• Anonym (Nyfikna jag)

SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?

(osäker på under vilket ämne ja skulle placera denna fråga, inget relationsPROBLEM detta, men relationsfråga)

En fråga som kom upp på jobbet under lunchen hos oss, nyfiken hur det är för er därute.. :)

Ni som är sambos:

Hur ofta hörs ni med era respektive under dagen/då ni båda/ena jobbar?
    SMS/Samtal?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-25 14:23
    Gäller även de som är gifta givetvis, sorry! :) alla som bor ihop med andra ord.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 16:35
    loggade in idag och ser att det kommit in 449 svar! är helt CHOCKAD :)
    RIKTIGT kul att så många svarade, skall läsa igenom det ikväll. Fortsätt bidra med inlägg!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-31 11:59
    Hej alla igen! Har knappt hunnit läsa alla svar, väldigt oväntat att SÅ många skulle svara. Sjukt kul! :D

En till fråga: Blir ni "irriterade/ledsna" om ni smsar eran sambo (och ni vet att möjligheten finns för honom/henne att svara) men ni får inget svar tillbaka, efter flera timmar först? Något som ni reagerar på, ärligt?
  • Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?
  • LHUF

nu när jag 'r hemma så rings vi någon gång per dag. Lättare få honom svara i telefon än på sms.. Kollar när han kommer hem beroende på hur vi skall äta om vi skall vänta eller inte. Om matinspirationen tryter så ringer jag och kollar om han har någon idé.. men när jag jobbar också så rings vi inte så mkt

Tilde 080319
  • MissGoodie

Nu har jag inte läst hela tråden, men det verkar som om väldigt många är försvånade över frågan och än fler som hörs väldigt sällan (om alls). Jag och min sambo hörs jätteofta! Vi sms:ar säkert 5-6 ggr per dag och oftast ringer han nästan varje dag. Nu har inte vi varit sambos mer än 2,5 år, så vi är fortfarande nykära, kanske därför...?

• True love

Oftast en gång per telefon under lunchrasten och kanske nåt enstaka sms. Ibland hörs vi inte av alls förrän efter jobbet när man är på väg hem.

• Anonym

Vi jobbar på samma jobb, så vi pratas vid säkert 3567659746 gånger....vi har varit tillsammans i 10 år och sen vi började arbeta tillsammans så har faktiskt vårt "samliv" blivit bättre. Jag tycker att det förgyller vardagen att få lite små "bekräftelser" under dagen....vare sig de kommer med ett sms eller en smygtafs på rumpan när ingen ser....

• Anonym

Vi jobbar på samma arbetsplats, dock inte på samma avdelning, men någon eller ett par gånger per dag ringer eller springer vi på varandra för att prata om något privat typ barnen.

• Micalela

1-2 ggr kanske och säkert något sms, stämmer av när vi slutar - så han kan hämta mig
    Bara för att höra den andres röst, och kanske kolla andra grejer som dyker upp under dagen!

micalela.blogg.se 

• Nankakan

olika men mellan 1 till 50 ggr. det är olika och bros oxå på vilken tid han jobbar. jjag går hemma har bf om 6 veckor så jag e sjjukskriven...vi pattar på alla hans raster och vi smsar då och då
    så lännge det ej stör jobbet så klart. 

• Glittran

Typ aldrig innan vi fick barn.
    Nu kanske 0-1 gång per dag, om vi behöver prata om något.
    Men jag har aldrig ringt bara för att prata. När jag jobbar så jobbar jag, när jag är ledig är jag ledig.

• Anonym (gifta)

Vi hörs nog minst 2 ggr. Det har liksom bara blivit en vana :) Hör jag inte av min man innan kl 10-11 så börjar jag undra om han dött, typ. Haha.

Svar på tråden SAMBOS: Hur ofta hörs ni under jobbtid?