• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • Lejån

Sparvel,
    man bjuder vad man är villig att betala och sen sköter det sig själv!

• versan

Heja Tjejer!
    Ett stort och bra tips till alla som säljer på tradera.
    Packa INTE i icapåsar och dyl.
    Jag har själv fått hem sådana sändelser och jag lovar det var ingen rolig erfarenhet.
    Plagget var packad i icapåse med frystejp eller målartejp och sen hade den gått igenom stämplingsmaskinen och sladdriga påsen hade fastnat och blivit uppriven så när plagget kom fram till mig så var påsen väldigt trasigt och skitigt.
    Efter det så aktar jag mig för att köpa nåt från den säljaren trots att kläderna är fina.
    För det som kom fram var ju både skitigt och paketeringen trasigt.

Packetera hellre i hårdare papper (ej tidningspapper)
    eller i hårdare plastpåsar såna som man får när man handlar i klädbutikerna.

• Änglatuss

versan
    smart tack
    jag har fått mkt i påsar men inte har jag märkt nått, sist fick jag en som va packeterade i vit soppåse och sen i svart sopsäck typ!!

• Diwa

jag packar i tunna plastpåsar(visserligen just för kläder då men ändå)
    har aldrig varit med om att de gått sönder ?

• Lejån

Jag kom på att jag nog gjort dumt när jag skickat, har använt vanliga kuvert för det mesta. men det är nog inte så smart, de kan ju gå sönder!?!

• versan

Har pratat med en kompis om detta som jobbar på packeteringen på posten och han berättade att värsta försändelserna som sändes var just (tunna plastpåsar och tidningspapper).
    För paketen blir bla ståendes ibland ute och då suger tidningspapper åt sig all väta och det blir ett saggigt paket som når mottagaren (om det råkar regna vill säga)
    Och det var många gånger som dom var tvungna att plocka undan paket som är dåligt inslagna i för sladdrigt material och sedan stämpla dom för hand senare.
    vilket gör att försändelserna försenas till mottagaren.
    Det han rekomenderade var hårdare plastmaterial a tjockare sopsäckar eller tjockare plastpåsar än ica/konsumpåsar
    (ej den tunna sladdriga sorten)
    Eller papper av typ golvpapp och dyl...
    Jag kör med plast av den tjockare sorten själv + ordentlig tejp och jag har aldrig fått klagomål på mina emballage.
    Den gången då jag fick plastpåsen från ica så ides jag ej tjafsa med säljaren utan aktar mig bara för den istället.
    För en del skriver att om ej deras emballage duger så får man betala extra för kraftigare emballage vilket jag tycker verkar dåligt.

• Diwa

Versan:

Men alla postorder firmor kör ju med de tunna påsarna?

• versan

Hej Lejån!
    Måste hålla med vanliga kuvert med kläder håller ej för paketering/stämplingsmaskinen utav 10 paket som är paketerat med kläder så är 9 trasiga när dom kommit fram till mig.
    Hmm ett under att plaggen kommer fram
    Om man lägger dom i vanliga kuvert så ska man tejpa ordentligt med kraftig tejp så det håller det i postens hantering.

• Ewis

Jag brukar posta små saker typ en liten boddy eller liknande i först fryspåse och sedan kuvertt, har inte höratt det blivit problem .
    annarsså påse och sedan brunt apper och tejp förståss.

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...