• Anonym (Nyfikna jag)

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

(osäker på under vilket ämne ja skulle placera denna fråga, inget relationsPROBLEM detta, men relationsfråga)

En fråga som kom upp på jobbet under lunchen hos oss, nyfiken hur det är för er därute.. :)

Ni som är sambos:

Hur ofta hörs ni med era respektive under dagen/då ni båda/ena jobbar?
    SMS/Samtal?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 14:23
    Gäller även de som är gifta givetvis, sorry! :) alla som bor ihop med andra ord.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 16:35
    loggade in idag och ser att det kommit in 449 svar! är helt CHOCKAD :)
    RIKTIGT kul att så många svarade, skall läsa igenom det ikväll. Fortsätt bidra med inlägg!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 11:59
    Hej alla igen! Har knappt hunnit läsa alla svar, väldigt oväntat att SÅ många skulle svara. Sjukt kul! :D

En till fråga: Blir ni "irriterade/ledsna" om ni smsar eran sambo (och ni vet att möjligheten finns för honom/henne att svara) men ni får inget svar tillbaka, efter flera timmar först? Något som ni reagerar på, ärligt?
  • Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?
  • SailorGirl

Ibland inte alls, ibland flera gånger. Lika ofta för att bara säga hej som för att säga något om tvättiden/matinköp/förseningar etc.

• Anonym

Vi hörs oftast inte alls. Men vi samåker så han ringer mig när han står utanför med bilen.

• 010306

en gång eller 2.. han jobbar på bortaplan under veckorna & till sent på kvällarna så inte alltid man orkar prata innan han  somnar..

• MiaKelekia

Jag är hemma och studerar på distans, sambon jobbar sju till fyra. Han hör i princip av sig till mig två till fyra gånger om dagen, antingen via sms eller telefon. Ofta är det saker som kan vänta med att dryftas till han kommer hem, men han ringer ändå.
    Jag tycker det är jättemysigt och behöver verkligen aldrig känna mig bortglömd. =)
    Själv hör jag av mig till honom kanske en till ett par gånger om dagen och bara då det är någonting jag behöver säga innan han kommer hem. Vet inte varför det är så, men jag vill väl inte störa honom då jag vet att han har ett väldigt krävande jobb, och så hör ju han av sig när han har tid så då kan jag säga det då.

• fru edinge

Hehe..min man kan ringa hem i snitt 7 gånger per dag, jag ringer endast honom om han ska handla med sig ngt hem..jag hatar att prata i telefon, medan Christoffer älskar det och ringer för att berätta det mest onödig grejjorna, någon som kört som en idiot, sett en fin hund etc...tror han gör det för att plåga mig )

• Lavish

Aldrig, om inget brådskande behöver avhandlas. Varför skulle jag hålla och ringa och messa med sambon när jag är på jobbet? Obestämd

• N1an

Inte alls. Jag jobbar och kan inte sitt och prata eller sms:a med mig man.

Men självklart kan vi höras om det är något viktigt. Att sonen blivit sjuk på dagis och vi måste prata ihop oss om vem som ska hem eller om någon av våra föräldrar hamnat på sjukhus eller så.

Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?