• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • vermilion

jooo så är det, jag skickar en tröja som väger 88 g, 11 kr har jag satt på det brevet/paketet.

• Spegel

hm.. det låter som det mest logiska.. för varför skulle det annars finnas 5,5os frimärken om den lägsta kostnaden skulle vara 11 kr? eller är jag ute och cyklar nu?

• Lejån

Felicia6,
    inte enligt portotabellen iaf...

5,50 är ju vanligt brev, alltså upp till 20 g.

• wasi

Jag har lärt mig så att om jag nu ska skicka vermilions tröja som väger 88 g så går frakten på 22kr, med tanke på att man har passerat 20g gränsen.

• wasi

Hmm..går efter en annan tabell ser jag, på postens hemsida. Då står det vikt i gram som högst:

20g 5,50kr
    100g 11,00kr
    250g 22,00kr
    500g 33,00kr
    1000kr 44,00kr
    2000kr 66,00kr

Eftersom det då får väga högst det gram som angetts så en tröja som väger 88g blir 11kr.
    Så jag hade lärt mig rätt ändå insåg jag som tur var

• Kajsan

Herrejösses!
    varför är det de saker man tror att man ska få massor för som man inte får nåt för, och det man tänker att man PROVAR att lägga in, som man får MASSOR för? *Chockad*

• Lejån

Kajsan,
    ja man blir lite fundersam ibland. har ett par nya små jeans ute nu men inte ett enda bud på dem...

• Avelyn

Jag undrar hur man packar tradera paket bäst för att de ska bli så billigt som möjligt. Sålde en byxa och en jacka i spädis storlek. Trodde inte det skulle bli så dyrt med frakten. Gick och vägde på postavdelningen på ica. De ville ha 44 kr. Köparen sa att det var ok och har betalt frakten och jag har skickat. Men skulle man kunnat göra det annorlunda ? Jag slog in dem i brunt papper och skrev adress. Försökte platta till det mycket. Finns det några knep?

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...