• Analoga

Halv 8 hos mig

Hittar ingen tråd för denna säsong så jag startar en ny

Här kan vi diskutera programmet; risa, rosa o kritisera el berömma! SoligSkål

• Svar på tråden Halv 8 hos mig
  • Rigmor Mortis

Haha, gårdagens illa dolda skryt var roligast i hela avsnittet tyckte jag; "det kan vara hagel kvar för jag sköt rådjuret själv!"

• Natashi

Asså herregud e människan hög eller hahahaObestämdCool

• mer grubbel
    Natashi skrev 2011-03-17 19:40:25 följande:
    Asså herregud e människan hög eller hahahaObestämdCool
    Hahaha!
  • Elins mamma 2010
    Gurkan skrev 2011-03-17 08:53:52 följande:
    Det var inte bara jag som reagerade på hur lite det var på tallrikarna!
    Vad la han sina 950 kr på? Vinerna?

Några tunna rödbetsskivor och en skiva getost till förrätt och en(!) potatis och några skivor kött till huvudrätt som dessutom serverades kall om man fick tro en av deltagarna. Vilket jag gör för han kan inte haft det länge i ugnen när han värmde för då hade ju köttet inte varit så rött.
    Olivolja i all ära men nej jag köpte inte att ha det på efterrätten! Saltet däremot!

"Det här är perfekt stekt" jasså? Kanske för dig men skivan du visade på var en som en av dina gäster lämnat kvar
    Jag har ofta tänkt att det är konstigt att så många serverar rött kött. Många tycker inte om det och då uppskattar de ju inte direkt varmrätten. Visst finns det många som gillar rött kött men om man serverar "mediumkött" så borde väl fler gilla köttet? De som egentligen tycker bättre om rödare kött kan iallafall äta det mediumstekta. Lite rörigt skrivet, hoppas ni förstår hur jag menar.
    Mia386 skrev 2011-03-17 22:17:47 följande:
    Ja det var värst hon bytade och hade sig, en helt ny meny!  Förvånad
    haha ja det var en väldig massa byten. Från kyckling till kalkon var ju inte direkt ett litet byte heller, för visst stod det väl kyckling i menyn?
  • Rigmor Mortis
    Elins mamma 2010 skrev 2011-03-18 09:20:42 följande:
    haha ja det var en väldig massa byten. Från kyckling till kalkon var ju inte direkt ett litet byte heller, för visst stod det väl kyckling i menyn?
    Japp, fast istället för kyckling och krossade tomater blev det kalkon och tomatpuré i grytan. Och istället för falafel blev det hummus, och så skippade hon de vaniljkokta körsbären till efterrätten. Jag tycker inte hon riktigt förtjänade 19 poäng även om ersättningsrätterna blev ok.
  • Natashi
    Rigmor Mortis skrev 2011-03-18 09:30:08 följande:
    Japp, fast istället för kyckling och krossade tomater blev det kalkon och tomatpuré i grytan. Och istället för falafel blev det hummus, och så skippade hon de vaniljkokta körsbären till efterrätten. Jag tycker inte hon riktigt förtjänade 19 poäng även om ersättningsrätterna blev ok.
    Hon var ju helflummig...
  • Gurkan
    Rigmor Mortis skrev 2011-03-18 09:30:08 följande:
    tomatpure istället för krossade tomater lät ju inte allt för gott och hummus istället för falafel?
    Men jag sa hemma till sambon att nu ställde hon tillbaka chokladgrädden slår vad om att hon tar jordgubbsgrädden
  • Rigmor Mortis
    Älskarlivet skrev 2011-03-18 10:59:16 följande:
    950 Är det vad allt får kosta toalt? JAg har alltid undrat budgeten ochvem som betalar .
    Det får väl kosta mer men då får de betala själva
Svar på tråden Halv 8 hos mig