• Aprilia

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är helt fast på Tradera. Jag köper massor av nya fina kläder åt min dotter där, det finns ju så mycket där som inte går att köpa i Sverige, och märkeskläder som är svindyra här och som man får för någon hundralapp på Tradera. Jag är medeveten om att en del kläder är billiga kopior, men det gör mig inte så mycket...

Någon mer som är helt såld där ?

• Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
  • Jefa

Jag förstår inte detta med Payson. Måste jag alltså betala för att jag vill ha mina pengar?? Om jag vill föra över dem från det kontot till mitt konto? Och när jag sätter in pengar om jag köpt något?

Har ni det eller hur gör ni med betalningar om ni är säljare?

• Diwa

jefa...jupp ska du ta ut pengarna från payson så får du betala...

så jag har skriver alltid i vinnar mailet att väljer de det alternativet så får de betala payson kostnaden...

eller rättare sagt jagvill inte använda det om jag kan undvika det

• Jefa

Diwa
    Har fyllt i att de ska betala till mitt konto, och det har inte vart några problem med en annan som vunnit en auktion. Men idag fick jag ett mail från en att hon ville betala via Payson iaf. Skrev att jag skulle ordna det, men förstod inte alls att det var så

• Diwa

då har du två alternativ...antingen låter du henne få det och tar några kronor förlust och får ett gott omdöme och ger ett...

eller så mailar du att du vill ha x kronor extra om hon vill använda(kolla på payson hur mkt provisionen blir)
    och då får du säkerligen negativt omdöme om du erbjudit payson i auktionen(och lägger du ett negativt på henne så räknas det som hämndomdöme och då hamnar man på svarta listan )

jupp finns en sån

jag skulle gjort numemr ett och nästa gång antingen avstått från payson alternativt skrivit i auktionsbeskrivningen att köparen står för paysons provision

• Jefa

Diwa
    Det får bli Payson denna gången då
    Tack för din hjälp!

• Diwa

så lite så

man lär sig den hårda vägen på tradera*ler*

men man kan alltid maila en köpare eller säljare och fråga...om den kan tänka sig andra alternativ pga kostnader(ja menar du visst ju inte att paynova tog betalt)
    är hon en köpare med många omdömen så är det säkert ok så hon betalar till konto istället

• cia70

Jag tycker att det är många som tar betalt för skrymmande!!
    När jag packar så gör jag allt för att det inte ska bli skrymmande..
    Idag har jag betalat två grejer, båda skrymmande...Fast jag inte tycker att det borde bli skrymmande..
    Hur gör ni andra??

• Julius

Vi brukar försöka packasnålt i texplastpåse ihoptejpad för att minskakostnaderna för köparna & självklart såvillvi ha detsamma tillbaka.Man kan ta det somB-post oxå så blir det ännu billigare fast det tar fler dagar med posten,men vad gör det. Varför gynna posten.

• Tin o Trolls mamma

Försöker också packa så platt och smalt som möjligt. Taskigt att gynna Posten som sagt.

• versan

HÅLLER MED!!!!
    Sätter mig på klädpaketen och pressar ut luften om det är många plagg
    Allt för att köparen ska slippa betala för mycket porto *Hihi*

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...