• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • NornaB
    She is Me skrev 2011-03-15 15:05:33 följande:
    Har ni fått några cravnings?  Jag har fått sjukt sug efter apelsinjuice....  har aldrig haft så tydligt sug innan, men hur mycket jucie vågar man dricka?   matkontot kommer blir tömt, för det är ju hemskt dyrt vi brukar aldrig annars ha jucie hemma.
    Apelsinjuice dricker jag med mängder! Sen är jag galet förtjust i tunnrödsrullar med vitlöks philadelphia och kallrökt lax. Äter minst en sån om dagen! Men det blir dyrt! Lax kostar skjortan!
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • betula

Ang juice så är jag raka motsatsen. Brukar drickaganska så mkt juice normalt, men blir sjukt illamående om jag dricker mer än ett halvt glas nu. Bra egentligen, då juice ju innehåller gaska så mkt socker och är dyrt. Men nu skall jag göra min pannkakor :)

• skomakarfrun

jag har inga cravings, eller iaf inget jag inte kan stå emot. Ibland är jag mer sugen på vissa saker än andra gånger.
    Men inget speciellt och inget som jag inte kunde sukta efter redan innan grav.

Jag har bara avsmak för saker, fortfarande. Börjar bli lite tröttsamt.

lilla ärtan, stanna där du är
  • Cornellia

Jag har lite crawings. Apelsiner, godisnappar och mjölk.

För nån dag sedan såvar livet ganska dåligt, med huvudvärk och skit. Då satt jag här i soffan och grinade över att jag inte hade några godisnappar. Gud så knäpp man blir.

• betula
    Cornellia skrev 2011-03-15 15:34:05 följande:
    Jag har lite crawings. Apelsiner, godisnappar och mjölk.

För nån dag sedan såvar livet ganska dåligt, med huvudvärk och skit. Då satt jag här i soffan och grinade över att jag inte hade några godisnappar. Gud så knäpp man blir.
    Ja alltså ibland undrar jag verkligen över mig själv när jag kan börja grina för absolut ingenting! Och när jag bölar som värst så känner jag bara "men gu va fånig jag är", men det kvittar hur fånig jag känner mig, grinar gör jag oavsett. Fast nu är det ett tag sen jag fick en sån attack, tack o lov.

Jag kan bli sjukt sugen på nåt jag ser eller hör/läser om. Det slår bara till PANG och jag MÅSTE ha det. Sen när jag väl får det blir jag ibland besviken, men ibland väldigt nöjd. :) Pannkakor är senaste o det var precis så mumsigt som jag kände på mig :)
  • Nattis02

jag blir sugen mycket på frukt och grönsaker.. Sen soppa och sallad... Käka typ hamburgare för ett tag sen för jag trodde jag var sugen på det för jag har känt lukten på stan mycket men när jag väl käka det så var det inte alls gott.. Sen godis och annat söt vill inte min kropp ha alls mycket av..

• Sofiafia82

Jag är också sugen på söta drycker... blåbärssoppa, nyponsoppa, juicer... sen även fruktkräm (som jag typ aldrig äter annars eftersom det är så sött). Sen har jag riktigt sug efter bakpotatis nästan varje dag Gillar med mycket smör, blandade grönsaker och sen gräddfil uppepå.

• Mliic

Jag är också otroligt sugen på apelsinjuice hela tiden, brämhults är bäst, sen brukar jag pressa egen i min juicemaskin men den är lite jobbig att göra rent den:)
    Så det är lättare att köpa en flaska juice haha..
    Nackdelen med all juicedrickande är halsbrännan som smyger sig på mer och mer.
    Någon annan som får det?

• Flisan79

Känner igen juicesuget. Känns inte som direkt craving men har färdigblndat "naturens nekttar" (som det måste vara) i kylskåpet 24/7

Med första graviditetet hade ja mest tydliga cravings, hade totaldille på äpplen som jag nästan aldrig äter annars. Men med 2:an och nu tycker jag inte det är lika tydligt. Något som skiljer denna gåg är mn dåliga aptit. Har inget minne av att jag hade det över huvud taget....och gick ju upp 25 kg Drömmer

Funderar på om aptiten har med mitt psykiska mående att göra. Mår ju som tidgare nämnt inte så bra i knoppen.

• vanligmänniska

Jag har bara en liten fundering.. tycker att de flesta börjar få sådana fina magar att jag undrar när min skall slå till och verkligen börja puta. Än så länge syns den mest på morgonen med fylld blåsa, på dagen är jag fortfarande mest svullen. Men min fundering var det.. är det fler än jag som liksom inte har fått en "jämn" bula från ända nere och upp utan mer som en bula mitt vid/under naveln?
    Jag hade tänkt att magen skulle växa jämt men min nederdel av magen verkar ta lite mer tid på sig! Någon mer?

Svar på tråden BF september 2011