• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • NornaB
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-03-17 10:11:02 följande:
    Godmorgon tjejer.

Trött idag. Sover dåligt på natten vaknar alltid vid 3-4 och har jätte svårt att somna om. Men det hör väl till antar jag. Glad att jag kan äta bättre och att man har ett par enkla veckor framför sig innan man blir tung och får foglossning och en massa sammandragningar. Fram till vecka 30 brukar jag känna mig ganska ok. Fast foglossningen brukar ge sig till känna vid vecka 20-22. Känner redan nu snart i vecka 17 att jag vackar som en anka i slutet av arbetsdagen.
    UL om två veckor......åhhhh det går så långsamt.
    Känner igen det där med sömnen! Vaknar oxå vid den tiden och sen ligger jag bara och vrider och vänder mig! Rätt drygt faktiskt!
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • betula

Morgon. Första morgonen på evigheter som jag känner mig utsövd, trots att jag låg vaken vid 5 och hade svårt att somna om. Vaknar oftast vid 5 varje morgon o behöver kissa, men sen brukar jag somna om omgående. Senaste nätternahar jag dck vaknat flera gånger o sovit dåligt m massa skumma drömmar...

Mår illa när ja äter frukost och det håller sig envist kvar. Vet inte riktigt vad jag skall göra. Försöker hitta nån annan frukost, men är ganska så "fast" i det jag brukar äta så att säga...

• N e m i

Har just varit på glukosbelastning... Det gick bättre än väntat att dricka vätskan o 2 timmar gick rätt fort. Det bästa av allt var att mina blodsockervärden var bra! Så jag behöver inte testas något mer. Skönt också att veta att Vincent inte blev stor pga grav.diabetes! Hoppas nu på ett normalstort barn så man kanske får ut ungen den vanliga vägen. Ser nu fram emot en ledig dag och den kommande Teneriffa-resan på söndag!
    Läste att flera känt sammandragningar, vilket även jag gör då o då. Bm såg dock fundersam ut när jag nä'mnde det o sa att det kan vara annat som spänner, men jag känner ju så väl ingen det sen förra grav o är helt säker. Hur som helst var det ingen fara om det är det, trots att jag tycker det är tidigt. 

♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥ scrapheart.blogspot.com
  • givinglife
    Flisan79 skrev 2011-03-17 10:08:42 följande:
    Blev otroligt förvånad igår då jag la en hand på magen och faktist kände en välriktad spark. Antar att det är skillnaden nu när moderkakan ligger i bakvägg jämfört med i framvägg som den gjort med de andra två. Kände ju tidigt då ändå. Kan ändå inte få in i mitt tröga huvud att det är en bebis där inne
    Va mysigt... känner sprattel än så länge, längtar till mer
  • sockerslav

Var känner ni era sparkar/buffar?

Jag tycker det känns rätt hög upp i min mage, typ några centimeter nedanför naveln? Kan det stämma eller inbillar jag mig?

• NornaB

Nu har jag vatt på inskrivning! et gick bra, jag ska på extra glukosbelastning nästa vecka eftersom mitt BMI är högt. 
    HB låg på 114 så det är bara att börja knappra järn oxå. Sen fick vi tid till RUL den 12/4! Längtar!!
    Men jag fick ingen ny tid till BM.

Och här hos mig i skåne har det börjat snöa Obestämd Känns rätt trist kan jag säga!!

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • She is Me

Sockerslav: livmodern når halvvägs till naveln runt v16 så det kan väl stämma,

• She is Me

Ja så var det så fint väder innan idag och nu ligger snön lite här och där. Som tur var fotografen här igår och tog bilder på huset inför försäljningen. Man vill inte ha snö på de bilderna. Jag ska själv ringa min BM när jag varit på Rul för att boka ny tid. Har Rul 13/4 känns som en evighet även om tiden går rätt snabbt nu

• Hannabus

Hej!

Ser att ni diskuterar vikt och bm.. jag skrev in mig på en vikt på 91 kg till 169 cm och vet ju sjäälvklart med mig att jag väger för mycket men fick minsann höra detta också.

Hon erbjöd mig dietist och när jag tackade nej fick jag höra att det var ju mitt eget ansvar som mamma om jag vägrade ta emot hjälpen som erbjuds. Kändes som en ganska stark markering om att jag inte dög.

Jag tycker personligen att jag inte är extremt stor då jag (som alla andra i familjen) är en kurvig tjej med bröst och rumpa men ändå bibehållna proportioner. Blev självklart jätteledsen att hon var på mig så..

Inför min sambo sa hon att han borde hålla koll på mig och att jag fick endast gå upp NÅGRA KILO under graviditeten. Inte banta eller så men helst inte gå upp mer än 6 kg.

Jag förstår inte hur hon fick evkationen att gå ihop. Min sambo vägde 5 kg när han föddes av sin ultrasmala mamma, vad ska jag göra av moderkaka, extrablod osv om jag får ett stort barn?

Jag bytte bm men känner ångest varje dag o så kul är det inte. Önskar dom visade mer förståelse. Jag har 2 hundar jag motionerar 3 ggr om dagen, bra kondition men ändå en övervikt och jag trivs faktiskt med det..

Svar på tråden BF september 2011