• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • NornaB
    Lillywhite skrev 2011-03-16 16:09:17 följande:
    Nu har mina sammandragningar satt fart... :/
    Är i vecks 16 och har haft tydliga sammandragningar de två sista dagarna. Jobbar m 21 3-5 åringar så det är full fart hela tiden och jag har känt av det i samband med på-avklädningen, man far ju upp o ner hela tiden då.
    Är det nån som haft det såhär tidigt utan att det är någon fara...?

... o flytningarna ska vi inte tala om- nån mer med RIKLIGA flytningar? Usch! Känner sig RÄTT ofräsch :(
    Jag har också lite sammandragningar mest på kvällarna. Nån gång ibland gör dom ont.  Jag ska på inskrivning i morgon och ska fråga BM om det då. Tycker jag har sen inskrivning, är 14 + 4 i morgon. Och flytningar har jag haft hela tiden. Mer eller mindre....
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • CEEW

Här är en till med skit äcklig smak i munnen efter allt jag ätit! Springer runt med tuggummi, halstabletter och borstar tänderna flertalet gånger/dag!!

velvet skrev 2011-03-16 10:51:42 följande:
    ska göra RUL när jag är i v. 19+0, är detta sent tycker ni?

är i v. 15 nu och kan inte direkt säga att jag känner bebben... har inga barn sedan tidigare,

behöver jag vara orolig? :(

Jag ska göra rul i V 18+1. Vad jag läst så får de flesta rul i v 18+ - 19+....
    Är också i V 15, kan inte säga jag känner av bebisen.. - första för mig med.
    Är inte ett dugg orolig, vissa känner inte försen i v 20+ och dit är det ju länge!

• Flisan79
    Flisan79 skrev 2011-03-16 17:22:07 följande:
    Jag har haft sd med båda mina tidigare från v 14. Första hade jag hela grav utan problem. Andra var det lite värre samt att de började komma vid vila och gjorde lite ont ibland. Då vart min livmodertapp påverkad så jag blev sjukskriven från v 27.

Det kan vara helt ofarligt (fast skulle nog lyssna på kroppen och ta det lite lugnare), det kan också bero på något knas. UVI ken ge mycket sd tex. Bäst du lyssnar med din BM ifall att
    Glömde skriva att det är vanligare att få SD tidigare i graviditeten som omföderska.
    Sen glömde jag skriva att jag har slemniagara mellan bena. Ofräsht är bara förnamnet Kräks
  • Melinda och Melvin

En till med rikliga slemmiga flytningar.. usch!! har kännt av små spänningar men vet inte om det kan vara sammandragningar redan =/ vecka 13 (12+3) är väl ändå för tidigt?

☆ ♥ www.mellie.se ♥ ☆
  • skomakarfrun
    MelindaBjörk skrev 2011-03-16 17:53:47 följande:
    En till med rikliga slemmiga flytningar.. usch!! har kännt av små spänningar men vet inte om det kan vara sammandragningar redan =/ vecka 13 (12+3) är väl ändå för tidigt?
    hur känns sammandragningar??, jag har också spänningar i livmodern men tolkar det som att den växer.. trodde sammandragningar kändes som kramper typ..
    lilla ärtan, stanna där du är
  • Två Barns Mamma
    skomakarfrun skrev 2011-03-16 18:33:39 följande:
    hur känns sammandragningar??, jag har också spänningar i livmodern men tolkar det som att den växer.. trodde sammandragningar kändes som kramper typ..
    Sammandringar jhade jag tidigt både förra gången och nu med, de ska inte göra ont dock.. men magen bli juh spänd..
  • skomakarfrun

ja

Två Barns Mamma skrev 2011-03-16 18:35:27 följande:
    Sammandringar jhade jag tidigt både förra gången och nu med, de ska inte göra ont dock.. men magen bli juh spänd..
    jaha, jag har bara molvärk så då är det nog inte sammandragningar, tids nog får jag veta hur det känns antar jag Flört
    lilla ärtan, stanna där du är
  • Två Barns Mamma
    skomakarfrun skrev 2011-03-16 18:38:13 följande:
    jajaha, jag har bara molvärk så då är det nog inte sammandragningar, tids nog får jag veta hur det känns antar jag Flört
    Molvärken har jag med, och det e för att det växer.. ;)
  • 83Lovika

Antar att jag hade en sammandragning igår kväll när jag la mig i sängen.
    Livmodern blev stenhård men gjorde inte ont.
    Första graviditeten någonsin, gravid i vecka 14

• Melinda och Melvin
    skomakarfrun skrev 2011-03-16 18:33:39 följande:
    Jag vet att det inte var molvärk jag hade.. det spände till en kort stund sen försvann det igen.. sammandragning ska ju bli hård typ.. men jag har bakåtliggande livmoder så jag känner inte av det lika mkt nu men det lär ju bli starkare o starkare under veckorna =P
    ☆ ♥ www.mellie.se ♥ ☆
Svar på tråden BF september 2011