 99:- och dom e långa och super bra. Gravid linnen e dyrare oftast i alla fall.
    Ja precis, var ett sånt svart jag köpte. Är så långt att det går nedanför rumpan nu så när magen blir större kommer det fortfarande täcka hela magen
  • sockerslav

Även JC har bra och långa linnen i alla möjliga färger. Du får två för 249. Lite dyrare än Gina Tricot, men jag upplever att det är bättre kvalitet.

• Flisan79
    sockerslav skrev 2011-03-15 11:04:18 följande:
    Även JC har bra och långa linnen i alla möjliga färger. Du får två för 249. Lite dyrare än Gina Tricot, men jag upplever att det är bättre kvalitet.
    tja, 25 spänn mer per linne känns ju överkommligt
  • Mamma Tes
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-03-15 10:15:22 följande:
    69.90 kostar h&m:s gravidlinnen och dom älskar jag!
Svar på tråden BF september 2011