• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Jennypenny83
    Nattis02 skrev 2011-03-15 13:22:37 följande:
    Finns det några bra långa linnen på HM för gravida? Typ divided? Tänkte shoppa lite linnen på fredag
    Jag shoppade på HM i helgen, köpte ett långt linne från divided och två trekvartärmade i samma märke. Sitter bra nu och något jag kan växa i och dessutom ha sen efter förlossningen. Köpte ett par denim i divided också, med gummiband i midjan, helt underbart sköna! Nästan som mjukisbyxor, men man känner sig ändå mer klädd. Hittade ett par mamma-denimtights i stl. xs som var lågt skurna och med gummiband, de hade jag lätt kunnat använda utan att vara gravid också :)

Efter en lång period utan att m speciellt illa, mår jag pyton idag... Vaknade kl 6 och var tvungen att springa ut på toaletten direkt. Suck.
    Sonen är hos dagmamman, så jag kan tack och lov ta det lugnt...
  • She is Me
    Mamma Tes skrev 2011-03-15 12:05:18 följande:
    69.90 kostar h&m:s gravidlinnen och dom älskar jag!
    Ja!!!  de har jag haft långt efter mina graviditeter
    Google is my friend ♥
  • She is Me

Har ni fått några cravnings?  Jag har fått sjukt sug efter apelsinjuice....  har aldrig haft så tydligt sug innan, men hur mycket jucie vågar man dricka?   matkontot kommer blir tömt, för det är ju hemskt dyrt vi brukar aldrig annars ha jucie hemma.

Google is my friend ♥
  • melwin11
    She is Me skrev 2011-03-15 15:05:33 följande:
    Har ni fått några cravnings?  Jag har fått sjukt sug efter apelsinjuice....  har aldrig haft så tydligt sug innan, men hur mycket jucie vågar man dricka?   matkontot kommer blir tömt, för det är ju hemskt dyrt vi brukar aldrig annars ha jucie hemma.
    Mitt sug innebär pannkakor, har inte ätit de alls mycket innan jag blev gravid men nu är det lunche var och carannan dagSkrattande

Å bara 3 veckor kvar till RUL idagSolig
  • trivsamma forandringar
    She is Me skrev 2011-03-15 15:05:33 följande:

Jag sitter också och dricker juice! Brännhults färskpressade juice som är svindyr men jättegod och mycket nyttigare. Jag försöker motivera mig med att det är bra att stoppa i sig lite C-vitaminer! =)

• She is Me
    trivsamma forandringar skrev 2011-03-15 15:09:30 följande:

Jag sitter också och dricker juice! Brännhults färskpressade juice som är svindyr men jättegod och mycket nyttigare. Jag försöker motivera mig med att det är bra att stoppa i sig lite C-vitaminer! =)

Ja men precis, det måste ju vara bättre än kladdkaka som jag hade dille på första graviditeten :-/  Maken köpte God Morgon, den var väldigt god, men jag hade nog svalt vad som helst som smakade apelsin   Jag gillar inte stark jucie heller, så jag spär ut den med nästan hälften vatten - det måste ju vara bra
    Google is my friend ♥
  • betula
    melwin11 skrev 2011-03-15 15:09:23 följande:
    Mitt sug innebär pannkakor, har inte ätit de alls mycket innan jag blev gravid men nu är det lunche var och carannan dagSkrattande

Å bara 3 veckor kvar till RUL idagSolig
    Har suktat efter pannkakor hela helgen, men inte orkat fixa. Nu står dock en smet redo att stekas. Glass skall det vara till pannkakorna med!
  • trivsamma forandringar
    She is Me skrev 2011-03-15 15:13:07 följande:
    Ja men precis, det måste ju vara bättre än kladdkaka som jag hade dille på första graviditeten :-/  Maken köpte God Morgon, den var väldigt god, men jag hade nog svalt vad som helst som smakade apelsin   Jag gillar inte stark jucie heller, så jag spär ut den med nästan hälften vatten - det måste ju vara bra
    Ja det är nog bättre att ha dille på apelsinjuice än kladdkaka
  • betula

Kladdkaka brukar jag ha dille på i vanliga fall, men är typ aldrig sugen på det längre! Saknar kladdkakan, men blir besviken när jag äter det.

• melwin11
    betula skrev 2011-03-15 15:14:32 följande:
    Har suktat efter pannkakor hela helgen, men inte orkat fixa. Nu står dock en smet redo att stekas. Glass skall det vara till pannkakorna med!
    Nja jag är en anorlunda sak som vill ha lingonsylt till dem:) Skulle kunna ha lingon till allt tror jag, har dock varit så sen jag var litenCool Men det är farligt att börja märkte jag hahaha väldigt beroendframkallande
Svar på tråden BF september 2011