• Anonym (Nyfikna jag)

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

(osäker på under vilket ämne ja skulle placera denna fråga, inget relationsPROBLEM detta, men relationsfråga)

En fråga som kom upp på jobbet under lunchen hos oss, nyfiken hur det är för er därute.. :)

Ni som är sambos:

Hur ofta hörs ni med era respektive under dagen/då ni båda/ena jobbar?
    SMS/Samtal?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 14:23
    Gäller även de som är gifta givetvis, sorry! :) alla som bor ihop med andra ord.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 16:35
    loggade in idag och ser att det kommit in 449 svar! är helt CHOCKAD :)
    RIKTIGT kul att så många svarade, skall läsa igenom det ikväll. Fortsätt bidra med inlägg!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 11:59
    Hej alla igen! Har knappt hunnit läsa alla svar, väldigt oväntat att SÅ många skulle svara. Sjukt kul! :D

En till fråga: Blir ni "irriterade/ledsna" om ni smsar eran sambo (och ni vet att möjligheten finns för honom/henne att svara) men ni får inget svar tillbaka, efter flera timmar först? Något som ni reagerar på, ärligt?
  • Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?
  • LinnsMamma

Hör av oss till varandra varje dag när vi är på jobbet. Ibland 1 gång, ibland flera ggr. Vi vill egentligen inget speciellt, men oftast är det bara för att få höra den andres röst:)
    Och vi har vart tillsammans i 7år så är inte pga nyförälskelse. Utan bara en vana som vi har lite svårt o hålla oss ifrån:)

• evelayna

vi är sambos å de är väl från dag till dag han är arbetslös och jag jobbar ca 1-2 dagar i veckan annars går vi mest hemma å umgås.

för de mesta så brukar vi sms ett par gånger när jag jobbar.
    där han jobbade förut fick han inte ha telefonen på så de kunde bli nåt på nån rast om de va nåt han ville ja skulle göra eller om ja ville han skulle göra nåt.

• Dundermamman

Eftersom vi arbetar på samma fartyg, så ses vi vid varje måltid eftersom jag är kock där
    Dessutom ses vi ju på kvällarna ombord... tittar på teve, badar bastu osv...

När jag är ledig och han är iväg på jobb hörs vi av via mail, telefon eller sms minst en gång/dag.

*Om man söker efter regnbågen får man faktiskt stå ut med lite regn*
  • fritzzz

min sambo har faktiskt ringt mig från jobbet två gånger om dagen varje dag sedan vi träffades för tre år sedan. Glad   vi pratar aldrig länge men det e så härligt att höra hans röst en liten stund. Hjärta

• redneck girl

blir nog ett par ggr om dagen . han är sin egen, så ingen skulle skälla på honom .

• Catgodess

Någon gång om det är något större som hänt eller om jag vill att han ska handla något på hemvägen, mest via sms.

• Serla
    Serla skrev 2011-01-25 15:36:20 följande:
    Vi brukar höras 2-3 gånger per dag ungefär
    ...per mail, inte tele!
  • Neelah
    Anonym skrev 2011-01-25 15:44:50 följande:
    Undrar mig vad man har för sig på sitt jobb om man har tid och ork att sms o ringa varandra så ofta som en del verkar göra. Inte klokt. Vad är det för chefer som godkänner det? Ringer till min sambo om det är något viktigt t ex sjukdom mig eller barnen. Inte för att tramsa runt. Han är läkare och har definitivt inte tid, lust eller möjlighet att fixa med mobilen på jobbet.
    Egen företagare - översättare. Så länge jag möter kundernas deadlines gör jag precis som jag vill och min mans situation är ungefär densamma. Om han ta en minut och skickar ett meddelande på Skype så blir inte hans arbete lidande av det så länge han blir klar med det han håller på med.
    Följ dina drömmar var de än leder
  • Catti41

Nån gång hörs vi av, om inte annat för att uppdatera hur det var på förskolan på morgonen och om det är något den andre behöver veta. Och sen kanske nåt om något som behöver handlas. Oftast hörs vi av per mejl/sms.

Så länge vi gör det som ska göras så spelar det ingen roll vad vi gör den övriga arbetstiden (nu gör vi ju båda mkt mer än det osm behöver göras) i teorin skulle jag kunna sova bort en timme om dagen på arbetstid och ändå hinna med det som ska göras.

• fucktard

När han är på jobbet - så gott som aldrig. Tror han ringt mig två gånger från jobbet, sammanlagt, och då har det varit något viktigt.

När jag jobbar som personlig assistent - några sms när det absolut inte finns något att göra, och vi säger alltid god natt.
    När jag jobbar på äldreboende - bara om det är något viktigt.
    När jag är i skolan - kan skicka något sms och fråga mindre viktiga saker, som "ska jag handla det och det till ikväll?", under raster.

Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?