• Analoga

Halv 8 hos mig

Hittar ingen tråd för denna säsong så jag startar en ny

Här kan vi diskutera programmet; risa, rosa o kritisera el berömma! SoligSkål

• Svar på tråden Halv 8 hos mig
  • Gurkan
    delirium skrev 2011-03-25 00:18:40 följande:
    Ros-marie hette hon väl? 
    Kändes bra att hon vann iaf, kul att hon fick en nia av Roman =) 
    Visst hette hon RosMarie och jag tyckte hon verkade så härlig. Mild och mjuk till sättet men jag tror ändå det finns en vilja av järn där bakom någonstans.
  • mimsan01

Vilket roligt gäng det var den här veckan! Udda kille som dyker upp i mora-dräkt och spelar ler-gök! Kul idé!

Fast jag fattar inte varför Erik stekte köttet så tidigt? Men det verkade ju gå hem ändå, förutom hos hon som tyckte det var lite för well-done. Efterrätten blev jag lite sugen på att prova!

• Analoga
    mimsan01 skrev 2011-03-29 12:22:50 följande:
    Vilket roligt gäng det var den här veckan! Udda kille som dyker upp i mora-dräkt och spelar ler-gök! Kul idé!

Fast jag fattar inte varför Erik stekte köttet så tidigt? Men det verkade ju gå hem ändå, förutom hos hon som tyckte det var lite för well-done. Efterrätten blev jag lite sugen på att prova!
    Ja karlarna var lite udda båda två den här veckan

Gårdagens värd verkade ju rätt mysig till sättet måste jag säga, men det var väl det enda positiva jag kom på
  • Mia386
    Analoga skrev 2011-03-29 13:18:05 följande:
    Ja karlarna var lite udda båda två den här veckan

Gårdagens värd verkade ju rätt mysig till sättet måste jag säga, men det var väl det enda positiva jag kom på
    tyckte maten verkade helt ok, fast jag inte är så förtjust i messmör eller hjorton ^^ 
    ja männen verkade verkligen speciella.  
    Anna-Lucia 25/11-10 <3 mia386.blogspot.com/
  • tantS

Tyckte den här veckan kändes väldigt "intern" för dalmasar. För det första verkade alla känna alla och sen gick hela programmet ut på att hylla dalarna! Jo, dalarna är ett väldigt fint landskap, men seriöst :P Som skåning kunde jag lika gärna ha kollat på en finsk version och känt lika stor samhörighet :P Känns som att alla kommer bjuda på lingon och messmör precis som att det är det enda  man äter i norrland!

Hoppas på tanten idag! Hon var den enda som verkade ens lite intressant..

• Gul13
    tantS skrev 2011-03-29 16:44:52 följande:
    Tyckte den här veckan kändes väldigt "intern" för dalmasar. För det första verkade alla känna alla och sen gick hela programmet ut på att hylla dalarna! Jo, dalarna är ett väldigt fint landskap, men seriöst :P Som skåning kunde jag lika gärna ha kollat på en finsk version och känt lika stor samhörighet :P Känns som att alla kommer bjuda på lingon och messmör precis som att det är det enda  man äter i norrland!

Haha ja men det är ju så i dessa små städer / hålor. ALLA KÄNNER JU ALLA liksom. Och de var i Dalarna ... Inte i Norrland Skämt å sido. Jag tyckte däremot att maten igår kändes ... väldigt b. En oxfile som är genomstekt ... Uppläggningen liksom. Eller snarare brist på uppläggning! Suck. Och en keps inomhus när man sitter och äter ... Verkligen mycket b får jag säga!
  • Analoga
    tantS skrev 2011-03-29 16:44:52 följande:

....och Dalarna är INTE i Norrland Det tillhör Svealand.
  • tantS
    Analoga skrev 2011-03-29 17:18:09 följande:
    Haha, alltså.. Allt ovanför småland kallas i skåne för landet där uppe i norr, alltså norrland.. .. .. :P

Nu håller jag på och driver med mitt landskap precis så som jag störde mig på att de gjorde igår. Haha!
  • Gurkan
    Analoga skrev 2011-03-29 17:18:09 följande:
    Men ändå lät exotiskt för oss nere i södra Sverige ;P

hade dock väldigt svårt för dalmasens mössa och lergöken men jag ska försöka släppa det. Liksom uttrycket "flatetta". Maten kändes väl robust men jag är inte förtjust i messmör eller hjortron i och lite allergisk att man förstör oxfilén på det sättet... Hoopas på bättre ikväll
  • Analoga

Som VANLIGT skitfotboll som senarelägger halv 8 hos mig. Blir halv 10 hos mig ikväll

Svar på tråden Halv 8 hos mig