• Anonym (Nyfikna jag)

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

(osäker på under vilket ämne ja skulle placera denna fråga, inget relationsPROBLEM detta, men relationsfråga)

En fråga som kom upp på jobbet under lunchen hos oss, nyfiken hur det är för er därute.. :)

Ni som är sambos:

Hur ofta hörs ni med era respektive under dagen/då ni båda/ena jobbar?
    SMS/Samtal?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 14:23
    Gäller även de som är gifta givetvis, sorry! :) alla som bor ihop med andra ord.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 16:35
    loggade in idag och ser att det kommit in 449 svar! är helt CHOCKAD :)
    RIKTIGT kul att så många svarade, skall läsa igenom det ikväll. Fortsätt bidra med inlägg!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 11:59
    Hej alla igen! Har knappt hunnit läsa alla svar, väldigt oväntat att SÅ många skulle svara. Sjukt kul! :D

En till fråga: Blir ni "irriterade/ledsna" om ni smsar eran sambo (och ni vet att möjligheten finns för honom/henne att svara) men ni får inget svar tillbaka, efter flera timmar först? Något som ni reagerar på, ärligt?
  • Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?
  • Pirum

Oftast inte alls om det inte är någon specifik fråga: typ om den andre kan hämta på dagis eller om något behöver handlas.

• UntilTheDark

Väldigt sällan om det inte är något särskilt. Han har inte tid att prata med mig och jag har heller ingen tid att stå och tjöjta i en telefon på mitt jobb. Tycker det är skitstörande när personal på mitt jobb gör det och det bara rings för att ringas. Vi har nog med saker att ta hand om ändå!

• ana86

Beror på vem som jobbar, jag har lite stressigare så när jag jobbar hörs vi av möjligtvis en gång kanske , eller inte alls. Men när han jobbar så hörs vi av lite oftare :) Han ringer då och då, han han har ganska mkt tid över på sitt jobb :)

• AmandaaElisabeth

Jag stör helst inte min sambo när han jobbar, men han smsar ofta och ringer 3-4 ggr per dag :)
    Han lyckas alltid hitta jobb även om de är stressigt :)

• lightfish

Någon gång per dag, om den ena är hemma och är riktigt sjuk blir det fler gånger.

• Jungblom

Oftast inte alls, jag jobbar på natten när maken sover och jag sover på dagen.

• IssaPissa

Alltid minst en gång per dag. Sms nästan dagligen, ofta från maken som berättar hur mycket han tycker om en osv. Ibland mail och om han jobbar pratar vi i tele 1-2 gånger men korta samtal, han ahr direkttelefon. Om jag jobbar blir det sms om det inte är något viktigt eftersom jag jobabr som pers ass och inte kan ha telefonen på på samam sätt hos alla brukare.

• TjockKatt

Vi skriver ett par sms om dagen, svarar när vi kan. Ingen av oss har möjlighet att ringa, hans miljö är högljudd och min måste vara tyst. Men det är trevligt att få ett sms då och då, gör dagen lite roligare.

• ELLEoClara

Sällan under "riktig" jobb tid, men jag pendlar till mitt natt jobb och brukar alltid skicka ett sms när jag går in på jobbet.

Nu under hösten/vintern har vår dotter varit sjuk mycket och sambon ringer ibland hem för att kolla läget med henne. 

Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?