• Analoga

Halv 8 hos mig

Hittar ingen tråd för denna säsong så jag startar en ny

Här kan vi diskutera programmet; risa, rosa o kritisera el berömma! SoligSkål

• Svar på tråden Halv 8 hos mig
  • Rigmor Mortis
    Rigmor Mortis skrev 2011-03-18 09:30:08 följande:
    Japp, fast istället för kyckling och krossade tomater blev det kalkon och tomatpuré i grytan. Och istället för falafel blev det hummus, och så skippade hon de vaniljkokta körsbären till efterrätten. Jag tycker inte hon riktigt förtjänade 19 poäng även om ersättningsrätterna blev ok.
    Just ja, jordgubbsgrädde istället för vanlig, couscous blev bulgur, salladen flyttades till förrätt istället för huvudrätt och russinen ersattes av röda bär med påhittat namn. Håhå jaja!
  • mimsan01

Jaha denna veckan bär det av till Malmö.
    Kvällens meny:
    Hummersoppa
    Oxfilé med murkelsås
    Punschglass med grädde

Låter gott på förhand tycker jag. Lite nyårsmeny nästan!  

Har ni också tänkt på att det praktiskt taget ALDRIG är den som har middagen på måndagar som vinner? Jag har ingen statistik på det, men jag tror faktiskt aldrig att det har hänt att måndagsvärden har vunnit.

• Gurkan
    mimsan01 skrev 2011-03-21 11:38:18 följande:
    Jaha denna veckan bär det av till Malmö.
    Kvällens meny:
    Hummersoppa
    Oxfilé med murkelsås
    Punschglass med grädde

Låter gott på förhand tycker jag. Lite nyårsmeny nästan!  

Har ni också tänkt på att det praktiskt taget ALDRIG är den som har middagen på måndagar som vinner? Jag har ingen statistik på det, men jag tror faktiskt aldrig att det har hänt att måndagsvärden har vunnit.
    Återigen hummer, oxfile och ckolad eller glass till efterrätt. Visst finns det miljoner varianter av det men det känns så uttjatat med humer och oxfile :(
  • mimsan01
    Gurkan skrev 2011-03-21 12:20:02 följande:
    Återigen hummer, oxfile och ckolad eller glass till efterrätt. Visst finns det miljoner varianter av det men det känns så uttjatat med humer och oxfile :(
    Ja, det är ju säkra kort som det är svårt att misslyckas med, plus att det är mat som inte upplevs som så vardagsbetonad.  
    Alltid gott, men sällan några nya smaksensationer.

Just nu ska alla bjuda på choklad eller parfait eller glass till efterrätt, förut skulle alla bjuda på typ pannacotta eller chokladfondant. Det var det ett tag sen jag såg nu.  
  • tjolahopp81

Hej!
    Jag hoppar in här i tråden!
    I lördags blev vi bjudna på trerätters från halv 8 hos mig- boken. Riktigt gott var det (blinier m dillpesto, löjrom, cr. fr. m.m./ankbröst, potatisgratäng med chevre, rödvinssås/cheesecake)!
    En sak jag tänkt på, rätta mig om jag har fel, men visst bjuder många på cheesecake denna säsong?!
    Ikväll väntar en ny god vecka hoppas vi på då...

• Rigmor Mortis

Jag tror jag tipsat förr i den här tråden, men ni som har BBC Lifestyle - se Come Dine with Me, det brittiska originalet, också! Skillnaderna är slående både på maten (mycket finare i Sve), hemmen (somliga städar knappt ens där) och folket (springer ifrån bordet och kräks, somnar vid bordet). Stor underhållning!

• mimsan01
    Rigmor Mortis skrev 2011-03-21 13:06:54 följande:
    Jag tror jag tipsat förr i den här tråden, men ni som har BBC Lifestyle - se Come Dine with Me, det brittiska originalet, också! Skillnaderna är slående både på maten (mycket finare i Sve), hemmen (somliga städar knappt ens där) och folket (springer ifrån bordet och kräks, somnar vid bordet). Stor underhållning!
    Det låter verkligen.... cirkus!

Har inte BBC Lifestyle, man kanske kan kolla på nätet?
  • Gurkan
    Rigmor Mortis skrev 2011-03-21 19:41:56 följande:
    Jag kan säga det redan nu: jag avskyr Mario. Pretto-fjant.
  • k girl
    Rigmor Mortis skrev 2011-03-21 19:41:56 följande:
    Jag kan säga det redan nu: jag avskyr Mario. Pretto-fjant.
    Agree.
Svar på tråden Halv 8 hos mig