• Analoga

Halv 8 hos mig

Hittar ingen tråd för denna säsong så jag startar en ny

Här kan vi diskutera programmet; risa, rosa o kritisera el berömma! SoligSkål

• Svar på tråden Halv 8 hos mig
  • Gurkan
    Analoga skrev 2011-03-23 21:10:46 följande:
    Vad tyckte ni om kvällens meny?  Jag tyckte menyn var tilltalande rakt igenom - och värdinnan verkade väldigt behaglig som person
    Hennes efterrätt såg riktigt god ut!
    Huvudrätten hade jag lite svårt för den söta frukten men en härlg långkokt gryta är ju bara så gott"
  • mimsan01

Förrätten och efterrätten såg supergoda ut. Grytan..... nja... Gryta är alltid gott, men igår var jag inte så sugen på gryta....

Hade jag gjort efterrätten så hade jag nog gjort en varm eller ljummen äppelkompott med lite goda kryddor. Tycker det var liiiiiiite enkelt att bara sleva upp äppelmos!

• Moflo
    mimsan01 skrev 2011-03-24 09:06:19 följande:
    Förrätten och efterrätten såg supergoda ut. Grytan..... nja... Gryta är alltid gott, men igår var jag inte så sugen på gryta....

Hade jag gjort efterrätten så hade jag nog gjort en varm eller ljummen äppelkompott med lite goda kryddor. Tycker det var liiiiiiite enkelt att bara sleva upp äppelmos!
    Men hade hon inte gjort äppelmosen själv då? Tyckte det såg ut att vara stora bitar i den.
    Men ljummen kompott med kryddor lät ju hur gott som helst!
  • mimsan01
    Moflo skrev 2011-03-24 09:31:14 följande:
    Men hade hon inte gjort äppelmosen själv då? Tyckte det såg ut att vara stora bitar i den.
    Men ljummen kompott med kryddor lät ju hur gott som helst!
    Ja det hade hon säkert gjort, och äppelmos är ju hur gott som helst! Jag var bara mer sugen på just ljummen äppelkompott.. Haha!! Jag kanske lever mig in i programmen lite väl mycket?
  • Analoga
    Gurkan skrev 2011-03-24 07:50:24 följande:
    Hennes efterrätt såg riktigt god ut!
    Huvudrätten hade jag lite svårt för den söta frukten men en härlg långkokt gryta är ju bara så gott"
    mmm - jag är väldigt svag för köttgrytor som blir så där möra så det nästan faller isär..och broccolimoset såg gott ut oxå Tungan ute
  • mer grubbel

Åh vad Roman är mysig! Jag tror jag är kär! Hjärta

• Analoga
    mer grubbel skrev 2011-03-24 19:44:45 följande:
    Åh vad Roman är mysig! Jag tror jag är kär! Hjärta
    Ja han är lite speciell, lite sådär mysigt bohemisk
  • Gurkan

Roman verkar ju vara helmysig och hans meny var för mig riktigt tilltalande!
    Fast jag hade nog velat rosta vitlöken i förrätten så det inte blir så där väldigt skarpt. Men vit chokladmousse är underbart och köttfärsbiffar, om de är gjorda på bra färs!, är bland det godaste jag vet! Att det var salt gjorde inget, jag är saltoman..

Det som var mest synd var att han kom sist, jag önskar att pretto-mario hade gjort det så man tryckt till honom lite!

• Elins mamma 2010
    Elins mamma 2010 skrev 2011-03-24 20:05:03 följande:
    det var kul när Roman klantade sig och sa att inget kan vara för salt, haha
    Mario menar jag såklart!
Svar på tråden Halv 8 hos mig