• Anonym (Nyfikna jag)

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

(osäker på under vilket ämne ja skulle placera denna fråga, inget relationsPROBLEM detta, men relationsfråga)

En fråga som kom upp på jobbet under lunchen hos oss, nyfiken hur det är för er därute.. :)

Ni som är sambos:

Hur ofta hörs ni med era respektive under dagen/då ni båda/ena jobbar?
    SMS/Samtal?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 14:23
    Gäller även de som är gifta givetvis, sorry! :) alla som bor ihop med andra ord.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 16:35
    loggade in idag och ser att det kommit in 449 svar! är helt CHOCKAD :)
    RIKTIGT kul att så många svarade, skall läsa igenom det ikväll. Fortsätt bidra med inlägg!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 11:59
    Hej alla igen! Har knappt hunnit läsa alla svar, väldigt oväntat att SÅ många skulle svara. Sjukt kul! :D

En till fråga: Blir ni "irriterade/ledsna" om ni smsar eran sambo (och ni vet att möjligheten finns för honom/henne att svara) men ni får inget svar tillbaka, efter flera timmar först? Något som ni reagerar på, ärligt?
  • Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?
  • Neelah

Visserligen är vi gifta och inte sambo, men jag svarar ändå. 

Vi har båda Skype på hela dagarna, så vi skickar meddelanden minst en gång per dag (vanligtvis min man som skickar och talar om när han åker från kontoret). Innan, när jag jobbade i butik, var det ytterst sällan vi hördes på dagarna. 

Följ dina drömmar var de än leder
  • Jennypenny83

Oerhört sällan... Jag hade blivit jätteirriterad om sambon ringde bara för att kolla läget i jobbetiden, jag har viktigare saker för mig och är ofta under tidspress. Prata kan vi göra hemma. Detta gäller både sms/ samtal.

Sms kan vi skicka om det inte är något akut, dvs. "vill du ta med dig mjölk hem" - man ska inte räkna med svar innan jobbedagen är slut.

Samtal endast om det är en frågeställing som inte kan vänta.

• Anonym (mimmi)

vi hörs lite nu å då, brukar skicka små onödiga puss å kram sms ibland..
    har han tråkigt på jobbet smsar eller ringer han mig och jag likaså.. ( vi har väldigt varierande belastning på båda våra arbeten)
    Det jobbiga är när jag MÅSTE få tag på honom av någon anledning, då har han nästan alltid glömt ladda mobilen Tungan ute

• enlitenbitkaka

Beror på...men via sms någon gång varje dag iaf. Kan vara något vi måste få fram - som "Köp med mjölk hem" eller bara ett sött sms. Ringer gör vi bara om det är superviktigt.

Igår glömde jag mobilen hemma och när jag kom hem hade sambon skickat "Vad tyst du varit idag älskling?"....så blir det tyst en dag så är det något ovanligt

Ebbe BF 31/7 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Camilita

Så olika, ibland tre gånger per dag och ibland en gång per dag. Sms:ar oftast jag älskar dig, saknar dig osv. Skickar mms på sonen.

Min kille jobbar långpannor, dvs 12-16 timmars pass. Som idag, från kl 08-23. Så han åker ju innan jag och sonen går upp och kommer hem när vi gått och lagt oss så då blir det så.

• WSalma

Normalt sett framåt kvällen, eftersom vi åker tillsammans och inte har fasta arbetstider, alltså måste vi stämma av när vi ska träffas. Om något händer under dagen (kan gå tidigare, måste arbeta längre etc.) så meddelar vi detta.

• pysselmajjo

Jag pluggar hemma så jag ringer honom när jag har tråkigt...typ 4 gånger om dagen. Han ringer också
    5-6 samtal under arbetstid blir det väl per dag.

• Kalycia

Oftast inte alls, annars kan vi sitta tio minuter och prata lite över mejlchatten nån gång under dagen om vi råkar vara inne samtidigt.

• Cornellia

Några gånger per dag.

Min man går alltid nån timme före mig och sedan ringer och väcker mig när jag ska upp.
    Sen brukar vi höras på eftermiddagen för att höra när han kommer hem, vem som ska hämta hunden på dagis och om det behövs handlas nått.
    Händer det nått kul under dagen så kan det kanske skickas ett SMS oxå.

Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?