• Anonym (Nyfikna jag)

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

(osäker på under vilket ämne ja skulle placera denna fråga, inget relationsPROBLEM detta, men relationsfråga)

En fråga som kom upp på jobbet under lunchen hos oss, nyfiken hur det är för er därute.. :)

Ni som är sambos:

Hur ofta hörs ni med era respektive under dagen/då ni båda/ena jobbar?
    SMS/Samtal?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 14:23
    Gäller även de som är gifta givetvis, sorry! :) alla som bor ihop med andra ord.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 16:35
    loggade in idag och ser att det kommit in 449 svar! är helt CHOCKAD :)
    RIKTIGT kul att så många svarade, skall läsa igenom det ikväll. Fortsätt bidra med inlägg!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 11:59
    Hej alla igen! Har knappt hunnit läsa alla svar, väldigt oväntat att SÅ många skulle svara. Sjukt kul! :D

En till fråga: Blir ni "irriterade/ledsna" om ni smsar eran sambo (och ni vet att möjligheten finns för honom/henne att svara) men ni får inget svar tillbaka, efter flera timmar först? Något som ni reagerar på, ärligt?
  • Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?
  • Kazeer

Vi ringer oftast varandra någon gång under eftermiddagen för att stämma av inför middagen på kvällen.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Prospero

Kontorsjobb men inte hörs vi för det, såvida det inte är något om kvällsmat. Kanske någon gång i veckan eller varannan vecka. Man ses ju på kvällen.

• Anonym (störaren)

Jag ringer ibland min sambo 3-4 gånger om dagen Skäms Är nog en dålig ovana jag har, och han brukar bli väldigt arg/irriterad. Men ofta är det ju t.ex. frågan om ifall han kan köpa hem mjölk eller nåt sånt, eller så är det nåt jag kommit på att jag behöver säga, som jag vet att jag kommer glömma tills vi träffas på eftermiddagen.
    Har väl skämt bort mitt närminne lite, det att ha en mobiltelefon så alla är tillgängliga hela tiden. För nog borde det ju vara möjligt (och lätt) att lägga saker på en mental kom-i-håg lista och prata om det på eftermiddagen, istället för direkt tanken ploppar upp i huvet.

Men många, många dagar ringer jag inte honom alls. Men det brukar han då glömma bort och minns bara de perioder när jag ringer för ofta Rynkar på näsan

• Anonym

Oftast hörs vi inte alls.. men han arbetar som snickare med maskiner som lever om och har hörselkåpor så det är inte så stor ide att ringa för han hör det inte.. och själv har jag inte direkt ett sånt jobb att jag kan gå ifrån och ringa och surra.. Jobbar själv inom skola/barnomsorg och det skulle bli lite dubbelmoral eftersom eleverna inte får använda mobilen
    Om vi SMSar om något är det barnen, vem hämtar på dagis.. eller middagsplaner!

• BaraLillaIda

Jag och min sambo har en väldig nära relation så vi kan prata upp till 7-8 ggr om dagen via telefon och skicka måånga sms till varandra Flört.
    Fast vissa dagar pratar vi ju mer eller mindre än andra dagar. Vi har snart varit ett par i 8 år och vi har fortfarande hur mycket som helst att prata om Glad. Ibland så kan vi till och med prata i över en timme. Han är lastbilschaufför och när något går fel eller om någon kör som en idiot så brukar han ringa mig och prata av sig. Hellre att han prata ut med mig än att han bli irriterad och bli otrevlig mot sina kunder. Och jag gör även lika dant. Går något snett i skolan ringer jag han så lugnar han ner mig Skrattande

• Anonym (pratar hemma)

hörs bara av om  det är något speciellt, kanske händer nån gång varannan vecka. Sitter alltid och äter tillsammans och pratar med varann efter jobbet... tycker det är trevligare att pratas öga mot öga.... 

• sjuksyster

Om båda eller bara jag jobbar kanske nått sms ibland men inget telesamtal om det inte är extremt viktigt. Är det bara han som jobbar ringer han 1 gång eller så.

• Anonym

Jag kan tydligen inte citera just nu...
    Ni som tycker det är helt okej att "socialicera" privat i arbetstiden, jag förstår inte ert resonemang? Även om man har möjligheten och kan göra det utan att tappa fokus, så är det lönad tid som går till det. Som arbetsgivare hade jag inte alls uppskattat det, iaf inte om det händer dagligen.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-01-25 15:38:39 följande:
    Jag kan tydligen inte citera just nu...
    Ni som tycker det är helt okej att "socialicera" privat i arbetstiden, jag förstår inte ert resonemang? Även om man har möjligheten och kan göra det utan att tappa fokus, så är det lönad tid som går till det. Som arbetsgivare hade jag inte alls uppskattat det, iaf inte om det händer dagligen.
    så du surfar aldrig någonsin privat? ringer aldrig aldrig något privatsamtal? Det tror jag nog...
Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?