• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Mliic

Jag har en grej som jag tänker på väldigt ofta nu! Jag vill INTE gå upp lika mycket denna gång som sist. jag var gigantiskt stor och gick upp 24kg=/ jag åt i ju för sig allt som kom i min väg och denna gång är det inte alls så. Men jag oroar mig ändå!! La upp en del bilder i mitt galler och ni förstår om ni ser dom!
    Jag fick massa foglossning sist med så det var ju inte direkt skönt att röra på sig speciellt mycket!
    Jag vet att alla graviditeter är olika så det behöver ju inte bli likadant som sist!

• Renni
    Vill bara säga till alla er som en hel del sammandragningar att be BM göra en urinodling för att se så att ni inte är bärare av GBS.

Jag hade jätte mycket sammandragningar med mitt första barn från vecka 20.... Jag hade jätte problem med att bara gå till jobbet cirka 250 meter. De gjorde en odling och det visade sig att jag hade GBS i urinen... Vilket kan vara farligt för bebisen.
    Jag fick kåvepenin & även antibiotika vid förlossningen.

Vill inte skrämmas när jag skriver detta men jag vet att många inte vet om denna bakterien & vill gärna uppmärksamma detta eftersom jag själv haft besvär.

Ni som vill kan läsa mer här :

http://www.medscinet.se/infpreg/allinfo/main.asp?topic=6

jag själv ska till BM imon för att göra en odling eftersom jag fått besvär nu igen....Och jag hoppas även att jag komma få lyssna på den lilla bebben =)
  • Flisan79
    Mliic skrev 2011-03-16 19:10:49 följande:
    Jag har en grej som jag tänker på väldigt ofta nu! Jag vill INTE gå upp lika mycket denna gång som sist. jag var gigantiskt stor och gick upp 24kg=/ jag åt i ju för sig allt som kom i min väg och denna gång är det inte alls så. Men jag oroar mig ändå!! La upp en del bilder i mitt galler och ni förstår om ni ser dom!
    Jag fick massa foglossning sist med så det var ju inte direkt skönt att röra på sig speciellt mycket!
    Jag vet att alla graviditeter är olika så det behöver ju inte bli likadant som sist!
    Har precis samma tankar då jag gick upp samma som du förra grav. Kan varken skylla på vattensamling eller eller bebis (även om hon vägde 4200g) utan var helt enkelt för mycket fett . Så länge jag var gravid kändes det OK för då är kulan lixom domenant men efter var det direkt deprimerande och till skillnad från första barnet behövde jag käpa hårt för att gå ner dem igen.
  • Mliic

Skönt att någon känner igen sig.
    Jag gick ner alla kg igen men det tog tid, lång tid! Men min mage ser ut (självklart nu men också innan jag blev gravid igen) som en bebis mage,och spänner jag magmusklerna så får jag som en limpa mitt på magen så jag tror jag lider av " delade magmuskler".. Inte så fränt! Så denna gång kommer jag få jobba stenhårt.
    Och då skulle det ju underlätta en heldel om jag inte gick upp lika mycket! För jag har inte varit nöjd med magen alls sen innan graviditeten 2008..

• Flisan79
    Mliic skrev 2011-03-16 20:07:24 följande:
    Skönt att någon känner igen sig.
    Jag gick ner alla kg igen men det tog tid, lång tid! Men min mage ser ut (självklart nu men också innan jag blev gravid igen) som en bebis mage,och spänner jag magmusklerna så får jag som en limpa mitt på magen så jag tror jag lider av " delade magmuskler".. Inte så fränt! Så denna gång kommer jag få jobba stenhårt.
    Och då skulle det ju underlätta en heldel om jag inte gick upp lika mycket! För jag har inte varit nöjd med magen alls sen innan graviditeten 2008..
    Japp, låter som delade magmuskler. De måste tränas på speciellt sätt för att ha chans att gå ihop, Vanliga sit-ups gör saken bara värre. Finns något som heter Tupler metoden, annars är det statiska övningar som gäller typ plankan.

Ja det räcker ju med att man ska få ordning på muskler osv. En massa överkilon man inte är nöjd med gör ju knappast att man känner sig mer attraktiv efter fl.
  • sockerslav

Satt på föräldramöte på dotterns förskola tidigare ikväll och kände en riktig tydlig buffning i magen. Myyyyyysigt!!

• katzon
    sockerslav skrev 2011-03-16 20:24:41 följande:
    Satt på föräldramöte på dotterns förskola tidigare ikväll och kände en riktig tydlig buffning i magen. Myyyyyysigt!!
    Ja det är mysigt som tusan!!!
    Grattis!!!!! Solig
    -Elias 030328- -Bebis BF 110906-
  • katzon

Flisan79: Tatueringarna som är i ditt galleri, är det du som har gjort dom?

-Elias 030328- -Bebis BF 110906-
  • NornaB

Blir VAB för mig i morgon! Mellangrabben har åkt på vattekoppor! Hoppas den lille oxå får det! 

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • Cornellia

Åhh imorgon är det RUL för mig, och jag är ordentligt nervös. Håll tummarna att bebisen lever och är frisk!

Svar på tråden BF september 2011