• Analoga

Halv 8 hos mig

Hittar ingen tråd för denna säsong så jag startar en ny

Här kan vi diskutera programmet; risa, rosa o kritisera el berömma! SoligSkål

• Svar på tråden Halv 8 hos mig
  • Mia386
    AgnesGN skrev 2011-03-08 21:18:54 följande:
    vet du inte om att den går på tv4play.se en vecka gratis... =)
    jo jag vet, men har haft en bråkig dotter så det har ju inte gått... 
  • mimsan01
    PrincessOfIce skrev 2011-03-08 21:14:58 följande:
    Hoppar in.. Väldigt speciell men samtidigt spännande mat idag.. Tyckte dock att gårdagens lät betydligt godare..
    Fast det där honungssmöret lät spännande...
    Jag tycker det var riktigt kul med ett lite annorlunda upplägg med träskålar och utan gafflar osv! Förrätten kanske var lite väl enkel matlagningsmässigt, men den passade ju bra in i temat! Det där honungssmöret tyckte jag också lät spännande! Och lammracksen såg ju galet goda ut!
    Men att han orkade vispa grädden för hand? Gör ni också det? Det skulle jag aldrig orka!! hahaha!! Det är pluspoäng på sånt!!
  • Analoga

Kvällens meny gillar jag   Bla helstekt oxfilé till huvudrätt...och nånting med hummer/krabba till förrätt Tungan ute  Gäller att inte vara hungrig när man ser programmet ikväll

• PrincessOfIce

Oxfilé lät smarrigt men jag är ingen hummerfantast men det ska bli kul att titta på..
    Vi hamnar ju hos damen som inte gillar efterrätter så vi får se vad hon själv serverar samt om de andra gillar det..

• Moflo

Tycker att det allt som oftare är med personer som inte gillar efterrätter, det är nästan en varje vecka.

• Gurkan
    mimsan01 skrev 2011-03-09 12:54:18 följande:
    Jag tycker det var riktigt kul med ett lite annorlunda upplägg med träskålar och utan gafflar osv! Förrätten kanske var lite väl enkel matlagningsmässigt, men den passade ju bra in i temat! Det där honungssmöret tyckte jag också lät spännande! Och lammracksen såg ju galet goda ut!
    Men att han orkade vispa grädden för hand? Gör ni också det? Det skulle jag aldrig orka!! hahaha!! Det är pluspoäng på sånt!!
    Har alltid vispat grädde för hand till för två år sedan då sambon tyckte att vi skulle införskaffa en elvisp. Jag tyckte det var slöseri med pengar men har ju vant mig vid den nu... Innan vispade jag verkligen allt för hand :D
  • Analoga
    Gurkan skrev 2011-03-09 17:46:43 följande:
    Har alltid vispat grädde för hand till för två år sedan då sambon tyckte att vi skulle införskaffa en elvisp. Jag tyckte det var slöseri med pengar men har ju vant mig vid den nu... Innan vispade jag verkligen allt för hand :D
    Fyy vad jobbigt att vispa för hand!
  • k girl

Äggvitor vispar jag alltid för hand! Man slår ju in luft när man handvispar, det brukar bli bättre resultat - men jag vispar också med elvisp för att jag är lat.

• Gurkan

Dagens meny var otroligt flådig. En halv hummer till förrätt och helstekt oxfilé med rödvinssås till huvudrätt och glass och bär till efterrätt. Gott det tror jag säkert att det var men jag tyckte det kändes en aningen tråkigt... Något som var och varannan bjuder på...

• Analoga
    Gurkan skrev 2011-03-09 20:53:40 följande:
    Dagens meny var otroligt flådig. En halv hummer till förrätt och helstekt oxfilé med rödvinssås till huvudrätt och glass och bär till efterrätt. Gott det tror jag säkert att det var men jag tyckte det kändes en aningen tråkigt... Något som var och varannan bjuder på...
    Tycker tvärtom; det var lite mer annorlunda mot vad många bjuder på. Kanske inte huvudingredienserna men tillbehören iaf. Såg gott ut med örtagårdssåsen och oststängerna till förrätten t ex...  efterrätten verkade också god med det lite syrliga i glassen....menyn tilltalade mig rakt igenom.

Hon lär ju vinna, inte fasen tror jag killen i morgon slår 26 poäng!

Men jädran vad impad jag är över att hon gått ner 50 kg!!!! Undrar hur hon klarat det?

Var det någon som sade att hon finns här på Familjeliv? Vad heter hon i så fall?
Svar på tråden Halv 8 hos mig